گزارش شده است که توسعه مستقل Disco Elysium لغو شده است و یک چهارم کارکنان در ZA/UM با تعدیل مواجه هستند

طبق گزارش‌ها، یک چهارم از کل نیروی کار توسعه‌دهنده Disco Elysium ZA/UM – تقریباً ۲۴ کارمند – به دنبال لغو توسعه مستقل RPG Disco Elysium تحسین‌شده، که گفته می‌شود «یک تا دو سال تا تکمیل فاصله دارد» با تعدیل نیرو مواجه هستند.

این طبق آژانس محتوای بازی سوئدی GLHF است که ادعاها توسعه لغو شده – با اسم رمز X7 – سومین پروژه ای بود که در چند سال اخیر توسط ZA/UM متوقف شد یا به طور نامحدود متوقف شد. طبق گزارش ها، دنباله Disco Elysium در سال ۲۰۲۲ لغو شد (مدیر عامل ZA/UM این ادعا را پیچیده کرد. هنوز در مورد پروژه صحبت می کنیم در ژوئن ۲۰۲۳، اگرچه گفته شد که به دنبال یک کشمکش کثیف با سرنخ‌های خلاق سابق “به خطر افتاده”)، در حالی که گفته می‌شود یک IP علمی تخیلی جدید در سال ۲۰۲۳ متوقف شده است.

GLHF با استناد به “منابع نزدیک به موضوع” می گوید که ۲۴ کارمند در ZA/UM اکنون در معرض خطر اخراج به دنبال لغو X7 قرار دارند و از دست دادن شغل بیشتر بر “تیم X7 بلکه همچنین تاثیر می گذارد. [its] تیم‌های غیرتوسعه‌ای و پروژه‌های غیرX7.» تعدیل‌ها قرار است بر کارکنان دفاتر ZA/UM در بریتانیا و همچنین استودیوی اتحادیه اروپا تأثیر بگذارد و نویسندگان، مهندسان، هنرمندان، انیماتورها و کارکنان تولید و فناوری اطلاعات همگی تحت تأثیر قرار بگیرند.

پخش خبری: چرا مایکروسافت قصد دارد بازی های ایکس باکس را روی پلی استیشن عرضه کند؟در یوتیوب تماشا کنید

رئیس ZA/UM، کمپوس اصرار داشت که استودیو در ایمیلی به کارکنان که توسط GLHF دیده شده است، “با نهایت دقت و احترام به این موضوع حساس می پردازد” و خاطرنشان کرد که این تعدیل ها بخشی از طرحی است برای “تغییر شکل دادن به تیم ما برای حمایت از دو بازی باقی مانده ما”. “. GLHF می‌گوید که این پروژه‌ها در داخل با کد C4 و M0 شناخته می‌شوند، اما اطلاعات بیشتری در مورد آنچه که ممکن است باشند به اشتراک نمی‌گذارد.

ZA/UM برای اولین بار پس از راه اندازی Disco Elysium در سال ۲۰۱۹ مورد توجه منتقدان قرار گرفت. با این حال، از آن زمان، استودیو عمدتاً به دلیل جدال قانونی بسیار عمومی با اعضای اصلی سابق تیم Disco Elysium. فراتر از صحبت‌های مبهم درباره Disco Elysium 2، این استودیو هیچ یک از پروژه‌های جدید خود را به طور رسمی معرفی نکرده است.

Eurogamer برای اظهار نظر در مورد گزارش امروز با ZA/UM تماس گرفته است.


منبع: https://www.eurogamer.net/disco-elysium-standalone-expansion-reportedly-cancelled-and-quarter-of-staff-facing-redundancy-at-zaum?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *