اتحادیه اروپا به توافقی تاریخی در زمینه توسعه هوش مصنوعی دست یافته است

واشنگتن پست گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از یک بحث ماراتن ۷۲ ساعته، قانون‌گذاران اتحادیه اروپا روز جمعه به توافقی تاریخی در مورد لایحه توسعه ایمنی هوش مصنوعی دست یافته‌اند که گسترده‌ترین و گسترده‌ترین لایحه در نوع خود تا به امروز است. جزئیات خود معامله بلافاصله در دسترس نبود.

مقررات پیشنهادی راه‌هایی را تعیین می‌کند که در آن مدل‌های یادگیری ماشینی آینده می‌توانند توسعه یابند و در بلوک تجاری توزیع شوند و بر استفاده از آن در برنامه‌های مختلف از آموزش گرفته تا اشتغال و مراقبت‌های بهداشتی تأثیر بگذارند. توسعه هوش مصنوعی به چهار دسته تقسیم می‌شود، بسته به میزان خطر اجتماعی که هر کدام به طور بالقوه ایجاد می‌کنند – حداقل، محدود، زیاد و ممنوع.

استفاده‌های ممنوعه شامل هر چیزی است که اراده کاربر را دور می‌زند، گروه‌های محافظت شده را هدف قرار می‌دهد یا ردیابی بیومتریک بلادرنگ را فراهم می‌کند (مانند تشخیص چهره). موارد مصرف پرخطر شامل هر چیزی است "در نظر گرفته شده برای استفاده به عنوان یک جزء ایمنی یک محصول، یا باید در برنامه های کاربردی تعریف شده مانند زیرساخت های حیاتی، آموزش، مسائل حقوقی/قضایی و استخدام کارکنان استفاده شود. چت ربات‌هایی مانند ChatGPT، Bard و Bing در معرض خطر قرار می‌گیرند "ریسک محدود" معیارهای.

دکتر برندی نونک، مدیر آزمایشگاه سیاست گذاری CITRIS در دانشگاه کالیفرنیا برکلی، «کمیسیون اروپا بار دیگر به شیوه ای جسورانه برای رسیدگی به فناوری های نوظهور قدم برداشته است، درست مانند کاری که با حفظ حریم خصوصی داده ها از طریق GDPR انجام داده است. در سال ۲۰۲۱ به Engadget گفت. “آیین نامه پیشنهادی از این جهت بسیار جالب است که از یک رویکرد مبتنی بر ریسک به مشکل حمله می کند”، مشابه آنچه در پیشنهاد شده است. چارچوب نظارتی AI پیشنهادی کانادا.

EC پیش از این چالش‌های فزاینده مدیریت فناوری‌های هوش مصنوعی نوظهور را از طریق تلاش‌های مختلف مورد بررسی قرار داده بود و هر دو مورد اول را منتشر کرد. استراتژی اروپا در زمینه هوش مصنوعی و طرح هماهنگ در هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۸ و به دنبال آن رهنمودهایی برای هوش مصنوعی قابل اعتماد در سال ۲۰۱۹٫ سال بعد، کمیسیون یک کاغذ سفید روی هوش مصنوعی و گزارشی در مورد پیامدهای ایمنی و مسئولیت هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و روباتیک.

هوش مصنوعی نباید به خودی خود یک هدف باشد، بلکه ابزاری است که باید با هدف نهایی افزایش رفاه انسان به مردم خدمت کند." کمیسیون اروپا در پیش نویس مقررات هوش مصنوعی خود نوشت. "قوانین مربوط به هوش مصنوعی موجود در بازار اتحادیه یا به‌طور دیگری بر شهروندان اتحادیه تأثیر می‌گذارد، بنابراین باید مردم را در مرکز قرار دهند (انسان محور باشند)، تا بتوانند اعتماد کنند که این فناوری به گونه‌ای استفاده می‌شود که ایمن و مطابق با قانون باشد. از جمله احترام به حقوق اساسی.

«در عین حال، چنین قوانینی برای هوش مصنوعی باید متعادل، متناسب باشد و به طور غیر ضروری توسعه فناوری را محدود یا مانع نشود." او ادامه داد. "این امر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا اگرچه هوش مصنوعی در بسیاری از جنبه‌های زندگی روزمره مردم وجود دارد، اما نمی‌توان تمام کاربردها یا کاربردهای احتمالی آن را که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد، پیش‌بینی کرد.

اخیرا، EC همکاری با اعضای صنعت را به صورت داوطلبانه آغاز کرده است تدوین قوانین داخلی که به شرکت‌ها و تنظیم‌کننده‌ها اجازه می‌دهد تا بر اساس همان قوانین اساسی مورد توافق عمل کنند. “[Google CEO Sundar Pichai] تیری برتون، رئیس صنعت کمیسیون اروپا (EC) و من موافقت کردم که ما نمی توانیم منتظر بمانیم تا مقررات هوش مصنوعی واقعاً قابل اجرا شود و با همه توسعه دهندگان هوش مصنوعی همکاری کنیم تا پیش از مهلت قانونی، یک پیمان هوش مصنوعی را به صورت داوطلبانه ایجاد کنیم. در بیانیه ای در ماه مه گفت وارد بحث های مشابه شده است با شرکت های مستقر در ایالات متحده نیز.

 در حال توسعه…

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/the-eu-has-reached-a-historic-regulatory-agreement-over-ai-development-232157689.html?src=rss منتشر شده است.


منبع: https://www.engadget.com/the-eu-has-reached-a-historic-regulatory-agreement-over-ai-development-232157689.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *