گزارش بریتانیا حاکی از آن است که قرارداد Adobe و Figma به بخش طراحی دیجیتال آسیب می رساند

در ماه ژوئن، سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) تحقیقات عمیق را آغاز کرد به ادغام برنامه ریزی شده ۲۰ میلیارد دلاری Adobe و Figma. سازمان یافته های خود را منتشر کرده است و، خوب، آنها یک تصویر گلگون ترسیم نمی کنند. این تحقیقات کارشناسان مستقل را موظف کرد تعیین اینکه آیا ادغام انجام می شود یا خیر رقابت در فضای طراحی را کاهش می دهد و نتایج نشان می دهد که در واقع این کار را انجام خواهد داد.

البته باید توجه داشت که اینها یافته های موقتی هستند. با این گفته، پیام CMA روشن است. این گروه بیان می‌کند که ادغام رقابت بین دو رقیب اصلی را از بین می‌برد، که با توجه به جایگاه Figma و Adobe در صنعت کاملاً واضح است. یافته‌ها همچنین بیان می‌کنند که این معامله باعث کاهش نوآوری و توسعه محصولات رقیب می‌شود. در نهایت، با توجه به مجموعه نرم افزارهای شاخص Adobe مانند Photoshop و Illustrator، Figma به عنوان یک تهدید را نیز حذف می کند.

Figma یک بازیگر غول پیکر در فضای طراحی بریتانیا است و ۸۰ درصد از بازار را در اختیار دارد. همچنین بخش عمده ای از بخش توسعه برنامه ۱۹٫۴ میلیارد دلاری کشور است. CMA پیشنهاد می کند که بدون ادغام، Figma به توسعه یا گسترش محصولاتی که Adobe را به چالش می کشد، ادامه خواهد داد. زمانی که ادغام انجام شود، این موضوع از بین می‌رود، زیرا، می‌دانید، چرا خودتان را به چالش می‌کشید؟

تحقیقات نتیجه می‌گیرد که ادغام رقابت بین این دو بازیگر اصلی را در زمینه‌های مختلف از جمله طراحی محصول، ویرایش تصویر و تصویرسازی از بین می‌برد. این بخش‌ها ۶۰ میلیارد دلار درآمد سالانه در سراسر بریتانیا را به خود اختصاص می‌دهند، که تقریباً سه درصد از اقتصاد ملی را با ۸۵۰۰۰۰ کارگر ماهر در سراسر صنایع آسیب‌دیده تشکیل می‌دهد. هدف دیگر این تحقیق این بود که بفهمیم آیا این ادغام به اقتصاد بریتانیا آسیب می‌زند یا خیر و به این نتیجه رسید که به احتمال زیاد این اتفاق خواهد افتاد.

باز هم، اینها یافته‌های موقتی هستند و CMA هنوز باید با داده‌ها مشورت کند تا به تصمیم نهایی در مورد اینکه آیا اجازه می‌دهد فروش انجام شود یا نه. این برنامه قصد دارد مدتی را برای “گوش دادن به نظرات بعدی” اختصاص دهد، که احتمالاً به Adobe اشاره دارد. برای این منظور، Adobe استدلال می‌کند که خرید Figma هر دو شرکت را تقویت می‌کند و می‌گوید که برنامه‌های Creative Cloud برخی از ویژگی‌های مشترک Figma را دریافت می‌کنند و بالعکس. این شرکت می گوید که “عمیقا متعهد” است که Figma را یک نهاد مستقل نگه دارد و هیچ برنامه ای برای تغییر قیمت ندارد. از جمله لایه آزاد Figma.

اگر این قرارداد توسط بریتانیا تایید شود، که با این گزارش بعید به نظر می رسد، Adobe هنوز چند نبرد دیگر را پیش از انجام رسمی این ادغام دارد. این اکتساب هنوز با تحقیقات ایالات متحده روبرو است اتحادیه اروپا هشدار هولناک خود را صادر کرده است.

این بزرگترین خرید Adobe در تاریخ ۴۱ ساله آن خواهد بود. از سوی دیگر، فیگما یک تازه وارد به بازار است که در سال ۲۰۱۲ ظاهر شد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/adobe-and-figma-deal-will-harm-digital-design-sector-uk-report-suggests-163954858.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/adobe-and-figma-deal-will-harm-digital-design-sector-uk-report-suggests-163954858.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *