پیچ و رولپلاک نمای ساختمان و مقصر ریزش سنگ – میهن راپل

نما بخش مهمی از هر ساختمان است که در تامین جنبه‌های بصری و کاربردی و هویت بخشیدن به ساختمان، نقش بسیار موثری دارد. اولین آیتمی که در معرفی یک‌ ساختمان مورد توجه قرار می‌گیرد، نمای آن است. این در حالی است که بیشترین آسیبی که در طول زمان به ساختمان‌های مختلف وارد می‌شود، متوجه نمای آن است؛ چون این قسمت مدام در معرض عوامل محیطی مخرب و آلاینده‌های مختلف قرار دارد. این عوامل می‌تواند زیبایی و استحکام نمای ساختمان را تحت تأثیر قرار دهد. باتوجه به اینکه نمای بیشتر ساختمان‌های امروزی از متریال سنگ است، می‌توان با استفاده از پیچ رولپلاک نما به محکم سازی نما رسید. با ما همراه باشید تا نحوه مقاوم سازی سنگ نما با استفاده از پیچ رولپلاک را مورد بررسی قرار دهیم.

مقصر ریزش سنگ نما کیست؟

بر اساس قانون ریزش سنگ در نمای ساختمان، تخریب این قسمت از هر بنا در درازمدت یک امر طبیعی است و نمی‌توان مانع تخریب نما شد. حتی بهترین و باکیفیت‌ترین سنگ نما نیز در درازمدت به دلیل اثر مخرب آلاینده‌های محیطی، باران اسیدی و انبساط و انقباض، دچار شوره و ریزش می‌شوند. اگرچه نمی‌توان مانع تخریب نما شد؛ اما می‌توان با استفاده از روش‌های جدید استحکام و زیبایی نما را تا حد قابل‌توجهی حفظ کرد. مهم‌ترین فاکتوری که در جلوگیری از ریزش نما مورد توجه قرار می‌گیرد، تامین امنیت افرادی است که در حال تردد هستند.

اگر ریزش سنگ نما به هر دلیلی باعث آسیب جانی یا مالی به افراد شود، مقصر آن مالک ساختمانی است که نسبت به تعمیر نما یا مقاوم سازی آن، سهل‌انگاری کرده است. این در حالی است که می‌توان با استفاده از روش‌های معمول در افزایش مقاومت نما از این مشکلات جلوگیری به عمل آورد. اگرچه خسارات مالی در چنین مواردی قابل جبران است؛ اما نمی‌توان خسارات جانی را به راحتی جبران کرد. به همین خاطر مقاوم ساختن نما با استفاده از پیچ و رولپلاک نما به‌عنوان یک روش مهندسی در اجرای پروژه‌های ساخت و ساز مورد توجه قرار می‌گیرد.

پیچ رولپلاک نما چیست؟

پیچ و رولپلاک سنگ نما یک فرآیند تخصصی است که بدون تاثیر بر زیبایی نما یا افزایش بار مرده ساختمان، کیفیت و ماندگاری نمای ساختمان به‌خصوص نماهای سنگی را افزایش می‌دهد. مستحکم سازی نما با استفاده از پیچ یا رولپلاک، فرآیند پیچیده‌ای نیست. آنچه در این روش مورد توجه قرار می‌گیرد، چگونگی انجام آن است. در سال‌های اخیر برای انجام هر عملیات ساخت‌و‌ساز در نما از داربست استفاده می‌شد، در حالی که این روزها استفاده از راپل، جایگزین داربست‌ها شده و مزایای بسیاری به همراه دارد.

سنگ نما بعد از پیچ کردن در جای خود فیکس شده و دیگر دچار ریزش نمی‌شود. در نهایت نیز پیچ‌ها با بتونه یا رنگ مشابه با سنگ پوشش داده می‌شوند و به راحتی دیده نمی‌شوند. پیچ رولپلاک نما بعد از اتمام کار نما یا در مواقعی که قسمتی از سنگ دچار ریزش شده، انجام می‌شود و در هر صورت از تخریب مجدد سنگ نما و ریزش آن جلوگیری می‌کند.


منبع: https://www.zoomit.ir/pr/416669-abbandi/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *