وان پلاس پس از یک وقفه طولانی به آلمان بازمی گردد زیرا اوپو اختلاف پتنت ۵G با نوکیا را حل و فصل می کند.

وان پلاس پس از ۱۸ ماه غیبت به بازار آلمان بازگشته است. این بازگشت به دنبال یک توافقنامه جهانی مجوز متقابل پتنت ۵G بین شرکت خواهر اوپو و غول فنلاندی مخابراتی نوکیا است که یک اختلاف حقوقی طولانی در ۱۲ کشور را حل کرد.

وان پلاس، مستقر در شنژن، چین، روز دوشنبه شش مدل گوشی هوشمند از جمله OnePlus Open تاشو را به آلمان معرفی کرد، همانطور که در وب سایت آلمانی این شرکت اعلام شده است. علاوه بر این، این شرکت پیش خرید آخرین گوشی های OnePlus 12 و OnePlus 12R خود را آغاز کرد. پیش از این هفته، OnePlus پیشنهادات محدودی در وب سایت آلمانی خود داشت که عمدتاً شامل لوازم جانبی مانند هدفون های بی سیم بود.

این رونق دوباره در بازار آلمان در زمانی رخ می دهد که صنعت جهانی گوشی های هوشمند پس از یک رکود طولانی مدت نشانه هایی از بهبود را نشان می دهد. به گفته شرکت تحقیقاتی IDC، پیش‌بینی می‌شود که این صنعت در سال جاری رشد ۳٫۸ درصدی را تجربه کند.

Anthony Scarsella، مدیر تحقیقات گروه Worldwide Quarterly Phone Tracker IDC، خاطرنشان کرد: علیرغم یک سال ضعیف دیگر برای تلفن های هوشمند، پذیرش ۵G همچنان نقطه درخشانی در بازار کلی است. IDC رشد ۲۰ درصدی در فروش جهانی گوشی های هوشمند ۵G برای سال را پیش بینی می کند که از ۱۱ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

سازندگان چینی گوشی های هوشمند فعالانه به دنبال گسترش فروش خود فراتر از بازار داخلی هستند، جایی که جنگ قیمتی شدید حاکم است.

بازگشت OnePlus به آلمان به دنبال توافق بین مجوزهای متقابل پتنت بین Oppo و نوکیا است که پتنت های استاندارد ضروری در ۵G و سایر فناوری های ارتباط سلولی را پوشش می دهد.

این توافقنامه حل و فصل دعاوی حقوقی در حال انتظار در همه حوزه های قضایی را با شرایط خاصی که محرمانه باقی می مانند.

وان پلاس فروش گوشی های هوشمند در آلمان را در آگوست ۲۰۲۲ پس از شکست اوپو در دعوای نقض حق اختراع به نوکیا در این کشور متوقف کرده بود. این حکم عملاً Oppo را از فروش تلفن های هوشمند و برخی دستگاه های OnePlus خود در آلمان منع کرد.

OnePlus که در سال ۲۰۱۳ توسط گروهی از کارمندان Oppo، از جمله مدیر عامل OnePlus، Pete Lau، تأسیس شد، در غرب به خاطر گوشی‌های هوشمند ممتاز خود که قیمت‌های رقابتی را در مقایسه با آیفون اپل و گوشی‌های اندرویدی مشابه سامسونگ Electronics ارائه می‌کنند، محبوبیت پیدا کرده است.

در حالی که وان پلاس فروش گوشی های هوشمند را در آلمان از سر می گیرد، اوپو هنوز برای تجارت در بازار بازگشایی نشده است. وب سایت رسمی محلی Oppo هنوز “اطلاعات محصول در دسترس نیست” را نمایش می دهد. این شرکت با چالش‌های حقوقی مداوم در آلمان مواجه است، جایی که دادگاه مونیخ در اواخر دسامبر حکم داد که حق ثبت اختراعات شرکت فناوری بی‌سیم و موبایل ایالات متحده InterDigital را نقض کرده است. این حکم منجر به صدور حکمی علیه Oppo شد.

در میان رقابت شدید سایر فروشندگان عمده گوشی های اندرویدی، Oppo برای حل اختلافات مربوط به پتنت خود تحت فشار است. طبق داده‌های IDC، Oppo چهارمین فروشنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان در سال ۲۰۲۳ بود که با ۹٫۹ درصد کاهش سالانه به ۱۰۳ میلیون دستگاه رسید.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/oneplus-returns-to-germany-after-long-hiatus-after-oppo-settles-5g-patent-dispute-with-nokia-13674332.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *