چرخش فشرده DIY در RTX 4070 Ti به انویدیا نشان می‌دهد که چگونه کارت‌های گرافیکی بسازد که تمام اسلات‌های مادربرد شما را نخورند.

یک موددر بی باک، RTX 4070 Ti انویدیا را کاهش داده است، بنابراین این یک کارت گرافیک بسیار فشرده تر است که در ابعاد کوچکتر قرار می گیرد. کیس کامپیوتر.

این شاهکار چشمگیر کامپوننت PC DIY در پست شد Reddit توسط modder TechTaxi، به عنوان VideoCardz گزارش ها.

باید پیشاپیش توجه داشته باشیم که RTX 4070 Ti اصلاح‌شده هنوز فقط یک نمونه اولیه است، و TechTaxi اذعان می‌کند که «هنوز کار بیشتری برای انجام دادن آن برای صیقلی‌تر و کامل‌تر کردن آن» در حال حاضر وجود دارد، و آنها نمی‌توانند هیچ قولی بدهند. پروژه به نتیجه خواهد رسید. (پروژه های قبلی هست که محقق شده اند، فکر کنید).

در هر صورت، بسیار چشمگیر به نظر می رسد، با RTX 4070 Ti که کوچک شده است، بنابراین یک کارت گرافیک تک فن و ۲ اسلات است (کارت اصلی یک کارت سه فن سه گانه است، اگرچه ما نسخه های ۲٫۵ اسلات را در آنجا دیده ایم – بعداً به آن نقطه باز خواهیم گشت). طول آن فقط ۱۷۳ میلی‌متر و ضخامت آن کمی کمتر از ۴۲ میلی‌متر است، بنابراین به خوبی در جعبه‌های رایانه شخصی کوچک‌تر (Mini-ITX) قرار می‌گیرد.

چرخش فشرده DIY در RTX 4070 Ti به انویدیا نشان می‌دهد که چگونه کارت‌های گرافیکی بسازد که تمام اسلات‌های مادربرد شما را نخورند.

(اعتبار تصویر: TechTaxi (Reddit))

همانطور که ممکن است تصور کنید، این فرآیند کوچک شدن مستلزم سازش هایی است، یعنی کاهش ولتاژ کارت – کاهش عملکرد آن – برای اطمینان از حفظ حرارت در سطوح دلپذیر. اما حتی با کاهش صدا، به اصطلاح، RTX 4070 Ti همچنان می‌تواند عملکردی بسیار قوی برای اجرای تمام دستگاه‌ها باشد. بهترین بازی های کامپیوتر.


تجزیه و تحلیل: کاهش جاه طلبی ها

یک دقیقه صبر کنید، ممکن است فکر کنید – آیا انویدیا RTX 4070 Ti را کنار نمی‌گذارد، اکنون RTX 4070 Ti Super برای جایگزینی آن وارد شده است؟ خب بله، از نظر تئوری چنین است و تولید RTX 4070 Ti در حال توقف است. (این به طور رسمی توسط انویدیا تایید نشده است، اما این کلمه روی تاک انگور است، و کاملا منطقی است – در واقع، در محدوده Lovelace جایی برای هر دو کارت وجود ندارد).

با این حال، موددر معتقد است که خنک کننده سفارشی و تنظیماتی که در اینجا مشاهده می شود باید به خوبی با آن کار کنند RTX 4070 The Super – با فرض اینکه این نمونه اولیه واقعاً در فرم RTX 4070 Ti خود کار می کند.

البته در این صورت هم نمی توانید این کارت گرافیک DIY را بخرید. اگرچه TechTaxi می گوید: “اگر نتیجه داد، ممکن است یک زوج برای فروش به علاقه مندان بسازم.”

خواهیم دید، اما نکته جالب اینجا این است که TechTaxi در گذشته کارت‌های گرافیکی کوچک‌تر دیگری ساخته است که دارای دو اسلات RTX 4080 و نسخه دو فن دو شیار MSI RTX 4070 Ti.

مورد دوم حتی می‌توانست الهام‌بخش MSI برای تولید MSI 4070 Ti Ventus 2X با ۲٫۵ اسلات باشد، حدود چهار ماه پس از ظاهر شدن کارت DIY. یا حداقل نوآوری TechTaxi منبع محتمل الهام به نظر می رسد – این و علاقه به پروژه نشان دهنده سطح اشتیاق سازندگان رایانه های شخصی با فرم فاکتور کوچک است.

بنابراین، شاید – فقط شاید – ممکن است در آینده شاهد یک نسخه رسمی از RTX 4070 Ti Super برای کیس های کوچک رایانه باشیم. به طور گسترده تر، خشم نسبت به افرادی مانند چروک ها RTX 4060 کارت‌های گرافیک ممکن است آکورد داشته باشند و شاید ببینند که فروشندگان تخته‌هایی با کیفیت پایین‌تر می‌سازند (که واقعاً نباید هیولاهای اسلات‌خور باشند، اجازه دهید با آن روبرو شویم، اما نمونه‌های ۲٫۵ اسلاتی از ۴۰۶۰ وجود دارد).

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/gpu/compact-diy-spin-on-rtx-4070-ti-shows-nvidia-how-to-make-graphics-cards-that-dont-eat-all-your-motherboard-slots

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *