پس از جنجال تیلور سوئیفت، قانونگذاران لایحه پورنو غیرمتعارف هوش مصنوعی را پیشنهاد کردند.

این لایحه به مردم این امکان را می دهد که بر سر تصاویر جنسی جعلی دیجیتال شکایت کنند.

قانونگذاران ایالات متحده پیشنهاد داده اند که به مردم اجازه داده شود به خاطر تصاویر مستهجن جعلی از خودشان شکایت کنند. به دنبال گسترش عکس‌های صریح تیلور سوئیفت که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است. قانون مختل کردن تصاویر جعلی صریح و ویرایش‌های غیر توافقی (DEFIANCE) یک حق مدنی برای «جعل‌های دیجیتال» صمیمی که یک شخص قابل شناسایی را بدون رضایت او به تصویر می‌کشد، اضافه می‌کند و به قربانیان اجازه می‌دهد تا خسارت مالی را از هر کسی که «آگاهانه تولید یا در اختیار داشته‌اند» دریافت کنند. تصویر با هدف انتشار آن

صورتحساب توسط اکثریت سنا ویپ دیک دوربین (D-IL) معرفی شد، سناتور لیندسی گراهام (R-SC)، امی کلوبوچار (D-MN) و جاش هاولی (R-MO) به آنها پیوستند. این بر اساس یک ماده در قانون صدور مجوز مجدد قانون خشونت علیه زنان ۲۰۲۲که حق اقدام مشابهی برای غیر-تصاویر صریح جعلی به طور خلاصه، حامیان مالی آن را پاسخی به حجم رو به رشد «تصویری» تصاویر هوش مصنوعی صریح دستکاری شده دیجیتالی توصیف کردند و به پرونده سوئیفت به عنوان نمونه ای اشاره کردند که چگونه می توان از جعلی ها برای استثمار و آزار زنان – به ویژه شخصیت های عمومی و سیاستمداران استفاده کرد. و افراد مشهور.»

تصاویر هرزه‌نگاری دستکاری‌شده با هوش مصنوعی، که اغلب به عنوان «دیپ‌فیک» شناخته می‌شوند، از زمانی که این اصطلاح مطرح شد، محبوبیت و پیچیدگی بیشتری پیدا کردند. در سال ۲۰۱۷ ساخته شد. ابزارهای مولد هوش مصنوعی تولید آنها را بسیار آسان‌تر کرده است، حتی در سیستم‌هایی با نرده‌های محافظ در برابر تصاویر صریح یا جعل هویت، و از آنها برای آزار و اذیت و باج خواهی. اما تاکنون هیچ راه حل قانونی روشنی در بسیاری از مناطق ایالات متحده وجود ندارد. تقریباً همه ایالت ها قوانینی را تصویب کرده اند ممنوع کردن هرزه‌نگاری غیرموافقانه شبیه‌سازی نشده، اگرچه این روند کند بوده است. تعداد بسیار کمتری دارند قوانین رسیدگی به تصاویر شبیه سازی شده (هیچ قانون جزایی فدرال وجود ندارد که مستقیماً هر دو نوع را ممنوع کند.) اما این بخشی از برنامه تنظیم مقررات هوش مصنوعی رئیس جمهور جو بایدن و کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید است. کنگره را فراخواند برای تصویب قوانین جدید در واکنش به حادثه تیلور سوئیفت در هفته گذشته.

قانون DEFIANCE در پاسخ به تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی معرفی شد، اما به آنها محدود نمی شود. جعل به عنوان هر تصویر جنسی “صمیمی” (اصطلاحی که در قانون اساسی تعریف شده است) به حساب می آید که توسط “نرم افزار، یادگیری ماشینی، هوش مصنوعی، یا هر وسیله کامپیوتری یا تکنولوژیکی دیگر … به نظر یک فرد معقول به نظر برسد. از یک تصویر بصری معتبر از فرد قابل تشخیص نیست.» این شامل تصاویر واقعی است که برای ظاهر صریح جنسی اصلاح شده‌اند. به نظر می‌رسد زبان آن برای ابزارهای قدیمی‌تر مانند فتوشاپ اعمال می‌شود، تا زمانی که نتیجه به اندازه کافی واقعی باشد. افزودن برچسبی که تصویر را به‌عنوان غیراصیل علامت‌گذاری می‌کند، مسئولیت را حذف نمی‌کند.

اعضای کنگره لوایح متعددی را در مورد هوش مصنوعی و هرزه‌نگاری غیرموافقانه ارائه کرده‌اند و اکثر آنها هنوز تصویب نشده‌اند. اوایل این ماه قانونگذاران معرفی کردند قانون بدون کلاهبرداری AI، یک ممنوعیت بسیار گسترده استفاده از تکنولوژی برای تقلید از کسی بدون اجازه با این حال، قانون جعل هویت، سؤالات بزرگی را در مورد بیان هنری ایجاد می کند. می‌تواند به شخصیت‌های قدرتمند اجازه دهد که بر سر تقلیدهای سیاسی، بازسازی‌ها یا رفتارهای تخیلی خلاقانه شکایت کنند. قانون DEFIANCE می تواند برخی از سوالات مشابه را ایجاد کند، اما به طور قابل توجهی محدودتر است – اگرچه هنوز با یک نبرد دشوار روبرو است.


منبع: https://www.theverge.com/2024/1/30/24056385/congress-defiance-act-proposed-ban-nonconsensual-ai-porn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *