پیش‌نمایش OnePlus 12: برداشت‌های اولیه و تفاوت‌های OnePlus 11 5G

هفته گذشته، OnePlus نسل بعدی گوشی های خود را معرفی کرد – سری OnePlus 12. امروز در مورد دستگاه پرچمدار صحبت خواهیم کرد. ما در چند روز گذشته به OnePlus 12 دسترسی داشته‌ایم، و در حالی که بررسی کامل کمی بیشتر طول می‌کشد، زیرا به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار جدید یک روز در میان کاهش می‌یابد، چیزهای انگشت شماری در مورد این تلفن وجود دارد که می‌توانیم به شما بگوییم. مهمتر از همه، نحوه مقایسه آن با نسل قبلی خود، OnePlus 11 5G، در پارامترهای مختلف کلیدی مانند طراحی، نمایش، عملکرد و غیره.

در سال ۲۰۲۳، ما از OnePlus 11 به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های سال و مطمئناً یکی از بهترین محصولات این شرکت در سال‌های اخیر استقبال کردیم. تغییرات گسترده‌ای را به همراه داشت و همیشه برای جانشین تازه راه‌اندازی آن کار سختی بود که آن را قانع‌کننده شکست دهد. به طور واقع بینانه، ما این بار انتظار به روز رسانی های افزایشی را داشتیم. بنابراین بیایید نگاهی بیندازیم که OnePlus 12 چه چیزهای جدیدی را در مقایسه با ۱۱ به میز آورده است.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

ما نمونه‌های دوربین و معیارهای عملکرد را برای بررسی نهایی متوقف می‌کنیم، نه اینکه شما را منتظر نگه داریم، اما انتظار داریم یکی دو به‌روزرسانی نرم‌افزاری دیگر در روزهای آینده که ممکن است شرایط را تغییر دهد.

OnePlus 12 vs OnePlus 11 5G: Design

OnePlus 12 با زبان طراحی OnePlus 11 ادامه می‌دهد و به درستی هم همینطور است. با نمایشگر خمیده، حاشیه‌های باریک و حفره‌ای در بالای صفحه نمایش برای دوربین سلفی، بسیار شبیه ۱۱ است. با این حال، دوربین جلو از گوشه سمت چپ به مرکز لبه بالایی حرکت کرده است. همین امر در مورد پشت گوشی با شیشه مات و جزیره دوربین دایره ای نیز صدق می کند. ناظران دقیق متوجه افزایش اندازه سوراخ های دوربین و همچنین خود جزیره خواهند شد.

صحبت از تغییر اندازه شد، در حالی که OnePlus 12 در یک نگاه سریع کاملاً شبیه به OnePlus 11 به نظر می رسد، به طور قابل توجهی بزرگتر و سنگین تر به نظر می رسد. افزایش ۱۵ گرمی وزن با توجه به صفحه نمایش و باتری بزرگتر، شارژ بی سیم و چند ویژگی اضافی که شرکت در این دستگاه قرار داده است قابل قبول است. با این حال، ضخامت اضافی ۰٫۷ میلی متر باعث می شود که در مقایسه با آن احساس بزرگی داشته باشید.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

چیدمان دکمه ها نیز با تغییر صدا و تعویض لبه های لغزنده هشدار تغییر کرده است. با استفاده گسترده از OnePlus 11، احساس می‌کنم دسترسی دکمه‌ها در این مورد کمی بهتر است. یک تغییر مثبت، پنل پشتی نوع Flowy Emerald این گوشی است که برای بررسی دریافت کردیم. بسیار زیبا به نظر می رسد و من را به یاد نسخه Marble Odyssey OnePlus 11 می اندازد اما در سایه سبز.

OnePlus 12 vs OnePlus 11 5G: Display

OnePlus 12 صفحه نمایش منحنی QHD+ را حفظ می کند اما آن را چند بریدگی بالاتر می برد. اکنون کمی بزرگتر است و ۶٫۸۲ اینچ از ۶٫۷ در ۱۱ است. رزولوشن ۳۱۶۸ x 1440 پیکسل با نرخ نوسازی متغیر بین ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز برای تجربه بدون سوسو و بهره وری انرژی بهتر است. بزرگترین تغییر در اینجا، اوج روشنایی با جهش عظیم از ۱۳۰۰ نیت در OnePlus 11 به ۴۵۰۰ نیت است. بسیار روشن تر است و برای مصرف محتوای HDR عالی است.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

صحبت از HDR شد، صفحه نمایش ۱۰ بیتی ProXDR در اینجا با HDR10+ و همچنین Dolby Vision مطابقت دارد، درست مانند ۱۱٫ تماشای ویدیوهای HDR از Netflix و Prime Video در صفحه نمایش OnePlus 12 لذت بخش است. این فقط در مورد روشنایی نیست، بلکه دقت رنگ نیز بسیار خوب است، و شما حالت های صفحه نمایش متعددی را برای آرام کردن چشمان خود در هنگام درگیر شدن در فعالیت های مختلف مانند مطالعه یا انجام این کار در نور کم دریافت می کنید. محافظ صفحه نمایش از Corning Gorilla Glass Victus به Corning Gorilla Glass Victus 2 ارتقا یافته است.

OnePlus 12 vs OnePlus 11 5G: سخت افزار پردازش

هیچ امتیازی برای حدس زدن این موضوع وجود ندارد. مثل همیشه، OnePlus جدیدترین و قدرتمندترین SoC کوالکام را انتخاب کرده است، یعنی Snapdragon 8 Gen 3. شما دو نوع OnePlus 12 را در هند دریافت می کنید، یکی با ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، در حالی که دیگری ۱۶ نسخه ارائه می کند. گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که هر دو نسخه دارای حافظه UFS 4.0 هستند، برخلاف نوع پایه (۱۲۸ گیگابایت) OnePlus 11 که حافظه UFS 3.1 کندتری را ارائه می کرد.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

نیازی به گفتن نیست که سخت افزار اینجا به همان اندازه قدرتمند است که در حال حاضر دارید، و امتیازات بنچمارک به طور مداوم بالاتر از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است که OnePlus 11 را نیرو می دهد. در بررسی نهایی در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

OnePlus 12 vs OnePlus 11 5G: دوربین

OnePlus 11 ترکیب خوبی از دوربین های پشتی داشت که با یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) مجهز به سنسور IMX890 سونی شروع می شد. دوربین دوم یک دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار است که به عنوان یک دوربین ماکرو نیز عمل می کند. یک دوربین تله فوتو ۳۲ مگاپیکسلی برای زوم اپتیکال ۲ برابر و کلیک کردن روی عکس‌های پرتره با کیفیت بالا، این trifecta را تکمیل کرد. کالیبراسیون رنگ هاسلبلاد و تخصص در عکاسی پرتره موارد مفیدی بودند.

OnePlus 12 به نظر می رسد بازی عکاسی را بیشتر ارتقا دهد. این گوشی همچنین دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با OIS است، اما با سنسور جدیدتر Sony LYT-808 با دیافراگم بازتر و اندازه پیکسل بزرگتر. دوربین فوق عریض در اینجا کاملاً شبیه دوربین ۱۱ با سنسور سونی IMX581 و فوکوس خودکار است. دوربین تله‌فوتو ارتقای چشمگیری را در قالب یک دوربین تله‌فوتوی پریسکوپ ۶۴ مگاپیکسلی مبتنی بر حسگر OmniVision OV64B با OIS مشاهده می‌کند که زوم اپتیکال ۳ برابر و زوم حسگر ۶ برابر را ارائه می‌کند. این همان دوربینی است که در OnePlus Open نیز وجود دارد.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

دوربین سلفی در نهایت از ۱۶ مگاپیکسل به ۳۲ مگاپیکسل ارتقا یافت. آزمایش‌های اولیه نتایج چشمگیری در سراسر صفحه به همراه داشته است. اما حکم نهایی در این مورد را به همراه نمونه دوربین برای مدتی بعد رزرو می کنیم. به‌روزرسانی جدیدی در زمان نگارش این مقاله ارائه شده است که حالت Master Mode را به برنامه دوربین وارد می‌کند. بیایید ببینیم که چگونه می شود. در بررسی OnePlus 12 به شما اطلاع خواهیم داد.

OnePlus 12 vs OnePlus 11 5G: باتری و شارژ
ظرفیت باتری از ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت در ۱۱ به ۵۴۰۰ میلی آمپر ساعت در اینجا افزایش یافته است. علاوه بر این، OnePlus 12 از شارژ بی سیم نیز پشتیبانی می کند. این شرکت همان شارژر ۱۰۰ واتی SuperVOOC را که با OnePlus 11 ارائه شده است، بسته بندی می کند. اتفاقاً، علیرغم ظرفیت اضافی باتری در اینجا، زمان شارژ برای هر دو تلفن مشابه است. ما تا چند روز دیگر شما را با زمان دقیق شارژ به‌روزرسانی می‌کنیم، اما قطعاً با شارژر همراه آن کمتر از نیم ساعت است.

و قبل از اینکه فراموش کنم، OnePlus 12 از شارژ بی سیم سریع ۵۰ واتی نیز پشتیبانی می کند. شارژر AirVOOC (بی سیم) مورد نیاز در بسته بندی موجود نیست و باید جداگانه خریداری شود. در صورتی که تا پایان بررسی بتوانیم شارژر را به دست آوریم، در مورد زمان شارژ بی سیم نیز به شما اطلاع خواهیم داد.

اعتبار تصویر: Firstpost Ameya Dalvi

قیمت OnePlus 12 در هند و برداشت اولیه
OnePlus 12 در هند ۶۴۹۹۹ روپیه برای نسخه ۲۵۶ گیگابایتی و ۶۹۹۹۹ روپیه برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی قیمت دارد. شما برای این گوشی ها یک سال گارانتی دریافت می کنید. آنها از ۳۰ ژانویه ۲۰۲۴ برای خرید در دسترس هستند. بله، نسخه ۲۵۶ گیگابایتی ۳۰۰۰ روپیه گرانتر از OnePlus 11 5G با ظرفیت مشابه در زمان عرضه است، اما تعداد انگشت شماری امکانات اضافی و ارتقاء برای توجیه تفاوت ارائه می دهد.

اگرچه این شرکت در جدیدترین گوشی پرچمدار خود چیزها را به شدت تغییر نداده است، تقریباً در هر بخش پیشرفت هایی وجود دارد و همه اینها چیزی قابل توجه است. برداشت اولیه ما از OnePlus 12 کاملاً مثبت است و به نظر می رسد ارتقاء معقولی نسبت به OnePlus 11 است. ما قصد داریم قبل از انتشار بررسی عمیق آن با نتایج بنچمارک و نمونه های دوربین در هفته های آینده، گوشی جدید را کمی بیشتر آزمایش کنیم. . . گوش به زنگ باشید.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/oneplus-12-preview-initial-impressions-and-whats-different-from-the-oneplus-11-5g-13674482.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *