کارشناسان خواستار قوانین سختگیرانه فم تک برای محافظت از داده های زنان هستند

تصور داده‌های صمیمی‌تر از اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط فناوری‌های زنانه یا «فم‌تک» دشوار است. این برنامه‌ها و دستگاه‌ها نه تنها چرخه‌های قاعدگی زنان را کنترل می‌کنند، بلکه تماس‌های جنسی، ارگاسم و بارداری آنها را نیز ثبت می‌کنند.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که بسیاری از شرکت های فم تک به اندازه کافی از چنین اطلاعات حساس محافظت نمی کنند. برخی حتی ممکن است عمداً اطلاعات شخصی را در اختیار اشخاص ثالث قرار دهند.

این تحقیق به رهبری دکتر مریم مهرنژاد در دانشگاه رویال هالووی در لندن، بخشی از تحقیقات چهار ساله در مورد مسائل امنیتی سایبری، حریم خصوصی، اعتماد و سوگیری در بخش فم‌تک است.

در طول این مطالعه، این تیم برنامه‌های باروری محبوب، پمپ‌های سینه هوشمند، ردیاب‌های باروری (مانند دستبند و حلقه)، مربی‌های کگل و اسباب‌بازی‌های جنسی را بررسی کردند. این تیم طیف وسیعی از اقدامات امنیتی و حریم خصوصی “نامناسب” را پیدا کرد – بسیاری از آنها رضایت معتبری ارائه نمی دهند، محافظت اضافی برای داده های حساس ارائه نمی دهند و کاربران را ردیابی می کنند.

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

مهرنژاد به TNW گفت شرکت هایی که از این طریق حریم خصوصی داده های کاربران خود را به خطر می اندازندممکن است این کار را ناخواسته انجام دهد یا به عنوان یک “تلاش عمدی برای اهداف تجاری”.

در سال ۲۰۲۱، برنامه ردیابی دوره Flo مستقر شده یک شکایت دسته جمعی به دلیل ادعاهایی که این شرکت داده های سلامتی کاربران را با فیس بوک به اشتراک گذاشته است. قاضی فلو را به دلیل اطلاع رسانی به فیس بوک در مورد فعالیت های درون برنامه ای – مانند زمانی که کاربر پریود می شد – مقصر دانست. سپس پلت فرم رسانه های اجتماعی از این اطلاعات برای نمایش تبلیغات هدفمند استفاده می کند.

یکی ۲۰۲۲ مطالعه دریافت که ۸۴ درصد از برنامه های ردیاب دوره، داده ها را با اشخاص ثالث به اشتراک می گذارند. در حالی که بیشتر این اطلاعات برای منافع تجاری فروخته می شود، داده های بهداشتی حساس را می توان برای ابزارهای شرورتر مورد استفاده قرار داد.

او گفت: “ما چندین عامل تهدید کننده را شناسایی کرده ایم که به اطلاعات باروری و جنسی علاقه دارند.” مهرنژاد. اینها می توانند مجرمان سایبری، شرکت های بیمه یا حتی کارفرمای شما باشند.

منطقه خاکستری قانونی

در حال حاضر، femtech در یک منطقه خاکستری قانونی قرار دارد. این دستگاه ها و برنامه ها “پزشکی” در نظر گرفته نمی شوند، بنابراین آنها خارج از محدوده مقررات مراقبت های بهداشتی هستند. با این حال، هیچ قانون خاصی در اتحادیه اروپا یا بریتانیا وجود ندارد که آنها را پوشش دهد.

نزدیک‌ترین شرط، دو مجموعه مقررات در قانون فراگیر حریم خصوصی داده‌های اتحادیه اروپا، GDPR است که با حفاظت عمومی داده‌ها و مقررات پزشکی و بهداشتی سروکار دارد.

با این حال، همانطور که در کار ما نشان داده شده است، آنها به تنهایی یا ترکیبی از کاربر در برابر اقدامات مخرب محافظت نمی کنند. مهرنژاد.

محققان مقررات قوی‌تر و نظارت بیشتر بر صنعت را توصیه می‌کنند، از جمله راه‌اندازی نهادهایی برای هدایت توسعه‌دهندگان فم‌تک به سمت بهترین عملکرد و تصمیم‌گیری اخلاقی. در حال حاضر چیزی شبیه به این وجود ندارد.

ما معتقدیم که فضای پزشکی و بهداشتی با توجه به نیازهای گروه‌های استفاده‌کننده حاشیه‌نشین مانند زنان و افرادی که محدودیت‌های جسمی و ذهنی دارند، نیازمند مقررات حوزه‌ای و بخشی است. مهرنژاد.

از لحاظ تاریخی، سلامت زنان در جایگاه دومی نسبت به مردان قرار گرفته است شکاف جنسیتی مداوم در داده ها، تحقیقات و حقوق. حدود ۷۰ درصد فم تک بنیانگذاران زنانی هستند که بسیاری از آنها محصولات خود را برای بهبود دسترسی به بینش های بهداشتی دقیق توسعه داده اند.

در حالی که تحقیقات نشان می دهد که بیشتر acقابل شمارش و تنظیم مورد نیاز است مهرنژاد تاکید می کند که ارائه محصولات فم تک ایمن، خصوصی و ایمن برای کاربران باید هدف نهایی همه طرف ها باشد.

ما امیدواریم که شاهد تلاش های مشترک بهتری در سراسر جهان باشیمذینفعان می‌توانند شهروندان را قادر سازند تا از راه‌حل‌های فم‌تک برای بهبود کیفیت زندگی خود بدون هیچ خطر و ترسی استفاده کنند.»

خبر خوب این است که برخی تلاش‌ها در سیاست‌گذاری در حال انجام است که می‌تواند به این موضوع رسیدگی کند، از جمله ایجاد یک فضای داده سلامت اروپاکه از افراد برای کنترل داده های سلامتی خود پشتیبانی می کند.

در حال حاضر، مهرنژاد توصیه می‌کند که کاربران برنامه‌ها و دستگاه‌های فم‌تک باید توجه ویژه‌ای به سیاست‌های حفظ حریم خصوصی، انصراف از ردیابی داده‌ها و مجوزهای غیرضروری داشته باشند، و همه برنامه هایی را که به طور منظم با آنها درگیر نیستند حذف نصب کنید.


منبع: https://thenextweb.com/news/femtech-app-law-privacy-women-data

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *