ویندوز ۱۱ می تواند از نسل بعدی USB4 نسخه ۲٫۰ با سرعت ۸۰ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کند.

ویندوز ۱۱ می تواند به زودی از دستگاه های USB فوق سریع بهره مند شود، زیرا مایکروسافت در حال حاضر در حال آزمایش پشتیبانی از استاندارد جدید USB 80 گیگابیت بر ثانیه است.

این جانشین خواهد بود USB4، قادر به ارائه سرعت انتقال داده تا ۸۰ گیگابیت در ثانیه (دوبرابر سرعت USB4) است و به عنوان USB4 نسخه ۲٫۰ شناخته می شود. پیش‌نمایش از طریق کانال توسعه‌دهنده مایکروسافت منتشر شد برنامه Windows Insiderانجمن خود مایکروسافت برای حرفه ای ها و علاقه مندان به ویندوز برای آزمایش ویژگی ها و نسخه های جدید سیستم عامل های ویندوز و ارائه بازخورد.

آزمایش در حال حاضر محدود به تعداد بسیار بسیار محدودی از کاربران خواهد بود، زیرا برای تسهیل این استاندارد سرعت USB، رایانه شخصی شما باید یکی از پیشرفته ترین پردازنده های اینتل، پردازنده های موبایل سری Intel Core 14th نسل HX را داشته باشد.

این سری از پردازنده ها به تازگی معرفی شده است CES 2024 در ۸ ژانویه، بنابراین تعداد کمی از کاربران در حال حاضر به آنها دسترسی خواهند داشت.

همانطور که مایکروسافت در جزئیات وبلاگ Windows Insider آن، این اولین به روز رسانی قابل توجه استاندارد USB4 است که سرعت انتقال USB را از ۴۰ گیگابیت بر ثانیه به ۸۰ گیگابیت بر ثانیه دو برابر می کند. در اینجا چیزی است که مایکروسافت باید بگوید، و توضیح می دهد که این توسعه چه معنایی برای دستگاه های آینده خواهد داشت:

این اولین نسخه اصلی به روز رسانی استاندارد USB4 است و عملکرد را از ۴۰ گیگابیت بر ثانیه به ۸۰ گیگابیت در ثانیه افزایش می دهد. این قابلیت نسل بعدی نمایشگرها، ذخیره سازی و اتصال با عملکرد بالا را فراهم می کند. این به طور کامل با دستگاه های جانبی ساخته شده برای نسل های قدیمی USB و Thunderbolt سازگار است و در کنار سایر ویژگی های USB Type-C کار می کند.

ویندوز ۱۱ می تواند از نسل بعدی USB4 نسخه ۲٫۰ با سرعت ۸۰ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کند.

(اعتبار تصویر: تیم های مایکروسافت)

مایکروسافت در حال حاضر چه چیز دیگری را آزمایش می کند؟

Windows 11 Preview Build 23615 مجموعه ای از ویژگی های جدید از جمله USB4 نسخه ۲٫۰ را به آزمایش کنندگان ارائه می دهد. یکی دیگر از مقدمه‌ها علاوه بر ارتقای سرعت USB که مایکروسافت به دنبال آن است راه اندازی خودکار Copilot هنگام راه اندازی ویندوز ۱۱، به طور خاص برای دستگاه های صفحه عریض (بدون مشخص کردن دقیقا چه چیزی برای این کار به اندازه کافی پهن است). به نظر می‌رسد که ناظران ویندوز در این مورد چندان داغ نیستند، و به نظر می‌رسد که مایکروسافت می‌دانست که این احتمال وجود دارد و دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه غیرفعال کردن آن ارائه کرده است: تنظیمات > شخصی‌سازی > Copilot.

در این ساخت، مایکروسافت همچنین برنامه هایی را اضافه کرد که می توانید URL ها را مستقیماً از طریق پنجره اشتراک گذاری ویندوز به اشتراک بگذارید، یعنی WhatsApp، Gmail، X (توئیتر سابق)، فیس بوک و لینکدین. اگر می خواهید این را امتحان کنید مایکروسافت اجبه عنوان مثال، ابتدا باید دکمه اشتراک گذاری را فعال کنید زیرا به طور پیش فرض غیرفعال است. می‌توانید این کار را با رفتن به نماد سه نقطه در سمت راست بالای Edge، رفتن به تنظیمات، پایین رفتن به «انتخاب دکمه‌های نمایش در نوار ابزار:» و روشن کردن دکمه اشتراک‌گذاری برای نمایش داده شود، انجام دهید.

سپس، باید پیوندی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید برجسته یا کپی کنید، و سپس روی دکمه اشتراک‌گذاری در سمت راست نوار آدرس (که ابتدا خاکستری می‌شود اما پس از انتخاب پیوند تیره می‌شود) کلیک کنید.

در حالی که ساخت بالا هنوز برای Windows Insiders در Dev Channel ارائه می شود، این ویژگی های جدید نیز از طریق عرضه تدریجی در نسخه بتا ۲۲۶۳۵٫۳۰۶۱ از طریق کانال بتا برنامه Windows Insider در دسترس خواهند بود. کاربرانی که این بیلد را نصب می‌کنند، برای فعال کردن ویژگی‌های جدید، اگر می‌خواهند آن‌ها را امتحان کنند، باید کلید را روشن کنند. Thurott.com جزئیات این و ویژگی های بیشتر و نسخه های ساخت پیش نمایش را ارائه کرده است که به تازگی منتشر شده اند و Windows Insiders هم اکنون می توانند آن ها را امتحان کنند.

مدتی طول می کشد تا اثرات استاندارد USB4 نسخه ۲٫۰ را مشاهده کنیم و شما باید یکی از جدیدترین رایانه های شخصی ویندوزی را تهیه کنید تا خودتان آن را ببینید. این بسیار امیدوارکننده به نظر می رسد و احتمالاً هنگامی که دستگاه ها و لوازم جانبی USB4 نسخه ۲٫۰ شروع به عرضه کنند، تجربیات کاربران را بهبود می بخشد.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید …


منبع: https://www.techradar.com/computing/windows/windows-11-could-get-next-gen-usb4-version-20-support-with-speeds-of-up-to-80gbps

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *