پیام‌های ضد دزدی دریایی دزدی دریایی بیشتری را تشویق می‌کنند – اگر مرد هستید

پیام‌های ضد دزدی دریایی دزدی دریایی بیشتری را تشویق می‌کنند – اگر مرد هستید

کمپین های ضد دزدی دریایی در واقع می تواند باعث شود بیشتر دزدی دریایی – اگر مرد هستید

کارشناسان جرایم سایبری در دانشگاه پورتسموث، که تلاش‌ها برای جلوگیری از تورنت، پخش جریانی و اشتراک‌گذاری فایل غیرقانونی را بررسی کردند، چنین می‌گویند.

برای آزمایش این تکنیک‌ها، محققان ۹۶۲ بزرگسال را در معرض پیام‌های تهدیدآمیز مورد استفاده در کمپین‌های ضد دزدی دریایی قرار دادند. آنها سپس تغییرات بالقوه در رفتار را ارزیابی کردند.

آنها یک شکاف جنسیتی غاری را کشف کردند. این پیام ها باعث شد که قصد دزدی دریایی در زنان ۵۲ درصد کاهش یابد، اما در مردان ۱۸ درصد افزایش یافت.

لید گفت: «تحقیقات نشان می‌دهد که پیام‌های ضد دزدی دریایی می‌توانند به طور ناخواسته دزدی دریایی را افزایش دهند، پدیده‌ای که به عنوان واکنش روانی شناخته می‌شود. مطالعه نویسنده کیت ویتمن

از دیدگاه روانشناسی تکاملی، مردان نسبت به تهدید آزادی خود واکنش قوی تری نشان می دهند و بنابراین برعکس عمل می کنند.

عواقب ناخواسته مبارزه با دزدی دریایی

پیام ها کپی کلمه به کلمه از کمپین های ضد دزدی دریایی در دنیای واقعی بودند. یکی از آنها بر اساس تبلیغی توسط Crimestoppers، یک موسسه خیریه ملی بود که خطرات ویروس، کلاهبرداری، سرقت و هک را برجسته می کرد.

دیگری یک کمپین دولت فرانسه را بازتولید کرد که تهدید به قطع دسترسی متخلفان به اینترنت شد.

ویتمن گفت: «ما قبلاً می‌دانیم که تفاوت‌های جنسیتی زیادی در دزدی دریایی وجود دارد، زیرا مردان بیشتر از زنان تمایل به دزدی دریایی دارند – آنها فکر می‌کنند که این دزدی قابل قبول‌تر و کم خطر است. اما آنچه در این تحقیق می‌خواهیم بدانیم این است که آیا پیام‌های مقابله با دزدی دریایی تأثیر متفاوتی بر مردان و زنان داشته است یا خیر.

آنها کشف کردند که این کار را انجام داد – در درجات مختلف. در میان مردان با مطلوب ترین نگرش ها نسبت به دزدی دریایی دیجیتال، پیام های تهدیدآمیز دزدی دریایی آنها را بیش از پیش افزایش داد.

در کنار تهدیدها، محققان یک پیام آموزشی را نیز آزمایش کردند. برگرفته ازآن را درست از یک سایت واقعی دریافت کنید،» بر آسیبی که دزدی دریایی به سازندگان و اقتصاد گسترده‌تر وارد می‌کند، تأکید کرد. بینندگان به دور از سایت های دزدی دریایی و به سمت پلت فرم های قانونی مانند Spotify یا نتفلیکس.

تاثیری بر رفتار او نداشت یا مرد یا زن

ویتمن امیدوار است که مطالعه تأثیر بگذارد سیاستگذاران، تولیدکنندگان محتوا و حامیان مبارزه با دزدی دریایی. او همچنین به آنها هشدار داد که از عواقب ناخواسته خودداری کنند.

او گفت: «به وضوح نیاز به یک رویکرد مناسب در پیام‌رسانی ضد دزدی دریایی وجود دارد، اما اگر پیام‌ها نمی‌توانند به‌طور دقیق برای جنسیت‌های خاص هدف‌گیری شوند، بهتر است از آن‌ها اجتناب شود زیرا ممکن است دزدی دریایی را افزایش دهد.»

شما می توانید مقاله مطالعه را در مجله اخلاق تجارت.


منبع: https://thenextweb.com/news/anti-piracy-campaign-messages-encourage-piracy-men

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *