کرانیوم ۲۵ میلیون دلار برای تأمین مالی نظارت، امنیت و پلت فرم انطباق هوش مصنوعی سازمانی جمع آوری می کند

شبح یک مرد که روی صندلی روی میز نشسته است، رو به مانیتور سبز درخشان بزرگی است که مداری را روی دیوار پشت آن نشان می دهد.

VentureBeat ارائه می دهد: AI Unleashed – یک رویداد اجرایی انحصاری برای رهبران داده های سازمانی. شبکه و یادگیری با همتایان صنعت. بیشتر بدانید


بازار هوش مصنوعی یک بازار فوق العاده پویا است، به خصوص در سالی که OpenAI به طور عمومی ChatGPT را راه اندازی کرد.

نظر سنجی بعد از نظر سنجی نشان می دهد که شرکت ها به سرعت در حال حرکت هستند تا ابزارهای جدید هوش مصنوعی را در نظر بگیرند و از آنها استقبال کنند. اما همانطور که انجام می دهند، چگونه اطمینان حاصل می کنند که راه حل های هوش مصنوعی که برای کارمندان و مشتریان خود ارائه می کنند، به طور قابل اعتماد، ایمن کار می کنند و با قوانین و مقررات قابل اجرا برای شرکت مذکور در حوزه های قضایی که در حال فعالیت هستند، مطابقت دارند؟

وارد جمجمه. استارت‌آپ مستقر در نیوجرسی، که در غول خدمات حرفه‌ای KPMG انکوبه شده است و در آوریل ۲۰۲۳ از مخفی‌کاری ظاهر شد، یک راه‌حل نرم‌افزاری سفارشی ارائه می‌دهد که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا ریسک‌های امنیتی هوش مصنوعی و انطباق را بدون ایجاد اختلال در جریان‌های کاری موجود ارزیابی کنند.

جاناتان دامبروت، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، در مصاحبه ویدئو کنفرانسی با VentureBeat گفت: «سطح آزمایش از سقف گذشته است. هر محصول فناوری در حال حاضر هوش مصنوعی را یکپارچه کرده است – یا این کار را انجام داده یا برنامه‌ای برای انجام آن در طول شش ماه تا ۱۲ ماه آینده دارد. بنابراین اینجاست که در درک نحوه استفاده مردم از هوش مصنوعی بسیار مهم می‌شود. ”

رویداد

هوش مصنوعی آزاد شد

یک شب انحصاری فقط دعوت از بینش و شبکه، که برای مدیران ارشد سازمانی که بر پشته‌های داده و استراتژی‌ها نظارت دارند، طراحی شده است.

بیشتر بدانید

سرمایه گذاران موافق هستند، از امروز، کرانیوم دور سرمایه گذاری سری A خود را به میزان ۲۵ میلیون دلار اعلام کرد. این دور توسط Telstra Ventures با مشارکت KPMG LLP و SYN Ventures رهبری شد و مجموع افزایش سرمایه کرانیوم را تا به امروز به ۳۲ میلیون دلار رساند.

پیشنهاد ارزش منحصر به فرد کرانیوم

کرانیوم چندین محصول و خدمات را ارائه می دهد که حول چهار هدف سازماندهی شده اند: کشف، نظارت، ایجاد شفافیت، گزارش دهی و انطباق.

یک راه حل، داشبوردهای هوش مصنوعی خصوصی است که به سازمان های مشتریان خود اجازه می دهد تا نحوه استفاده از هوش مصنوعی را ردیابی کنند و مدل های هوش مصنوعی که استفاده می کنند به چه داده هایی دسترسی دارند و این داده ها در داخل و خارج از سازمان کجا می روند.

تصویر نمودار تبلیغاتی داشبورد دید هوش مصنوعی Cranium. اعتبار: کرانیوم

دامبروت به VentureBeat گفت: «وقتی به بازار نگاه می‌کنیم، بخش جالب آن نقش مدیریت هوش مصنوعی است. ما خود را پلتفرمی برای کمک به پشتیبانی از این فرآیند می‌دانیم و با این سوال شروع می‌کنیم: چگونه به خدمات هوش مصنوعی قابل مشاهده باشیم؟»

Cranium’s Connectors، نرم‌افزار امنی که به نظارت در زمان واقعی و ارزیابی نحوه استفاده از هوش مصنوعی در سازمان‌های مشتری خود کمک می‌کند، از اکثر محیط‌ها، مدل‌ها و چارچوب‌های توسعه هوش مصنوعی از جمله Azure، Azure OpenAI، AWS Sagemaker، Google VertexAI، Databricks، MLflow پشتیبانی می‌کند. ، Dataiku و DataRobot.

پیشنهاد دیگر،کارت هوش مصنوعی،” که در تابستان ۲۰۲۳ معرفی شد، به مشتریان Cranium اجازه می دهد تا برنامه های کاربردی هوش مصنوعی خود را به ابزارهای ارزیابی نرم افزار ایمن Cranium متصل کنند و یک فایل مجزا با اطلاعاتی در مورد ارزش، هدف، داده ها و حاکمیت تولید کنند.

شرکت ها می توانند شواهدی را بارگذاری کنند که از هر یک از این زمینه ها پشتیبانی می کند. سپس، آنها می توانند کارت هوش مصنوعی را در صورت درخواست با اشخاص ثالث به اشتراک بگذارند، از جمله در وب سایت های خود، با سازمان های دولتی، یا حتی با مشتریان و مشتریان جدید.

تصویر تبلیغاتی که مراحل ایجاد یک کارت هوش مصنوعی Cranium را نشان می دهد. اعتبار: کرانیوم

کرانیوم همچنین یک «امتیاز بلوغ هوش مصنوعی» ایجاد می‌کند که آسیب‌پذیری‌های پشته هوش مصنوعی را با استفاده از تمرین‌های گروه خواندن کرانیوم ارزیابی می‌کند تا شکاف‌های موجود در کتابخانه‌ها، مخازن داده‌ها و دریاچه‌ها/انبارها، خطوط لوله و البته خود مدل‌ها را آشکار و برطرف کند. امتیاز یک درصد از ۱-۱۰۰ است، با عدد بالاتر، پشته هوش مصنوعی بهتر، بالغ تر و ایمن تر.

امتیاز بلوغ به سازمان ها کمک می کند تا “درک آنچه در آنجا وجود دارد” باشند. [in terms of AI being used inside their companies,] دامبروت گفت و خطر آن سیستم‌های هوش مصنوعی، زیرا در بیشتر موارد، گروه‌های حاکمیتی و تیم‌های امنیتی واقعاً چنین دیدی ندارند.

دامبروت با اشاره به اینکه بسیاری از کارمندان از ابزارهای هوش مصنوعی برای انجام کارهایی استفاده می‌کنند که لزوماً توسط مدیریت پاک نمی‌شوند، اما با این وجود نیاز به ردیابی و نظارت دارند، گفت: «این مانند «دستگاه خود را با آیفون دوباره بیاورید». انطباق و امنیت را تضمین کنید.

او مثال فرضی کارمندی را ذکر کرد که تصمیم می گیرد شروع به گرفتن عکس از مرکز داده شرکت خود کند و آنها را در آن آپلود کند. حالت دید کامپیوتری جدید ChatGPT برای راهنمایی در مورد معماری مجدد یا نوشتن خط مشی ها از آن بخواهید. در حالی که یک مورد استفاده قانونی که می تواند برای شرکت مفید باشد، خطراتی نیز دارد که اتصالات و پیشنهادات Cranium می تواند به مدیریت شرکت و تیم های امنیتی کمک کند تا آن ها را درک کرده و کاهش دهند.

دامبروت خاطرنشان کرد: “شما نمی دانید این داده ها به کجا می روند.” شما نمی دانید که چگونه مدل ها آموزش می بینند.

خود کرانیوم از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی (ML) به ویژه در تکمیل کد و توسعه نرم افزار استفاده می کند.

دامبروت گفت: «ما در حال سرمایه‌گذاری هنگفتی برای توسعه کد بهتر با استفاده از هوش مصنوعی هستیم. [quality assurance] تست و سایر زمینه ها ما تمام دارایی‌هایمان را وارد آن می‌کنیم، از جمله دارایی‌های انسانی‌مان با استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی. ما آن‌ها را رصد می‌کنیم و سپس به نیازمندی‌های کارت هوش مصنوعی خودمان نگاه می‌کنیم… ما شامپاین خود را می‌نوشیم.”

اگرچه Cranium یک شرکت جوان است، اما در حال حاضر تعدادی مشتری در بخش‌های مختلف مانند علوم بهداشتی، خدمات مالی، کالاهای بسته‌بندی مصرفی و خرده‌فروشی دارد.

آنچه سرمایه گذاران در مورد کرانیوم دوست دارند

مارکوس بارترام، شریک عمومی Telstra Ventures، در بیانیه ای که در یک بیانیه مطبوعاتی ارائه شد، اشتیاق خود را در مورد راه حل های Cranium ابراز کرد.

او گفت: “Cranium در خط مقدم نرم افزار امنیت و اعتماد هوش مصنوعی قرار دارد و سازمان ها را قادر می سازد تا صنعت شلوغ امنیت سایبری را با محصولات پیشگامانه و نوآوری های پیشگام خود هدایت کنند.”

Telstra Ventures با انجام ۹۶ سرمایه گذاری که منجر به ۳۸ رویداد نقدینگی از جمله نام های بزرگی مانند CrowdStrike، DocuSign و Box شد، سابقه حمایت از اخلالگران برجسته را دارد. این شرکت اخیراً سومین صندوق خود را اعلام کرد که وجوه تحت مدیریت خود را به ۱ میلیارد دلار می رساند.

کاری که کرانیوم قصد دارد در آینده انجام دهد

تزریق وجوه با هدف تامین انرژی بخش‌های مختلف شرکت، از تحقیق و توسعه و گسترش کسب‌وکار گرفته تا تلاش‌های بازاریابی است. کرانیوم قصد دارد با تقویت پلت فرم نرم افزاری Enterprise خود، محیط هوش مصنوعی و ML ایمن تر و سازگارتر را برای سازمان ها فراهم کند.

این شرکت در حال حاضر موقعیت خوبی دارد تا به مشتریان خود کمک کند تا با روندی که هنوز در حال انجام است، اما به سرعت در حال ظهور است، پیروی کنند. من قانون دارمکه دامبروت آن را «تقریباً مانند GDPR از منظر حفظ حریم خصوصی» توصیف کرد.

علاوه بر این، دامبروت گفت: “ما در حال کار بر روی برخی چیزهایی هستیم که قرار است در اوایل سال آینده راه اندازی شوند تا بتوانیم دید بیشتری را فراهم کنیم، به ویژه در یک محیط GenAI… من ترمز گذاشتن روی یک ماشین مسابقه را دوست دارم. اگر سعی کنید با ماشین مسابقه خود با سرعت ۲۰۰ مایل در ساعت حرکت کنید و بدون ترمز به پیچی بپیوندید، دچار مشکل می شوید.

در دنیایی که پذیرش هوش مصنوعی به سرعت در حال افزایش است، Cranium قصد دارد اطمینان حاصل کند که سازمان ها مجبور نیستند بین نوآوری و امنیت یکی را انتخاب کنند. با توسعه راه حل های قوی با تمرکز بر اعتماد، دیده شدن و انطباق، این شرکت آماده است تا استانداردهای صنعتی جدیدی را برای امنیت هوش مصنوعی تعیین کند.

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/security/cranium-raises-25m-to-fund-enterprise-ai-monitoring-security-and-compliance-platform/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *