پیش‌بینی رونق هزینه‌های فناوری در سال ۲۰۲۴ – و این مناطقی هستند که بیشترین سرمایه‌گذاری را شاهد هستند

پیش‌بینی رونق هزینه‌های فناوری در سال ۲۰۲۴ – و این مناطقی هستند که بیشترین سرمایه‌گذاری را شاهد هستند

پیش‌بینی‌های جدید Forrester رشد سالم ۵٫۳ درصدی در هزینه‌های فناوری را برای سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرده است که افزایش قابل توجهی نسبت به ۳٫۵ درصد اندازه‌گیری شده در سال قبل است.

از آنجایی که شرایط اقتصادی نشانه های آهسته ای از بهبود را نشان می دهد، انتظار می رود دو عامل کلیدی به رشد رو به جلو کمک کند – افزایش سرمایه گذاری در نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات و احیای مجدد فعالیت های اقتصادی به ویژه در منطقه آسیا-اقیانوسیه، از جمله چین.

تا سال ۲۰۲۷، Forrester انتظار دارد که نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات بیش از دو سوم (۶۹٪) هزینه های جهانی فناوری را به خود اختصاص دهند.

کسب و کارها بیشتر برای فناوری هزینه می کنند

این شرکت پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۳، سرمایه‌گذاری در نرم‌افزار مولد هوش مصنوعی به حدود ۲۲۷ میلیارد دلار با نرخ رشد مرکب سالانه ۳۶ درصد خواهد رسید.

در آینده نزدیک، در سال ۲۰۲۴، کل هزینه های فناوری جهانی به ۴٫۷ تریلیون دلار خواهد رسید. انتظار می‌رود اروپا و آمریکای شمالی به ترتیب شاهد نرخ رشد ۵٫۱% و ۵٫۷% باشند، زیرا آنها از چند سال چالش‌برانگیز مالی بهبود می‌یابند.

Forrester رشد اروپا را مدیون بلوغ دیجیتالی شرکت‌ها و پذیرش پیشرفته امنیت سایبری می‌داند، در حالی که انتظار می‌رود آمریکای شمالی بیشتر در بخش خدمات مالی و مراقبت‌های بهداشتی خود هزینه کند.

با این حال، آسیا-اقیانوسیه، عمدتاً هند، فیلیپین، ویتنام، اندونزی، مالزی و چین، با نرخ رشد ۵٫۷ درصدی پیشتاز خواهند بود.

مایکل اوگریدی، تحلیلگر اصلی پیش بینی در Forrester، پیام مثبتی را به اشتراک گذاشت: “شرکت های فناوری در سال گذشته با بادهای معکوس اقتصادی قابل توجهی روبرو شدند، اما سال ۲۰۲۴ چشم انداز بهتری را نوید می دهد.”

O’Grady اظهاراتی را اضافه کرد که برای هیچ کسی حتی با کوچکترین دخالتی در صنعت فناوری تعجب آور نخواهد بود: “تقاضا برای ابر و هوش مصنوعی در همه مناطق قوی است و انتظار می رود genAI بازار فناوری را در سه سال آینده تقویت کند. “

با افزایش هزینه های فناوری اطلاعات، تامین کنندگان و تولیدکنندگان با تقاضای بیشتری مواجه خواهند شد و پتانسیل افزایش قیمت را برای آنها خریداری می کنند. اگرچه در این مطالعه به آن اشاره نشده است، اما تحقیقات Forrester ما را به این فکر انداخته است که آیا اکنون زمان خوبی برای ارتقاء فناوری اطلاعات کسب و کار شما قبل از افزایش قیمت ها خواهد بود یا خیر.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/tech-spending-forecast-to-boom-in-2024-and-these-are-the-areas-set-to-see-the-most-investment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *