کلاهبرداران از دیپ فیک برای سرقت ۲۵٫۶ میلیون دلار از یک شرکت چند ملیتی استفاده می کنند

بازیگران بد به استفاده ادامه می دهند دیپ فیک برای همه چیز، از جعل هویت افراد مشهور گرفته تا کلاهبرداری از مردم. آخرین نمونه در خارج از هنگ کنگ است، جایی که یک کارمند مالی برای یک شرکت چند ملیتی نامعلوم فریب خورده و ۲۰۰ میلیون دلار هنگ کنگ (۲۵٫۶ میلیون دلار) حواله کرد.

به گفته پلیس هنگ کنگ، کلاهبرداران با کارمندی که به عنوان مدیر ارشد مالی شرکت مستقر در انگلستان معرفی شده بود، تماس گرفتند. او در ابتدا مشکوک بود، زیرا ایمیل خواستار تراکنش‌های مخفی بود، اما در اینجا بود که دیپ‌فیک‌ها وارد شدند. کارگر در یک تماس ویدیویی با او شرکت کرد. "مدیر مالی" و سایر اعضای شناخته شده شرکت. در واقعیت، هر کدام "شخص" او با آن ارتباط برقرار کرده است – احتمالاً با استفاده از کلیپ‌های ویدیویی عمومی از افراد واقعی ایجاد شده است.

را دیپ فیک از کارمند خواست تا خود را معرفی کند و سپس به سرعت به او دستور داد که ۱۵ حواله شامل ۲۵٫۶ میلیون دلار را به پنج حساب بانکی محلی انجام دهد. آنها احساس فوریت برای انجام کار ایجاد کردند و سپس تماس ناگهان پایان یافت. یک هفته بعد، کارمند درخواست را در شرکت بررسی کرد و حقیقت را کشف کرد.

پلیس هنگ کنگ تاکنون شش نفر را در ارتباط با این کلاهبرداری دستگیر کرده است. افراد دزدیده شده هشت کارت شناسایی را دزدیدند و در سال ۲۰۲۳ ۵۴ ثبت حساب بانکی و ۹۰ درخواست وام را ثبت کردند. آنها همچنین حداقل در ۲۰ مورد از دیپ فیک برای فریب نرم افزار تشخیص چهره استفاده کرده بودند.

استفاده گسترده از دیپ فیک یکی از نگرانی های رو به رشد در حال تکامل است فناوری هوش مصنوعی. در ژانویه، تیلور سویفت و پرزیدنت جو بایدن از جمله کسانی بودند که هویتشان با دیپ فیک جعل شده بود. در مورد سوئیفت، این تصاویر مستهجن غیررضایتی از او و یک کلاهبرداری مالی بالقوه هدف قرار دادن او بود. خریداران Le Creuset. صدای پرزیدنت بایدن در برخی شنیده می شد تماس های رباتیک با رای دهندگان نیوهمپشایراز آنها می خواهند در انتخابات مقدماتی ایالت خود رای ندهند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/scammers-use-deepfakes-to-steal-256-million-from-a-multinational-firm-034033977.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/scammers-use-deepfakes-to-steal-256-million-from-a-multinational-firm-034033977.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *