کارکنان مشاور آلمانی پس از ارائه روش های تمیز از ممیزی کار اجباری فولکس واگن چین فاصله می گیرند

کارکنان مشاور آلمانی پس از ارائه روش های تمیز از ممیزی کار اجباری فولکس واگن چین فاصله می گیرند

به گزارش رویترز، کارکنان ارشد Loening GmbH، یک شرکت مشاوره آلمانی که با فولکس واگن همکاری می کند، از حسابرسی انجام شده توسط شرکت آنها در سرمایه گذاری مشترک این خودروساز در استان سین کیانگ چین فاصله گرفته اند.

این ممیزی که توسط فولکس واگن و تحت نظارت شدید سرمایه گذاران انجام شد، با هدف بررسی اتهامات مربوط به کار اجباری در سایت مشترک در سین کیانگ، منطقه ای که گروه های حقوق بشر در آن موارد تخلف از جمله کار اجباری دسته جمعی در اردوگاه های بازداشت را گزارش کرده اند، انجام شد. پکن همواره این اتهامات را رد کرده است.

موسس و مدیرعامل Loening GmbH، Markus Loening، قبلاً در ۵ دسامبر نتایج ممیزی را اعلام کرده بود و اظهار داشت که این شرکت هیچ مدرکی مبنی بر کار اجباری در کارخانه سین کیانگ، سرمایه گذاری مشترک با SAIC Motor پیدا نکرده است. با این حال، او چالش های جمع آوری داده ها در چین را تصدیق کرد.

بعداً، Loening GmbH بیانیه‌ای را در لینکدین منتشر کرد و توضیح داد که به جز مارکوس لونینگ و مشاور ارشد استراتژیک کریستین اورت، به همراه دو وکیل چینی، هیچ عضو تیم دیگری در این پروژه شرکت نکرده، حمایت یا حمایت نکرده است. در این بیانیه بر تعهد این شرکت به هدایت استانداردهای بین المللی حقوق بشر تاکید شده است.

روز چهارشنبه، شش کارمند ارشد بیانیه لینکدین را به اشتراک گذاشتند که چهار نفر به صراحت عدم مشارکت خود را با حسابرسی اعلام کردند. یکی افزود: من از پذیرش این پروژه حمایت نکرده ام و به هیچ عنوان در آن مشارکت نداشته ام.

مارکوس لونینگ در پاسخ به رویترز در مورد دیدگاه‌های مختلف تیم، تاکید کرد که پروژه‌ها معمولاً توسط تیم‌های متخصص کوچک، در این مورد، او و اورت، با حمایت دو وکیل چینی انجام می‌شوند. وی تأیید کرد که ارزیابی وی به عنوان مدیر پروژه و مدیر اجرایی بدون تغییر و عمومی باقی مانده است.

نتایج ممیزی واکنش‌های محتاطانه‌ای را از سوی برخی سرمایه‌گذاران فولکس‌واگن برانگیخت و از تحقیقات استقبال کردند و در عین حال خواستار تلاش‌های مستمر برای افزایش شفافیت در زنجیره تامین این خودروساز در چین شدند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/german-consultancy-staff-distance-themselves-from-vw-china-forced-labour-audit-after-giving-clean-chit-13502172.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *