پس از آمازون، NVIDIA اکنون در فاصله قابل توجهی از الفبای گوگل قرار دارد

روز سه شنبه، انویدیا در آستانه پیشی گرفتن از آلفابت قرار گرفت و به سومین شرکت با ارزش وال استریت تبدیل شد، زیرا سرمایه بازار سازنده چیپ های هوش مصنوعی برای اولین بار در دو دهه گذشته از آمازون فراتر رفت.

سهام انویدیا با کاهش ۰٫۱۷ درصدی، ارزش بازار آن را به ۱٫۷۸ تریلیون دلار رساند و پس از کاهش ۲٫۱۵ درصدی سهام آمازون، از ارزش ۱٫۷۵ تریلیون دلاری آمازون پیشی گرفت. در همین حال، سهام آلفابت مادر گوگل نیز ۱٫۶۲ درصد کاهش یافت که منجر به ارزش بازار ۱٫۸۱ تریلیون دلار شد.

NVIDIA از ادغام گسترده هوش مصنوعی در محصولات و خدمات مختلف توسط شرکت‌های فناوری بهره‌های قابل توجهی برده است. پردازنده‌های گرافیکی این شرکت با تقاضای زیادی مواجه شده‌اند، به طوری که متا پلتفرم‌ها و دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری، میلیاردها دلار از اجزای آن را خریداری کرده‌اند.

در انتظار نتایج سه ماهه NVIDIA که برای ۲۱ فوریه برنامه ریزی شده است، Mizuho قیمت هدف خود را برای سهام این شرکت از ۶۲۵ دلار به ۸۲۵ دلار افزایش داد. قیمت فعلی سهام ۷۲۱٫۲۸ دلار است. ویجی راکش، تحلیلگر Mizuho، خاطرنشان کرد که در حالی که زمان تولید پردازنده H100 انویدیا کاهش یافته است، تقاضا همچنان از عرضه فراتر رفته و پتانسیل رشد قابل توجه هوش مصنوعی را برای NVIDIA، Broadcom و دستگاه های پیشرفته میکرو پیش بینی می کند.

تسلط انویدیا در بازار تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته، که تقریباً ۸۰ درصد از این بخش را در اختیار دارد، به افزایش ۴۶ درصدی ارزش سهام آن در سال جاری، پس از افزایش بیش از سه برابری در سال ۲۰۲۳، کمک کرده است. خوش‌بینی پیرامون هوش مصنوعی سایرین را نیز تحریک کرده است. شرکت های مرتبط با فناوری مانند مایکروسافت و متا به رکورد بالایی رسیدند.

آلفابت فناوری چت بات را در موتور جستجوی گوگل خود ادغام کرده و ابزارهای هوش مصنوعی مولد را به مشتریان ابری خود ارائه می دهد. اگرچه سهام این شرکت اخیراً به بالاترین سطح خود رسیده است، اما گزارش سه ماهه آن در ۳۰ ژانویه کمتر از انتظارات سرمایه گذاران بود و منجر به کاهش سهام آن شد. با این وجود، سهام آلفابت در سال ۲۰۲۴ تا ۴ درصد افزایش می یابد.

در حالی که NVIDIA در روز دوشنبه برای مدت کوتاهی از ارزش بازار آمازون پیشی گرفت، آمازون در پایان جلسه معاملاتی رتبه اول را پس گرفت. آخرین باری که NVIDIA از ارزش آمازون فراتر رفت در سال ۲۰۰۲ بود که ارزش هر دو شرکت زیر ۶ میلیارد دلار بود.

مایکروسافت اخیراً از اپل پیشی گرفته و با ارزشی بیش از ۳ تریلیون دلار به با ارزش ترین شرکت جهان تبدیل شده و غول نفتی دولتی عربستان سعودی آرامکو جایگاه سوم را در اختیار دارد. سهام اپل در سال ۲۰۲۴ کاهش ۴ درصدی را تجربه کرده است، در حالی که آرامکو سعودی دارای ارزش بازار ۲ تریلیون دلاری است که عمدتاً متعلق به دولت عربستان سعودی است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/after-amazon-nvidia-is-now-at-a-striking-distance-from-googles-alphabet-13725552.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *