پاناسونیک از کوچک‌ترین و سبک‌ترین لنز ماکرو ۱۰۰ میلی‌متری دنیا برای فول‌فریم رونمایی کرد.

پاناسونیک لنز Lumix S 100mm F2.8 Macro را معرفی کرد که کوچک‌ترین و سبک‌ترین لنز جهان در نوع خود است. این لنز جدید اولین لنز است که دارای سیستم فوکوس «موتور خطی دو فازی» ثبت شده این شرکت است که به آن امکان می‌دهد لنزهای بسیار کوچک‌تری نسبت به قبل ایجاد کند.

لنز کوچک Lumix S100mm ماکرو تغییری در لنز ماکرو ۱۰۰ میلی‌متری فول فریم کلاسیک با حداکثر بزرگنمایی ۱ برابر است که یک لنز متقابل بسیار محبوب است. من باید لنز جدید را قبل از معرفی آن امتحان کنم، و به سختی تعداد انگشت شماری است.

در مقابل سایر مدل‌های ماکرو محبوب مانند Sigma 105mm f/2.8 DG DN (همچنین L-Mount)، Sony FE 90mm f/2.8 G OSS، Nikon Z MC 105mm f/2.8 VR S و Canon RF 100mm f/2.8 L ماکرو IS USM است، لنز پاناسونیک تقریباً دو سوم اندازه و کمتر از نصف وزن دارد، اگرچه لنز کانن دارای بزرگنمایی ۱٫۴ برابری است.

تصویر ۱ از ۴

پاناسونیک از کوچک‌ترین و سبک‌ترین لنز ماکرو ۱۰۰ میلی‌متری دنیا برای فول‌فریم رونمایی کرد.

(اعتبار تصویر: آینده)
تصویر ۲ از ۴

لنز پاناسونیک Lumix S 100mm F2.8 ماکرو متصل به Lumix S5 II

(اعتبار تصویر: آینده)
تصویر ۳ از ۴

لنز پاناسونیک Lumix S 100mm F2.8 ماکرو متصل به Lumix S5 II

(اعتبار تصویر: آینده)
تصویر ۴ از ۴

عنصر لنز جلوی لنز ماکرو Panasonic Lumix S 100mm F2.8

(اعتبار تصویر: آینده)
قیمت و در دسترس بودن Panasonic Lumix S 100mm f/2.8 Macro

لنز Lumix S 100mm f/2.8 Macro در ۲۴ ژانویه وارد قفسه‌ها می‌شود و ۹۹۹ دلار / ۱۰۹۹ پوند قیمت دارد و قیمت آن برای استرالیا TBC است.

لنز ماکرو L-mount جدید پاناسونیک فقط ۱۰٫۵ اونس / ۳۰۰ گرم وزن و فقط ۳٫۲۳ اینچ / ۸۲ میلی متر طول دارد، در حالی که سایر مدل های معمولی وزن آنها ۲۰-۲۵ اونس / ۶۰۰-۷۰۰ گرم و بیش از ۵٫۱ اینچ / ۱۳۰ میلی متر است. بنابراین این فقط کوچکترین و سبک ترین لنز ماکرو ۱۰۰ میلی متری نیست – Lumix S 100mm در یک لیگ کاملاً دیگر قرار دارد.

نکته جالب در مورد لنز Lumix S100mm این است که پنج لنز پرایم f/1.8 پاناسونیک، همچنین برای مانت L فول فریم، وجود دارد که اساساً اندازه و وزن یکسانی دارند، که باعث تعویض سریع بین این لنزها و لنزهای جدید می شود. مدل کلان، از جمله در گیمبال، بسیار آسان تر است.

ماکرو ۱۰۰ میلی‌متری جدید، فراتر از اندازه‌گیری، با استانداردهای بالا، با پایه فلزی در پشت، و مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش پاشش ساخته شده است. و برخلاف مدل های رقیب، رسماً در برابر یخ زدگی تا دمای -۱۰ درجه سانتیگراد / ۱۴ درجه فارنهایت مقاوم است.

تصویر ۱ از ۵

لنز ماکرو پاناسونیک Lumix S 100mm F2.8 در دست با پس‌زمینه چراغ‌های کریسمس

(اعتبار تصویر: آینده)
تصویر ۲ از ۵

زیر لنز Panasonic Lumix S 100mm F2.8 ماکرو در دست با پس‌زمینه چراغ‌های کریسمس

(اعتبار تصویر: آینده)
تصویر ۳ از ۵

لنز پاناسونیک Lumix S 100mm F2.8 ماکرو متصل به Lumix S5 II با چراغ‌های کریسمس در پشت

(اعتبار تصویر: آینده)
تصویر ۴ از ۵

نمای نزدیک از قسمت جلویی لنز ماکرو Panasonic Lumix S 100mm F2.8

(اعتبار تصویر: آینده)
تصویر ۵ از ۵

لنز پاناسونیک Lumix S 100mm F2.8 ماکرو متصل به Lumix S5 II با پس زمینه نور کریسمس

(اعتبار تصویر: آینده)

این لنز دارای ۹ تیغه دیافراگم برای تولید بوکه گرد با f/2.8 است که آن را به خوبی برای عکاسی پرتره مناسب می کند. ۱۳ عنصر عدسی در ۱۱ گروه، از جمله سه عنصر کروی وجود دارد. در حالی که ممکن است این لنز کوچکتر و سبکتر از سایرین باشد، اما هیچ گونه مصالحه ای در کیفیت وجود ندارد.

پاناسونیک می‌گوید که لنز تثبیت‌شده اپتیکال با حالت‌های عکاسی با وضوح بالا در دوربین‌های سازگاری مانند S5 II نیز کار می‌کند، که می‌تواند با ترکیب چند فریم، یک تصویر ۹۶ مگاپیکسلی از سنسور ۲۴ مگاپیکسلی خود تولید کند، البته این فقط برای سوژه‌های ثابت کار می‌کند.

حداقل فاصله فوکوس Lumix S 100mm f/2.8 Macro فقط ۸٫۰۳ اینچ / ۲۰٫۴ سانتی متر است که ۳۰ درصد از لنزهای رقیب نزدیکتر است. احتمالاً این به این دلیل است که در ۳٫۲۳ اینچ / ۸۲ میلی متر بسیار کوتاه تر از آن لنزها است، اما همچنان همان فرمت سنسور فول فریم است.

تجزیه و تحلیل: آیا اندازه اهمیت دارد؟

در حالی که اعداد و ارقام به نفع لنز جدید پاناسونیک از نظر اندازه، وزن و قابلیت فوکوس نزدیک است، این در واقعیت به چه معناست؟

من شخصاً لنزهایی را ترجیح می دهم که می توانند از سوژه های زنده ماکرو دورتر باشند و نه به آنها نزدیک تر – باید از حداقل فاصله فوکوس لنز استفاده کنید تا حداکثر بزرگنمایی ۱ برابر را به دست آورید، و پروانه ها و حشرات به راحتی می ترسند اگر خیلی نزدیک شوید.

من یک لنز ماکرو سیگما ۱۰۵ میلی‌متری f/2.8 دارم که بیش از دو برابر سنگین‌تر و یک سوم طولانی‌تر از مدل جدید پاناسونیک است و هیچ شکایتی از آن ندارم. از هر نوع لنزی، مسلماً یک لنز ماکرو همان طور که هست خوب است – یک تکه شیشه کمی درشت.

با این حال، قدردانی از پاناسونیک برای ایجاد چیزی که بسیار متفاوت از معمول است، در حالی که نوع برتری نوری را که از یک لنز ۱۰۰۰ دلاری / ۱۱۰۰ پوندی انتظار می رود حفظ کرد.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/cameras/camera-lenses/panasonic-unveils-the-worlds-smallest-and-lightest-100mm-macro-lens-for-full-frame

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *