کارشناسان هشدار می‌دهند که ۳۲۰۰۰ کارمند در سال ۲۰۲۴ اخراج شده‌اند، شرکت‌های فناوری تعداد بیشتری را اخراج می‌کنند.

بخش فناوری سال ۲۰۲۴ را با دور دیگری از کاهش مشاغل آغاز کرده است که پس از اخراج گسترده کارکنان در سال گذشته کاهش بیشتری پیدا کرده است. طبق گفته Layoffs.fyi، یک استارت‌آپ که بر کاهش مشاغل صنعت نظارت دارد از زمان شروع همه‌گیری، تقریباً ۳۲۰۰۰ متخصص فناوری تا کنون در سال جاری آواره شده‌اند.

راجر لی، بنیانگذار Layoffs.fyi، توضیح داد که شرکت‌های فناوری هنوز در حال تعدیل اندازه نیروی کار خود در پاسخ به استخدام بیش از حد در طول موج همه‌گیری هستند که با چالش‌های طولانی‌مدت اقتصادی و رکود در بخش فناوری تشدید شده است. لی دو موج اصلی کاهش مشاغل را شناسایی کرد: جهش اولیه همزمان با مراحل اولیه همه‌گیری کووید-۱۹، و روند بعدی که از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ شروع شد، تحت تأثیر افزایش نرخ‌های بهره.

در حالی که اخراج‌های امسال در مقایسه با سال گذشته هدفمندتر و در مقیاس کوچک‌تر توصیف می‌شوند، عوامل اقتصادی همچنان نیروی محرکه این تصمیم‌ها هستند. علاوه بر این، شرکت‌ها منابع را به سمت ابتکارات هوش مصنوعی (AI) هدایت می‌کنند که منعکس‌کننده روند گسترده‌تر صنعت است. تجزیه و تحلیل CompTIA افزایش قابل توجهی را در آگهی‌های شغلی که به مهارت‌های هوش مصنوعی نیاز دارند، نشان داد که نشان‌دهنده تغییر در اولویت‌های استخدام است.

علیرغم کاهش نیرو، بخش فناوری به طور همزمان در حال افزایش فعالیت های استخدام در مناطق خاصی است. CompTIA افزایش قابل توجه ماه به ماه در آگهی های شغلی فعال در ژانویه را گزارش کرد که نشان دهنده تقاضای مداوم برای استعدادها در صنعت است.

برت بین، مدیر عامل اینسایت گلوبال، یک شرکت پرسنل، نسبت به پتانسیل این صنعت برای بهبود ابراز خوش بینی کرد، اما بر عدم قطعیت های طولانی مدت تاکید کرد. او پیش‌بینی می‌کند که یک دوره تداوم نوسانات بازار تا زمانی که فدرال رزرو اقدام قاطعی برای تعدیل نرخ‌های بهره انجام دهد.

اعلامیه های اخیر از سوی شرکت هایی مانند Snap Inc. و Okta Inc. بر تداوم کاهش نیروی کار در صنعت فناوری تاکید دارد. اسنپ ​​اعلام کرد که قصد دارد حدود ۱۰ درصد از نیروی کار خود را کاهش دهد، در حالی که شرکت Okta کاهش ۷ درصدی را اعلام کرد که بازتاب اقدامات صرفه جویی در هزینه توسط سایر نهادهای فناوری برجسته از جمله Amazon.com Inc.، Salesforce Inc. و Meta Platforms Inc است. .


منبع: https://www.firstpost.com/tech/32000-employees-already-laid-off-in-2024-tech-companies-to-terminate-more-warn-experts-13696132.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *