کارکنان GAME کشف کردند که قراردادهای ساعت صفر از طریق تماس‌های گروهی مایکروسافت انجام می‌شود

به اعضای کارکنان گفته شد تغییر قریب الوقوع GAME برای مجبور کردن کارکنان به قراردادهای ساعت صفراولین بار دیروز توسط Eurogamer، از طریق تماس های ویدئویی انبوه که در تیم های مایکروسافت برگزار شد، گزارش شد.

مدیران منطقه های مختلف شرکت – مستثنی از تغییر – دیروز این تماس ها را برگزار کردند و کارمندان محلی دستور پیوستن به آن را داشتند. چندین کارمند در این تماس‌ها به Eurogamer گفته‌اند که جلسات کوتاه بوده و مدیران منطقه از یک فیلمنامه می‌خواندند و هیچ فرصتی برای پرسیدن سؤال داده نمی‌شود.

در پایان تماس، به کارکنان گفته شد که یا از قرارداد ساعت صفر «عضو بازیگران» کناره‌گیری می‌کنند یا بعد از جلسه‌ای با «مدیر خوشه» خود – سطح مدیریت بعدی شرکت از مدیر منطقه – از کار بیکار خواهند شد.

یکی از کارکنان فعلی گفت: «فکر می‌کنم خیلی بی‌احترامی انجام شده است، اساساً به ما گفته شد که ببندیم و گوش کنیم، سپس به سرعت تلفن را قطع کردیم و تمام مسئولیت‌ها را به مدیران خوشه‌مان واگذار کردند».

Eurogamer روز گذشته برای اظهار نظر در مورد تغییرات کارکنان با GAME تماس گرفت، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

کارکنان می گویند حرکت به ساعت صفر به این معنی است که درآمد مطمئنی نخواهند داشت، در حالی که حذف قرارداد فعلی GAME همچنین به معنای از دست دادن حقوق اضافه کاری با نرخ بالاتر است.

یکی از کارکنان گفت: “به من گفته شد که آنها برای مدتی این کار را برنامه ریزی کرده اند.” آن‌ها می‌دانستند که در راه است، اما نیازی به آماده‌سازی یا صحبت با ما در پیشرو احساس نکردند، فقط ما را با آن بمباران کنند.»

Eurogamer می‌داند که این حرکت برای مدتی در برنامه‌ریزی بوده است، با تعداد فزاینده‌ای از کارکنان جدیدتر که در قراردادهای صفر ساعته «عضو بازیگران» در سال گذشته استخدام شده‌اند.

اقدام به بستن شعبه‌های اختصاصی GAME و باز کردن فروشگاه‌های امتیازی GAME در فروشگاه‌های Sports Direct و House of Fraser نیز باعث تغییرات کارکنان شده است و نقش‌های مدیر فروشگاه از بین رفته و مدیران امتیاز با دستمزد کمتر جایگزین شده‌اند.

GAME از سال ۲۰۱۹ بخشی از گروه Frasers بوده است، زمانی که این شرکت پیشنهاد خریدی به ارزش ۵۲ میلیون پوند را پذیرفت.


منبع: https://www.eurogamer.net/game-staff-discovered-zero-hours-contracts-move-via-mass-microsoft-teams-calls?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *