چگونه مجموعه مستند A Real Bug’s Life از دیزنی حشرات را به غول تبدیل می کند

فیلم ۱۹۹۸ پیکسار، زندگی یک باگ، مورچه های کوچک CGI را به بزرگترین نمایشگرهای جهان آورد. مجموعه مستند جدید نشنال جئوگرافیک، زندگی یک باگ واقعی آن را معکوس می کند و حشرات را در خانه های ما به غول تبدیل می کند. با این حال، تنها چیز دیجیتالی موجودات موجود در سری دیزنی پلاس، فناوری فیلمبرداری آنهاست. اما این سریال مانند همتای انیمیشن خود، دنیایی را که آنها در آن زندگی می‌کنند و ماجراجویی‌هایشان را به شیوه‌هایی که قبلاً ندیده‌ایم، بررسی می‌کند.

با تمرکز بر حشرات، زندگی یک باگ واقعی محدود به زیستگاه های دور افتاده خاص نیست. در طول این مجموعه، از هواپیماهای بیابانی خشک، جنگل های استوایی، جنگل های بتنی، مزرعه روستایی در بریتانیا و حتی حیاط خلوت خلوت بازدید خواهید کرد. اما به لطف یک سری از نوآوری ها، ما این دنیاها را از دیدگاه های کاملاً جدیدی می بینیم. “من فکر می کنم که ظاهر و احساس این نمایش، و این فقط من نیستم که آن را می گویم، فکر نمی کنم هیچ چیز دیگری وجود داشته باشد که شبیه این باشد یا تا به حال شبیه به این باشد.” ناتان اسمال، تهیه کننده خودتیراندازی/ کارگردانی که در این نمایش کار می کرد به Engadget گفت.

چگونه مجموعه مستند A Real Bug’s Life از دیزنی حشرات را به غول تبدیل می کند
جغرافیای ملی

این سریال در شهر نیویورک آغاز می شود، جایی که ما ماجراهای ناگوار یک عنکبوت جسور شایان ستایش را دنبال می کنیم. در حالی که قهرمان هشت پا ما سفر خود را بر روی پشت بام شهر آغاز می کند، طولی نمی کشد که در سطح خیابان قرار می گیریم و گروهی از مورچه های بی باک، مگس های سخت کوش و یک آخوندک دعای تهدیدآمیز به ما می پیوندند. برخی از عکس‌ها فوراً خودنمایی می‌کنند بدون اینکه شما کاملاً دلیل آن را بدانید. اما اسمال این کار را می کند.

او توضیح داد که متخصصان ماکرو مدت‌هاست که لنزهای ۶۰ یا ۱۰۰ میلی‌متری را ترجیح می‌دهند که جزئیات باورنکردنی را ارائه می‌دهند اما عمق میدان بسیار کم (DOF) دارند. «به این معنی که هیچ زمینه ای وجود ندارد همیشه، هیچ جغرافیایی وجود ندارد، و شما همیشه در این نوع از دنیای بسیار مبهم و تار هستید.» او گفت: «در چند سال اخیر، تعداد زیادی لنز به نام «کاوشگر» منتشر شده است. اصلی که کمی تغییر دهنده بازی بود، توسط شرکتی به نام Laowa ساخته شده و ۲۴ میلی متر است.”

اسمال توضیح داد که یک لنز کاوشگر دقیقاً همان چیزی است که شما تصور می کنید – بیشتر شبیه یک ضمیمه جاروبرقی – اما عکس هایی که تولید می کند دو مزیت کلیدی دارد. مورد اول عملی است: لوله ۱۶ اینچی به این معنی است که نیازی نیست از نظر فیزیکی به حشره ای که در حال شلیک هستید نزدیک باشید. دلیل دوم، و دلیل واقعی برجسته شدن این عکس‌ها، این است که با یک لنز ۲۴ میلی‌متری، DOF بسیار عمیق‌تری دارید که فوکوس بیشتری را به جا می‌گذارد. «شما آن جغرافیا را دریافت می‌کنید و آن محیطی را دریافت می‌کنید که به آن ظاهری واقعاً کارتونی و تازه می‌دهد. تنها چیزی که بعد از تماشای آن قسمت می گویم این است که یک گوشت گاو نیویورکی دیگر هرگز مثل قبل به نظر نمی رسد. همچنین مگس را می بینید که با همبرگر با جزئیات طاقت فرسا و دلهره آور غذا می خورد.

شاید شگفت انگیزترین چیز در مورد لنز Laowa این است که نسبتاً مقرون به صرفه است. با ۱۶۰۰ دلار ارزان نیست، اما همان قیمت معمولی است (البته بسیار خوب) که علاقمندان جدی ممکن است در نظر بگیرند.

دو نفر از خدمه «زندگی حشرات واقعی» نماهای نزدیک نمایش را می گیرند.
جغرافیای ملی

اسمال همچنین توضیح داد که گاهی اوقات فناوری عکس را تغییر نمی دهد، در عوض می تواند آنچه را که در آن اتفاق می افتد بهبود بخشد. او گفت: “چند وقت پیش، همه چراغ هایی که من استفاده می کردم، چراغ های فیلم کلاسیک شما، آری بلوندز و همه چیزهایی از این دست بودند. آنها بسیار داغ هستند.” او افزود: “چراغ‌های LED، بسیار روشن هستند، اما سرد هستند، بنابراین به این معنی است که ما تمام نور مورد نیاز خود را بدون پختن حیوان دریافت می‌کنیم، که بدیهی است هیچ‌کس نمی‌خواهد، در حالی که اجازه می‌دهیم به روش طبیعی عمل کند.” . گرفتن موجوداتی که سعی در فرار از گرما دارند بسیار جالب تر از تماشای آن هاست که به طور طبیعی انجام می دهند.

اما چیزی که بسیاری از سینمایی ترین نماها را فعال کرد زندگی یک باگ واقعی برای خرید در دسترس نیست، حداقل در قفسه نیست. اسمال گفت: «من دیگر هرگز دوربین را لمس نمی کنم. “دارم انجام میدهم همه چیز روی سکوهای کنترل حرکت ساخته شده سفارشی من رباتی دارم که در پنج سال گذشته روی آن کار کرده‌ام و به تدریج چیزها را تغییر می‌دهد.” “ربات” اسمال یک دکل مهندسی ماشینی است که با همان دقت ابزارهای پزشکی تراشیده شده است – چیزی که او می‌گوید مانند هر لرزشی حیاتی است. یا تکان خوردن در مقیاسی که در آن کار می کند بسیار بزرگ شده است.

این ربات به او اجازه می دهد تا از راه دور کار کند و از طریق یک نمایشگر بزرگ نظارت کند تا تصور بهتری از اینکه چیزها در تلویزیون چگونه به نظر می رسند. دو ریل با لغزنده محورهای حرکتی دوگانه را ارائه می‌کنند، در حالی که یک مرحله چرخشی و کنترل شیب دامنه کاملی از حرکت را فراهم می‌کند که در کنار هم، عکس‌هایی را که فقط با سه پایه و لغزنده می‌توانید رویای آن را داشته باشید، باز می‌کند. “مغز” ربات از یک و او همه را با پلی استیشن ۲ DualShock هدایت می کند. پس از سال‌ها به‌روزرسانی و اصلاح، ربات در نهایت می‌تواند فیلم ماکرو پویا را که ما در نمایش از آن لذت می‌بریم، ارائه دهد. اگر می‌خواهید عکس‌های روبوی سینمایی اسمال را خودتان ببینید، به قسمتی که در مزرعه بریتانیا تنظیم می‌شود، بروید.

هر چند بعضی چیزها هنوز به انسان نیاز دارند. اگر تا به حال فکر کرده اید که چگونه آنها لحظات به ظاهر غیرممکن را ثبت می کنند، مانند عنکبوت که تار می چرخد، پاسخ… صبر است. در این نمایش ما یک پروانه شاهین فیل را می بینیم که از گل داودی خود بیرون می آید. او گفت: “من واقعاً برای حدود پنج روز نخوابیدم، این خیلی کم است.” “شما تعداد زیادی از آنها را جمع آوری می کنید تا گزینه هایی داشته باشید. من دوربینم را روی یک ریل بزرگ قرار دادم و به محض اینکه دیدم یکی شروع به تکان خوردن و حرکت می کند، دوربین را کنار می کشم و می زنم، شما روی آن ریل هستید.” آخرین شات در نمایش به سختی ۱۰ ثانیه طول می کشد، اما بدون آن روایت از هم می پاشد، زندگی یک عکاس حیات وحش چنین است.

نمای نزدیک از یک سوسک سرگین که در مجموعه مستند «زندگی یک حشره واقعی» دیزنی به نمایش درآمد.
جغرافیای ملی

اگر می خواهید در ضبط یک پروانه شاهین فیل نوظهور یا عنکبوت پرش جسور تلاش کنید اما بودجه ای در سطح دیزنی ندارید، نگران نباشید. اسمال می‌گوید که محصولات مصرفی امروزی از قبل از بسیاری از تجهیزات حرفه‌ای توانمندتر هستند. مخصوصاً وقتی صحبت از کار در نور کم می شود. او گفت: “قبلاً شما در ISO 200 گیر کرده بودید که برای ماکرو کابوس است، زیرا همه چیز خیلی تاریک یا پر سر و صدا است.” “[Now] می‌توانید با رزولوشن ۳۲۰۰ عکاسی کنید و همچنان تصاویر بسیار تمیزی بگیرید.» همانطور که قبلاً اشاره کرد، این دیافراگم‌های بالاتر مانند f11 یا بالاتر از آن پس‌زمینه‌های «آشفتگی» جلوگیری می‌کنند. او همچنین می گوید که بسیاری از کیت خود را با هم قرار داده است قطعات (بدون رابطه).

برای خود دوربین، این تا حد زیادی به آنچه می خواهید عکس بگیرید بستگی دارد. برای عکس‌های کلوزآپ ماکرو (به جای ویدیو)، اسمال می‌گوید که سیستم Olympus در صنعت ترجیح داده می‌شود، که عمدتاً به دلیل انباشته کردن فوکوس داخلی/براکت‌بندی آن است. به همان روشی که عکس‌های HDR نوردهی‌های متعدد را برای نور طبیعی‌تر ترکیب می‌کنند، انباشتن فوکوس نیز همین کار را انجام می‌دهد، اما با فوکوس، بنابراین می‌توانید سوژه و پین پس‌زمینه خود را واضح‌تر داشته باشید.

بیشتر یک آدم پرنده؟ پس از آن به نظر می رسد Canon مورد علاقه صنعت با توجه به Small. به خصوص مدل های سنسور بزرگتر و لنزهای پایه RF. فوکوس خودکار ستاره‌ای Canon به سرعت روی حیوانات قفل می‌شود و می‌تواند آن را حتی زمانی که سوژه در حال حرکت است قفل نگه دارد (همانطور که پرندگان عادت دارند انجام دهند). لنزهای RF همچنین به دلیل ترکیبی از سرعت و تثبیت داخلی عالی که آنها را به گزینه خوبی برای عکاسی عمومی حیات وحش تبدیل می کند، شهرت زیادی دارند. وقتی برای محل کار عکاسی نمی‌کنید، اسمال از Canon EOS 5DS استفاده می‌کند. “فکر می‌کنم این یک دوربین تمام دور خوب است که هر کاری را که من به آن نیاز دارم انجام می‌دهد. هنوز هم اکنون مانند سرگرمی من هستند، که بسیار غم‌انگیز است، اینطور نیست؟ زیرا به شغل من بسیار نزدیک است.”

زندگی یک باگ واقعیبه روایت Awkwafina، اولین نمایش در Disney + 24 ژانویه.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/disneys-a-real-bugs-life-docu-series-review-143009674.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/disneys-a-real-bugs-life-docu-series-review-143009674.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *