پرونده ضد انحصار اتحادیه اروپا علیه قرارداد مایکروسافت و میسترال “نفوذ قاطع” است

تحقیقات ضد تراست مایکروسافت معامله غافلگیر کننده کارشناسان حقوقی می گویند با استارتاپ فرانسوی Mistral به نقش “نفوذ تعیین کننده” می رسد.

مایکروسافت روز سه شنبه فاش کرد که ۱۵ میلیون یورو در این مشارکت سرمایه گذاری می کند. طبق مفاد این پیمان، میسترال به ابررایانه های غول فناوری ایالات متحده دسترسی پیدا می کند. در مقابل، مایکروسافت می تواند به مشتریان ابری Azure دسترسی به آخرین مدل های هوش مصنوعی این استارت آپ را ارائه دهد.

این مدل ها میسترال را ساخته اند نزدیک ترین رقیب اروپا به OpenAI – شریک دیگر مایکروسافت. اما هر دو قرارداد در حال حاضر تحت نظارت قانونگذاران رقابت اتحادیه اروپا هستند.

به گفته کمیسیون اروپا، قرارداد میسترال به بررسی گسترده‌تر بخش هوش مصنوعی مولد پیوسته است.

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

سخنگوی کمیسیون در بیانیه ای گفت: “کمیسیون در حال بررسی توافقاتی است که بین بازیگران بزرگ بازار دیجیتال و توسعه دهندگان و ارائه دهندگان هوش مصنوعی مولد منعقد شده است.”

رگولاتورها اکنون تصمیم خواهند گرفت که آیا تحقیقات رسمی را آغاز کنند یا خیر. این پتانسیل را دارد که معامله را از بین ببرد.

به گفته الکس هافنر، شریک رقابتی در شرکت حقوقی بریتانیایی Fladgate، مسئله کلیدی میزان علاقه اقلیت مایکروسافت است.

او گفت: «قوانین کنترل ادغام اتحادیه اروپا تنها در صورتی اعمال می‌شود که یکی از طرف‌ها «نفوذ قاطع» بر دیگری پیدا کند. در اصل، این بدان معناست که مایکروسافت می تواند از طریق حقوق سهامداران یا ابزارهای قراردادی مرتبط بر رفتار تجاری میسترال تأثیر بگذارید.

اتحادیه اروپا اکنون باید تعیین کند که آیا مایکروسافت چنین حقوقی را به دست آورده است یا خیر.

لابی میسترال ابروها را بالا می برد

قانونگذاران این بلوک نیز به تأثیر این توافق بر این اتحادیه مشکوک هستند قانون هوش مصنوعی.

در جریان مذاکرات در ماه نوامبر، Mistral لابی کرد تا قوانین مربوط به مدل‌های هوش مصنوعی عمومی را کاهش دهد. شراکت با مایکروسافت این گمانه زنی را برانگیخته است که میسترال انگیزه های پنهانی داشته است.

میری هااتجا، مدیرعامل استارت‌آپ فنلاندی Saidot در زمینه هوش مصنوعی، این اعتراض را «درس بزرگی» درباره لابی گری توصیف کرد.

شرط می بندم بسیاری از افرادی که صداقت و تصمیم گیری آنها تحت تأثیر لابی میسترال قرار گرفته است، پس از خواندن، احساس حماقت کنند. [this] خبرهای دیروز.»


منبع: https://thenextweb.com/news/eu-antitrust-investigation-mistral-ai-microsoft

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *