گروه تاتا به دنبال راه اندازی دومین کارخانه آیفون اپل در هند است و به دنبال همکاری با پگاترون تایوان است.

بر اساس گزارش رویترز، گروه تاتا در حال گفتگوهای پیشرفته با پگاترون تایوان برای ایجاد شراکت برای راه اندازی کارخانه مونتاژ آیفون در حال ساخت در حوسور، تامیل نادو است.

این کارخانه در Hosur دومین مرکز مونتاژ آیفون تاتا در هند خواهد بود که با فعالیت‌های در حال توسعه اپل و سازندگان قراردادی آن در این کشور هماهنگ است.

سرمایه گذاری مشترک بالقوه بین تاتا و پگاترون یک ابتکار مهم برای تاتا است و پشتیبانی سریع از برنامه های تولیدی آن را فراهم می کند. طبق منابع، انتظار می رود شرکت تایوانی Pegatron به کمک فنی و مهندسی به کارخانه کمک کند.

موفقیت تلاش‌های تاتا برای اهداف گسترده‌تر اپل بسیار مهم است. اپل به دلیل اختلالات ناشی از COVID-19 و تنش‌های ژئوپلیتیکی، تولید خود را فراتر از چین متنوع کرده است. به گفته مینگ-چی کو، تحلیلگر اپل، انتظار می رود نسبت آیفون های تولید شده در هند از ۱۲ تا ۱۴ درصد در سال ۲۰۲۳ به ۲۰ تا ۲۵ درصد در سال جاری افزایش یابد.

انتظار می رود سرمایه گذاری مشترک پیشنهادی بین تاتا و پگاترون دارای ۲۰ خط مونتاژ آیفون باشد که تاتا اکثریت سهام این همکاری را در اختیار دارد. این حرکت به عنوان یک مشارکت استراتژیک تلقی می شود که به تاتا اجازه می دهد تا از تخصص Pegatron استفاده کند، همانطور که یکی از منابع توضیح داده است، “تاتا نمی تواند همه چیز را از ابتدا بسازد.”

کارخانه مونتاژ اولیه آیفون تاتا که سال گذشته از Wistron در کارناتاکا خریداری شد، اولین اقدام آن در تولید آیفون بود. به طور مستقل، Pegatron در حال حاضر یک کارخانه مونتاژ آیفون در تامیل نادو راه اندازی می کند و در حال بررسی امکان اضافه کردن یک مرکز دوم است. در حال حاضر، پگاترون تقریباً ۱۰ درصد از تولید آیفون اپل در هند را تامین می کند که اکثریت آن توسط فاکسکان تایوان انجام می شود.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/tata-group-looking-to-set-up-2nd-apple-iphone-plant-in-india-looks-to-partner-with-taiwans-pegatron-13682112.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *