چشمان شما شما را فریب نمی دهد – فونت پیش فرض مایکروسافت ۳۶۵ تغییر کرده است

چشمان شما شما را فریب نمی دهد – فونت پیش فرض مایکروسافت ۳۶۵ تغییر کرده است

کاربران مایکروسافت ۳۶۵ در حال بیدار شدن از یک تغییر اساسی در نحوه مشاهده فایل های خود هستند نرم افزار آفیسفونت پیش فرض بالاخره شروع به تغییر کرد.

آپارتمان هاکه قبلاً به نام بیرشتات شناخته می شد، جایگزین کالیبری می شود که سابقه خدمت طولانی مدت دارد فونت که در سال ۲۰۰۷ به طور پیش فرض برای مایکروسافت ۳۶۵ تبدیل شد.

مایکروسافت Aptos را به عنوان یک “تایپ فیس sans serif دقیق و معاصر با الهام از تایپوگرافی اواسط قرن بیستم سوئیس” توصیف می کند.

مایکروسافت فونت پیش فرض شما را تغییر داده است

به گفته طراح فونت جدید، استیو متسون، Aptos متعلق به ژانر “Grotesque sans Serif” است که با حروف بلوکی بدون شکوفایی خوشنویسی یا تضاد بین خطوط ضخیم و نازک مشخص می شود. نمونه هایی که در سال ۱۹۵۷ توسط Haas Type Foundry سوئیس ایجاد شد.

ردموند ابتدا به اشتراک گذاشت که در سال ۲۰۲۱ جستجوی یک فونت پیش‌فرض جدید را آغاز کرده است و تا جولای ۲۰۲۳، تأیید کرد که Aptos در ماه‌های آینده برای «صدها میلیون کاربر» کاربران Word، PowerPoint، Excel و Outlook عرضه خواهد شد. به دنبال اعلامیه

مدیر برنامه اصلی فونت ها و تایپوگرافی، طراحی مایکروسافت آفیس، سی دانیلز، گفت که فونت جدید باید “حرفه ای بودن، سازگاری، شکوفایی ظریف بیان، و وضوح بیشتر” را تجسم کند.

با توجه به اینکه تعداد کمی از کاربران انتخاب فونت دیگری غیر از پیش‌فرض را انتخاب می‌کنند، واضح است که فونت‌های زیادی برای اجرا دارد. اسناد نوشته شده در Aptos اکنون در هر بخش با ظرفیت های مختلف منتشر می شود و بیش از هر چیز دیگری نیاز به تطبیق پذیری را برجسته می کند.

علاوه بر Regular، Aptos در رنگ های روشن، نیمه پررنگ، پررنگ، فوق پررنگ و حتی مشکی سنگین تر نیز موجود است.

علاوه بر این، کاربران مایکروسافت ۳۶۵ به ترفندها و بهبودهای طراحی فراتر از تغییرات فونت ادامه خواهند داد – این شرکت همچنین یک تم جدید را نشان داده است که شامل یک پالت رنگ جدید، سبک های متن و موارد دیگر است.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/your-eyes-arent-fooling-you-the-default-font-for-microsoft-365-has-changed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *