کدام هلیکوپتر جنگنده بهتر است؟

کدام هلیکوپتر جنگنده بهتر است؟

کاموف KA-52 تمساح اولین بار در سال ۱۹۹۷ به آسمان رفت، اما تولید کامل آن در سال ۲۰۰۸ آغاز شد. با این حال، طراحی آن به دهه ۱۹۸۰ باز می گردد. KA-52 در واقع یک نسخه به شدت اصلاح شده و ارتقا یافته از هلیکوپتر تهاجمی KA-50 Black Shark است. این هلیکوپتر از سال ۱۹۸۲ وجود داشته است. با این حال، بلک شارک هرگز از مرحله تولید اولیه عبور نکرد و خدمات محدودی را دید و تنها حدود ۱۲ نفر خط تولید را ترک کردند.

در نگاه اول متوجه خواهید شد که نه تنها نام “تمساح” مناسب است (به دماغه بلند و بدنه آن توجه کنید، بلکه مانند اکثر هلیکوپترهای دیگر روتور دم عمودی ندارد. در عوض، دارای دو روتور ضد چرخش است که روی هم قرار گرفته اند. علیرغم ظاهری که دارد، کاموف این ساختار روتور را فقط به این دلیل که خنک به نظر می‌رسد، مستقر نمی‌کند. به گفته ارتش ایالات متحده، ملخ های کاموف به آن اجازه می دهد تا با سرعت بدون طرفداری بچرخد. این به سلاح ها اجازه می دهد مدت طولانی تری روی هدف بمانند و به طور کلی چابکی بیشتری را در مقایسه با سایر تنظیمات روتور هلیکوپتر معمولی فراهم می کند.

تمساح از دو موتور توربوشفت استفاده می کند که در مجموع ۴۸۰۰ اسب بخار قدرت دارند. برای عملکرد، تمساح با سرعت ۱۹۲ مایل در ساعت در هنگام پرواز در سطح بالا می‌رسد.


منبع: https://www.slashgear.com/1487974/kamov-ka-52-alligator-vs-ah-64-apache-better-helicopter/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *