پی پال ۲۵۰۰ کارمند خود را اخراج می کند

الکس کریس، مدیرعامل این شرکت روز سه شنبه در نامه ای به کارکنان گفت که پی پال ۹ درصد از نیروی کار خود را اخراج می کند. عمومی ساخته شده ساعت ها بعد. این تصمیم روی ۲۵۰۰ کارمند تأثیر خواهد گذاشت که از امروز تا پایان هفته به سرنوشت خود پی خواهند برد. بلومبرگ گزارش شده است زودتر اخراج پی پال تقریباً یک سال پس از شرکت رخ می دهد اخراج شد بیش از ۲۰۰۰ کارگر برای کاهش هزینه ها.

علیرغم کاهش هزاران شغل در سال ۲۰۲۳، اخراج در شرکت های فناوری ادامه داده اند در سال ۲۰۲۴٫ در همان روز با آخرین اخراج های پی پال، جک دورسی بلاک، شرکتی که صاحب Cash App، Foundational، و Square است، این کار را انجام داد. دور دوم اخراج در دو ماه، نزدیک به هزار نفر را قطع کرد. اوایل این ماه، گوگل اخراج شده بیش از هزار کارگر در بخش‌های دستیار و سخت‌افزار، با مدیرعامل، ساندار پیچای هشدار به کارکنان برای کاهش بیشتر در طول سال آماده شود. Discord، eBay، Riot Games، TikTok، Microsoft، iRobot، Amazon، Unity و Duolingo، از جمله، در ماه ژانویه به طور جمعی هزاران شغل را کاهش داده اند.

PayPal یکی از اولین شرکت‌ها در صنعت پرداخت آنلاین بود، اما در سال‌های اخیر، رقبایی مانند Zelle و شرکت‌های فناوری با جیب‌های عمیق مانند اپل وارد این فضا شده‌اند. رقابت در صنعت پرداخت بر پی پال فشار می آورد. بلومبرگ خاطرنشان کرد که چهار تحلیلگر ارزش سهام شرکت را در این ماه کاهش داده اند. کریس در این نامه گفت: این شرکت “به سرمایه گذاری در زمینه هایی از تجارت که ما معتقدیم رشد را ایجاد و سرعت می بخشد ادامه خواهد داد.”

اخراج پی پال علیرغم رشد قوی این شرکت در سال ۲۰۲۳ اتفاق می افتد. درآمد تا سپتامبر ۲۰۲۳، ۷٫۴۲ میلیارد دلار بود که در مقایسه با درآمد یک سال قبل، بیش از هشت درصد افزایش داشت. این انتظارات درآمد را شکست داد و “رشد دو رقمی” را در تعداد تراکنش‌هایی که روی پلتفرم خود اتفاق افتاد گزارش داد. اطلاعات اشاره شد کریس که در سپتامبر ۲۰۲۳ به‌عنوان مدیرعامل شرکت درآمد، در آخرین تماس پی‌پال در نوامبر ۲۰۲۳ گفت که هزینه‌های آن «بسیار زیاد» بوده و «سرعت ما را کند می‌کند».

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/paypal-is-laying-off-2500-employees-214628203.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/paypal-is-laying-off-2500-employees-214628203.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *