تسلا به زودی در هند، دولت نزدیک به نهایی کردن امتیاز عوارض واردات خودروهای الکتریکی است

تسلا به زودی در هند، دولت نزدیک به نهایی کردن امتیاز عوارض واردات خودروهای الکتریکی است

تسلا، خودروساز برقی برجسته مستقر در ایالات متحده، ممکن است به زودی حضور خود را در هند تثبیت کند و دولت در آستانه نهایی کردن سیاستی برای تمدید تعرفه واردات امتیازی خودروهای الکتریکی به ارزش بیش از ۳۰ لک روپیه (تقریباً ۳۶۰۰۰ دلار) برای ۲ تا ۳ سال است. گزارشی توسط The Economic Times را پیشنهاد می کند.

منابع آگاه فاش کردند که کاهش عوارض واردات می تواند توسط دولت هند در ازای ضمانت های بانکی تسلا که قصد سرمایه گذاری در ساخت کارخانه خودروهای برقی در داخل کشور را دارد، ارائه کند.

تسلا تمایل خود را برای سرمایه گذاری تا سقف ۲ میلیارد دلار ابراز کرده است، در صورتی که دولت هند تعرفه کاهش ۱۵ درصدی واردات خودروهای الکتریکی وارداتی را در طول دو سال اولیه فعالیت ارائه دهد.

بنا بر گزارش ها، دولت در حال بررسی گزینه کاهش موقت عوارض واردات بر اساس ضمانت نامه های بانکی است که هدف آن تشویق خودروسازان خارجی برای تسریع در برنامه ریزی برای تولید داخلی است.

انتظار می رود این حرکت فرصت های شغلی را تحریک کند و قیمت خودروهای الکتریکی را از طریق افزایش بومی سازی کاهش دهد.

به گفته منابع، مقدار دقیق ضمانت نامه بانکی هنوز مشخص نشده است، اما به عنوان مکانیزمی برای اطمینان از سرمایه گذاری به موقع و ایجاد کارخانه های داخلی توسط شرکت ها پیش بینی شده است.

ضمانت نامه های بانکی در صورت عدم رعایت مهلت های مشخص شده برای سرمایه گذاری وصول می شود.

در پاسخ به کاهش بالقوه تعرفه‌های وارداتی تسلا، خودروسازان هندی موضع محتاطانه‌ای اتخاذ می‌کنند و ترجیح می‌دهند قبل از هر اقدام قاطعی، تحولات را مشاهده کنند.

یکی از مدیران ارشد صنعت، که ترجیح می دهد نامش فاش نشود، اذعان کرد که در حالی که این صنعت به طور رسمی با دولت مخالفت نکرده است، چندین خودروساز از احتمال کاهش تعرفه واردات که مزیتی ناعادلانه به تسلا اعطا می کند، نگران هستند، به ویژه اینکه این شرکت هنوز نتوانسته است این موضوع را ثابت کند. برنامه های سرمایه گذاری آن

ماه گذشته، آنیش شاه، مدیر عامل ماهیندرا و ماهیندرا (M&M)، بر اهمیت تشویق سازندگان خودروهای برقی جهانی برای سرمایه گذاری در هند تاکید کرد. شاه بر لزوم وجود شرایط مساوی برای تقویت صنعت داخلی تاکید کرد و بر اهمیت تولید داخلی برای جلوگیری از وابستگی هند به محصولات وارداتی تاکید کرد.

این تحولات بر ورود قریب الوقوع تسلا به بازار هند و پیامدهای بالقوه تغییرات سیاست بر چشم انداز خودروهای داخلی تاکید می کند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/tesla-soon-in-india-government-close-to-finalising-concession-on-import-duties-for-evs-13731952.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *