گزارش: Surface Laptop 6 مایکروسافت ممکن است تغییرات طراحی چشمگیر و افزایش قدرت داشته باشد

گزارش: Surface Laptop 6 مایکروسافت ممکن است تغییرات طراحی چشمگیر و افزایش قدرت داشته باشد

مایکروسافت طبق گزارش ها، در حال کار بر روی نسل بعدی مدل های سرفیس پرو و ​​سرفیس لپ تاپ است که قرار است طراحی های تازه و همچنین سخت افزار بهبود یافته داشته باشند.

این اطلاعات فاش شده از Windows Central منابعی که ادعا می کنند این شرکت در حال توسعه سرفیس لپ تاپ ۶ و سرفیس پرو ۱۰ است. نکته جالب در مورد این دو این است که چندین نسخه از هر دو وجود خواهد داشت که هر کدام را در خود جای می دهد دریاچه شهابی اینتل CPU یا پردازنده Qualcomm Snapdragon X سفارشی. دومی منابع Windows Central را “به ویژه هیجان زده” می کند زیرا لپ تاپ هایی با آن CPU از بسیاری از ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کنند که مایکروسافت قصد دارد به به روز رسانی ۲۰۲۴ ویندوز اضافه کند. کاملاً مشخص نیست که آیا این شایعه خواهد بود یا خیر ویندوز ۱۲، اگرچه ممکن است. علاوه بر این، مایکروسافت قصد دارد تا تراشه اسنپدراگون X سفارشی را به عنوان رقیبی شایسته برای اپل سیلیکون بسازد «با عمر باتری، عملکرد و امنیت مشابه».

ناشناخته است که آیا نمایش‌های Meteor Lake دارای قابلیت‌های خاصی به غیر از استفاده از “NPU نسل بعدی (واحد پردازش عصبی)” برای بهبود عملکرد. این نشت به جزئیات زیادی در این زمینه نمی‌پردازد.

تغییرات فردی

بر اساس گزارش ها، هر دو دستگاه به صورت جداگانه شاهد تغییراتی در سرفیس لپ تاپ ۶ خواهند بود که تازه سازی شدیدتری را ارائه می دهد.

این گزارش ادعا می کند که حاشیه های نازک تر در اطراف نمایشگر، گوشه های گرد و پورت های اضافی خواهد داشت. تعداد پورت ها مشخص نیست، اما حداقل دو ورودی USB-C و یک پورت USB-A در کنار «شارژ مغناطیسی Surface Connect» وجود خواهد داشت. [plug]” طبق اعلام Windows Central، این کامپیوتر در دو اندازه مختلف (۱۳٫۸ اینچ و ۱۵ اینچ) عرضه خواهد شد. علاوه بر این، مایکروسافت قصد دارد یک پد لمسی لمسی به همراه یک دکمه اختصاصی برای راه‌اندازی سریع آن اضافه کند دستیار Windows Copilot AI.

از سوی دیگر، سرفیس پرو ۱۰ ظاهراً به طراحی مدل های قبلی نزدیک می شود و “تغییرات قابل توجهی” در نمایشگر ایجاد می شود. Windows Central بیان می‌کند که صفحه نمایش روشن‌تر می‌شود، از محتوای HDR پشتیبانی می‌کند و برای کاهش تابش نور، با یک پوشش ضد انعکاس پوشانده می‌شود. در ادامه این گزارش آمده است که مایکروسافت در حال آزمایش یک نسخه میان رده از Pro 10 با صفحه نمایش Quad HD (2160 x 1440 پیکسل) است. نسخه گران‌تر صفحه‌نمایش با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل را که سری به آن می‌شناسند حفظ خواهد کرد.

سایر ویژگی های قابل توجه شامل یک خواننده NFC برای کاربران سازمانی، یک وب کم FoV (میدان دید) گسترده تر، به علاوه دکمه اختصاصی Copilot است.

هیچ یک از منابع نشان نمی دهد که این رایانه ها چه زمانی راه اندازی می شوند، مگر اینکه در اواخر سال جاری عرضه خواهند شد. احتمالاً تقریباً همزمان با پچ ویندوز ۲۰۲۴٫ هیچ صحبتی در مورد هزینه هر یک از آنها وجود ندارد.

برنامه های آینده

همه چیز تاکنون برنامه های سرفیس مایکروسافت برای سال ۲۰۲۴ را پوشش می دهد، با این حال، در سال آینده برنامه های بیشتری وجود خواهد داشت.

Windows Central ادعا می کند که در اواخر سال ۲۰۲۵، تبلت های سرفیس پرو شاهد “به روز رسانی طراحی مهم تر” و همچنین یک مدل ۱۱ اینچی جدید خواهند بود. آن‌ها سپس اعلام کردند که این شرکت روی سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۳ نیز کار می‌کند. جزئیات در حال حاضر کمیاب است، اگرچه این شرکت ممکن است استودیو ۳ را در پیکربندی سی‌پی‌یو Meteor Lake و اسنپدراگون X، مشابه سرفیس پرو ۱۰ ارائه کند.

سال ۲۰۲۳ سال جالبی برای مایکروسافت بود. این بهترین سال برای غول فناوری نبود، اما می‌توان ادعا کرد که سالی بود که شرکت وقت گذاشت تا پایه‌های آنچه در سال ۲۰۲۴ می‌آید ایجاد کند. اگر می‌خواهید درباره افکار ما بیشتر بدانید، بررسی کنید. TechRadar’s مایکروسافت در سال ۲۰۲۳ در بررسی.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/laptops/report-microsofts-surface-laptop-6-may-have-striking-design-changes-and-a-power-boost

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *