پاریس به سرکوب خودروهای شاسی بلند رای داد

غیر پاریسی ها برای پارک خودروهای گازسوز یا هیبریدی بزرگ در مرکز شهر در تلاشی برای رفع ایمنی عابران پیاده و آلودگی هوا، تقریباً ۲۰ دلار در ساعت دریافت خواهند کرد.

پاریسی ها به سه برابر شدن هزینه پارکینگ برای رانندگان شاسی بلندهای خارج از شهر به عنوان بخشی از تلاش های شهر برای رسیدگی به ایمنی جاده ها، آلودگی هوا و تغییرات آب و هوایی رأی داده اند. این پیشنهادها در رفراندوم روز یکشنبه با اختلاف اندکی تصویب شد واشنگتن پستتی ۵۴٫۶ درصد از شرکت کنندگان به اقداماتی برای کاهش حضور خودروهای “سنگین، حجیم و آلاینده” در مرکز شهر رای مثبت دادند.

از اول سپتامبر، شاسی‌بلندهای گازی یا هیبریدی و سایر وسایل نقلیه بزرگ‌تر با وزن بیش از ۱٫۶ تن (۱٫۷۶ تن)، برای پارک در مرکز پاریس، ۱۸ یورو (حدود ۱۹٫۴۰ دلار) در ساعت و ۱۲ یورو (حدود ۱۲٫۹۰ دلار) در ساعت دریافت خواهند کرد. در بقیه شهر قیمت گذاری جدید برای خودروهای الکتریکی با وزن بیش از دو تن (۲٫۲۰ تن) نیز اعمال می شود. معافیت هایی برای تاکسی ها و ساکنان شهر وجود دارد، به این معنی که کسانی که از خارج از شهر به پاریس سفر می کنند بیشترین تأثیر را خواهند داشت. طبق یکی از پوسترهای رفراندومتنها سه نفر از هر ۱۰ پاریسی حتی یک وسیله نقلیه شخصی دارند.

پاریس در حال تغییر خود است تا به مردم اجازه دهد بهتر نفس بکشند و بهتر زندگی کنند.

آن هیدالگو، شهردار پاریس، هفته گذشته در حین کمپین انتخاباتی گفت: «ما این کار را برای کاهش آلودگی و ایمن‌تر کردن فرزندانمان انجام می‌دهیم زیرا این خودروها خطرناک هستند. پاریس در حال تغییر خود است تا به مردم اجازه دهد بهتر نفس بکشند و بهتر زندگی کنند. در یک ویدئویی که در ۱۴ نوامبر در فیس بوک منتشر شدهیدالگو همه پرسی را توسط ارجاع به مطالعه صندوق جهانی طبیعت (WWF). در مقایسه با خودروهای معمولی کوچکتر، خودروهای SUV 20 درصد بیشتر آلاینده هستند و دو برابر بیشتر احتمال دارد عابران را در تصادف بکشند.

مشارکت در همه پرسی پایین بود و تنها ۵٫۷ درصد از رای دهندگان ثبت نام شده پاریس در آن شرکت کردند. این رای گیری از نزدیک توسط پایتخت های دیگر مانند لندن، که با چالش های مشابهی در مقابله با مسائل مختلف ایمنی و آلودگی ناشی از محبوبیت جهانی رو به رشد خودروهای SUV. صادق خان شهردار لندن روز جمعه گفت روزنامه گاردین: “ما همیشه سیاست‌ها را در سراسر جهان بررسی می‌کنیم. من به سرقت سیاست‌های خوب معتقدم. به جای اختراع [new policies] بد است، اگر شهرهای دیگر کارهایی انجام می دهند که کار می کند، ما آنها را کپی می کنیم.

افزایش نرخ پارک خودروهای شاسی بلند جدیدترین اقدامی است که هیدالگو برای دوستی بیشتر پاریس برای محیط زیست، عابران پیاده و دوچرخه سواران دنبال کرده است. مقامات پاریس دارند بهبود زیرساخت دوچرخه سواری و برنامه ریزی برای راه اندازی الف “منطقه آرام” کاهش دهنده ترافیک برای کاهش جریان وسایل نقلیه به مرکز شهر، به عنوان مثال، و سال گذشته با موفقیت اجاره اسکوترهای برقی را ممنوع کرد به دنبال افزایش جراحات و تلفات در میان کاربران. هیدالگو هفته گذشته گفت که حذف اسکوترهای کرایه ای باعث ایجاد “احساس رهایی و آرامش” شده است، که پاریس قصد دارد با کاهش تعداد خودروهای SUV در مرکز شهر، آن را بیشتر تقویت کند.


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/5/24061970/suv-parking-charges-paris-air-pollution-road-safety

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *