چک کامپیوتر اپل با امضای استیو جابز به قیمت ۴۶۰۰۰ دلار به فروش می رسد

چکی که توسط استیو جابز، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران سابق اپل امضا شده است به قیمت ۴۶۰۶۳ دلار فروخته شد در حراج این هفته چک ۴٫۰۱ دلاری که توسط «شرکت رایانه‌ای اپل» در سال ۱۹۷۶ صادر شد، به خرده‌فروش لوازم الکترونیکی RadioShack پرداخت شد.

چک کامپیوتر اپل با امضای استیو جابز به قیمت ۴۶۰۰۰ دلار به فروش می رسد
جابز چک را در ۲۳ ژوئیه ۱۹۷۶ پر کرد، زمانی که او و استیو وزنیاک روی رایانه Apple-1 کار می کردند. این دو تقریباً ۲۰۰ دستگاه Apple-1 تولید کردند که ۵۰ دستگاه از آنها در جولای ۱۹۷۶ به فروشگاه The Byte فروخته شد و به قیمت ۶۶۶٫۶۶ دلار به فروش رسید.

چک RadioShack یک آدرس Palo Alto را برای سرویس پاسخگویی و محل ارسال نامه که جابز در زمانی که اپل در گاراژ والدینش تمام می شد از آن استفاده می کرد، فهرست می کند.

حراج RR انتظار داشت که چک به قیمت حداقل ۲۵۰۰۰ دلار فروخته شود، اما قیمت آن بیشتر فروخته شد. یادگاری های اپل و استیو جابز در سال های اخیر قیمت های بالاتر و بالاتری را به دست آورده اند.

چک دیگری با امضای استیو جابز گذاشته شد برای حراج این هفته توسط ساتبیزو همچنین می تواند تا ۴۰۰۰۰ دلار به فروش برسد. این چک مربوط به تاریخ تاسیس اپل در ۱ آوریل ۱۹۷۶ است، همانطور که در ۲۸ مارس ۱۹۷۶ نوشته شده بود. این چک یکی از تعداد انگشت شماری از چک هایی است که برای جابز و وزنیاک قبل از دریافت دسته چک سفارشی شرکت رایانه اپل خود صادر شده است.


منبع: https://www.macrumors.com/2023/12/08/steve-jobs-apple-check-auction/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *