ناسا سیاره “ابر زمین” را در فاصله ۱۳۷ سال نوری در منطقه قابل سکونت کشف کرد که می تواند حیات را حفظ کند.

ناسا کشف قابل توجهی از یک سیاره «ابر زمین» به نام TOI-715b کرده است که در فاصله ۱۳۷ سال نوری از ما در منطقه قابل سکونت قرار دارد که نشان می دهد می تواند یک نامزد بالقوه برای میزبانی حیات باشد.

این سیاره فراخورشیدی ۱٫۵ برابر بزرگتر از زمین است و به دور یک ستاره کوچک قرمز رنگ می چرخد ​​که دمای مناسب برای وجود آب مایع روی سطح را منتشر می کند – یک جزء حیاتی برای حمایت از حیات.

دانشمندان به رهبری دانشگاه بیرمنگام، از تلسکوپ های زمینی در ارتباط با ماهواره بررسی سیاره فراخورشیدی گذر ناسا (TESS) که شش سال پیش پرتاب شد، استفاده کردند.

TESS سیارات در حال عبور را رصد کرد و هنگامی که به وجود TOI-715b اشاره کرد، از تلسکوپ‌ها برای تعیین دقیق مکان آن استفاده شد. ابرزمین مداری فشرده‌تر از زمین دارد و هر ۱۹ روز یک مدار را تکمیل می‌کند و همیشه همان سمت را به ستاره‌اش نشان می‌دهد.

این موقعیت مداری منحصر به فرد ممکن است منجر به اختلاف دمای شدید بین دو طرف روز و شب شود که بر اقلیم و الگوهای آب و هوای سیاره فراخورشیدی تأثیر می گذارد.

همین منظومه ستاره ای ممکن است میزبان دومین سیاره به اندازه زمین نیز باشد که در صورت تایید، آن را به کوچکترین سیاره منطقه قابل سکونت کشف شده توسط TESS تبدیل می کند.

ناسا اهمیت پیوستن TOI-715b به فهرست سیارات منطقه قابل سکونت را بیان کرد که احتمالاً موضوعی برای بررسی دقیق توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب آینده خواهد بود.

ویژگی های TOI-715b، از جمله جرم و وضعیت بالقوه آن به عنوان یک «جهان آبی»، بر توانایی تشخیص جو آن تأثیر می گذارد.

در حالی که یافته های TOI-715b منحصر به فرد است، کشف سیارات فراخورشیدی برای ناسا که بیش از ۵۰۰۰ سیاره از این سیاره ها را شناسایی کرده است، غیرمعمول نیست. احتمال وجود تریلیون ها سیاره فراخورشیدی تنها در کهکشان راه شیری تایید شده است.

سیارات فراخورشیدی همچنان علاقه اخترشناسان را به خود جلب می‌کنند و امید به ادامه حیات سیارات دیگر را فراهم می‌کنند. با این حال، همه ابرزمین‌ها با شرایط مختلف مانند دمای شدید یا پوشش کامل در آب یا جریان‌های گدازه فعال، کاندیدای بالقوه برای زندگی در نظر گرفته نمی‌شوند.

کریس ایمپی، استاد نجوم در دانشگاه آریزونا، با اذعان به دانش محدود در مورد آنها به دلیل عدم وجود چنین سیاراتی در منظومه شمسی، بر هیجان پیرامون ابر زمین ها تأکید کرد.

رنیو هو، محقق سیارات فراخورشیدی در آزمایشگاه رانش جت ناسا، این احساس را تکرار کرد و بر هیجان پیرامون این سیارات جذاب تأکید کرد.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/nasa-discovers-super-earth-planet-137-light-years-away-in-a-habitable-zone-that-could-sustain-life-13691622.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *