چگونه May Mobility کاملاً بدون راننده و در عین حال اجتناب از مشکلات روباتاکسی کار کرد

این شرکت در حال راه‌اندازی یک سرویس «فقط سوارکار» در یک جامعه بازنشستگان در آریزونا است، جایی که سرویس میکروترانزیت با مسیریابی پویا سعی دارد در یک محیط چالش‌برانگیز انجام دهد.

احتمالاً نام اپراتور خودروی مستقل May Mobility را نشنیده اید زیرا شرکت مستقر در Ann Arbor در میشیگان در اجتناب از انواع تیترهای تولید شده توسط سایر شرکت های AV بسیار خوب است.

در شش سال فعالیت خود، هیچ گونه جراحت، تصادف، تقاطع مسدود شده، یا اخراج دسته جمعی وجود نداشته است. در حالی که برخی از مبارزات وجود داشته است، این شرکت ثابت کرده است که در میان اپراتورهای AV یک دور افتاده است به جمع آوری پول ادامه می دهد در حالی که دیگران دیده اند بودجه آنها تمام شد.

و اکنون، May Mobility آماده است تا کاملاً بدون راننده حرکت کند، نقطه عطفی که شرکت را وادار می کند موفقیت های خود را ارزیابی کند – و به آینده نگاه کند.

“با سرمایه کارآمدترین شرکت AV که جهان تا به حال دیده است”

ادوین اولسون، مدیرعامل می موبیلیتی درباره مدل تجاری شرکتش گفت: «این روباتاکسی نیست. “ما قراردادهای حمل و نقل بلندمدت را می فروشیم، عمدتاً به مشاغل و دولت ها، که برای ما یک رمپ بسیار آسان برای به کارگیری فناوری گام به گام ایجاد می کند، نرخ سوخت ما را پایین نگه می دارد. و واقعاً کارآمدترین شرکت AV هستیم. که دنیا تا به حال دیده است.»

شرکت‌های روباتاکسی مانند Waymo و Cruise می‌گویند که آینده رانندگی خودران خدماتی مشابه اوبر در شهرهای متراکم است. آنها استدلال می کنند که تنها راه برای جبران هزینه های توسعه فناوری، اجرای یک سرویس ۲۴ ساعته بدون رانندگان ایمنی است که تا حد امکان بخش وسیعی از مصرف کنندگان را هدف قرار دهد.

این استراتژی May Mobility نیست، که در عوض بر حمل‌ونقل بر اساس تقاضا در مناطق تجاری، پردیس‌های کالج و جوامع مسکونی بسته متمرکز شده است.

اولسون گفت: “استراتژی ما در اینجا این است که واقعاً عرشه را به نفع خود جمع کنیم.” “من فکر می کنم بیشتر مردم در مورد سوارکاری به عنوان یک نقطه عطف تکنولوژی فکر می کنند. و اینطور است، اما خیلی بیشتر از این است.”

“استراتژی ما در اینجا این است که واقعاً عرشه را به نفع خود جمع کنیم.”

اولین سرویس کاملاً بدون راننده ماه می در جاده های عمومی در سان سیتی، آریزونا، یک جامعه بازنشستگان خارج از فونیکس راه اندازی خواهد شد. این شرکت در حال کار با سرویس میکروترانزیت مبتنی بر اپلیکیشن Via است تا آن را با سواران احتمالی مرتبط کند. وسایل نقلیه آن – مینی‌ون‌های تویوتا سینا مجهز به سنسورها و سخت‌افزارهای مستقل – برای استفاده رایگان خواهند بود اما فقط از دوشنبه تا جمعه بعدازظهرها کار خواهند کرد.

در حالی که فونیکس سهم عادلانه خود را از وسایل نقلیه بدون راننده دارد – Waymo در آنجا کار می کند، همانطور که کروز قبل از آسیب عابران پیاده در سانفرانسیسکو مجبور به توقف ناوگان خود شد – سان سیتی فعالیت چندانی نداشته است. اما اولسون می گوید که برای اولین سرویس بدون راننده در ماه می مناسب است. خطوط عریض، مسیرهای عابر پیاده مجزا و محافظت شده و هوا عمدتا آفتابی و صاف است.

اولسون گفت: «ما می‌خواهیم در اسلم‌دانک‌ترین محیط‌ها شروع کنیم.

چالش کم نبوده است. اولین پلت فرم وسیله نقلیه می یک شاتل GEM اصلاح شده بود که می توانست حدود شش مسافر را حمل کند. اما طبق گفته‌ها، این وسیله نقلیه در آب و هوای نامساعد با مشکل مواجه می‌شد و اغلب خراب می‌شد یک داستان ۲۰۲۰ در VentureBeat. علاوه بر این، این شرکت برای دستیابی به عملیات سطح ۴ که در آن یک راننده ایمنی می تواند از وسیله نقلیه خارج شود، دشوار بود.

و شرکای شهرداری آن شروع به ناامیدی از پیشرفت کند داشتند. یکی از مقامات ارشد رود آیلند می را به شدت مورد انتقاد قرار داد در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۹انتقاد از ناتوانی شرکت در اثبات ایمنی وسایل نقلیه خود از رانندگان انسانی و عدم تجهیز شاتل های خود به شرایط هوای کار.

اما می استقامت نشان داده است. در حالی که سایر شرکت ها تعطیل شده یا تعطیل شده اند، این شرکت به کار خود ادامه می دهد و در حال حاضر در چهار شهر فعالیت می کند.

اولسون گفت: “ما حوادثی داشته ایم. بیشتر آنها تقصیر ما نیست.” می دانید، این محیط های مرکز شهر می توانند آشفته و پیچیده باشند.

“ما حوادثی داشته ایم. بیشتر آنها تقصیر ما نیست.

مانند سایر شرکت های AV، خودروهای بدون راننده می توسط تیمی از کارمندان از راه دور نظارت خواهند شد. وسایل نقلیه جوی استیک نمی شوند – یعنی کنترل از راه دور نیستند – اما نمایشگرهای از راه دور می توانند در صورت بروز مشکل پیشنهاداتی را ارسال کنند. اولسون گفت، با این وجود، اگر تصمیم بگیرد که وضعیت ناامن است، خودرو می تواند پیشنهاد را نادیده بگیرد.

شرکت‌های ربات‌اکسی مانند کروز تحسین برخی از مشتریان را برانگیختند، اما به خاطر حوادثی که در آن رخ داد، خشمگین شدند وسایل نقلیه وسایل نقلیه اورژانس را مسدود کرده یا سردرد ترافیکی ایجاد کردند. اولسون گفت که می مشکلات مشابهی نخواهد داشت زیرا مشتریان آن خود شهرها هستند. می برای رسیدگی به نگرانی های شهرداری یا خطر فسخ قراردادش انگیزه دارد.

اولسون گفت: “ما رفاه شهرها را بسیار جدی می گیریم.” ما می‌خواهیم افراد خوبی در فضا باشیم.


منبع: https://www.theverge.com/24001741/may-mobility-driverless-service-microtransit-robotaxi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *