گلکسی آنپکد ۲۰۲۴؛ فرمول «هوشمندانه» سامسونگ برای شکست آیفون

البته همین موضوع خودش واقعا شگفت‌انگیز است و حسابی جای بحث دارد؛ چراکه تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی‌های جدید به‌لطف همکاری سامسونگ با گوگل ممکن شده‌اند. وقتی گوگل آن ویدیوی جنجالی و تاحدی فریبنده را برای معرفی قدرت جادویی جمنای منتشر کرد، به‌سرعت دست‌مایه‌ی تمسخر کاربران شد. گوشی پیکسل ۸ پرو نیز اگرچه از مدل سبک‌تر جمنای استفاده می‌کند و لقب «هوشمندترین گوشی هوشمند دنیا» را از ما گرفت، هنوز در انتظار آپدیتی برای دریافت بسیاری از قابلیت‌های هوش مصنوعی به سر می‌برد. اما حالا، گوشی‌های جدید سامسونگ مجهزبه هوش مصنوعی جمنای و مولد تصویر Imagen 2 گوگل، نورافکن صحنه را از روی اهالی مانتین‌ویو برداشته و به‌طور کامل روی خود متمرکز کرده‌اند.

سنت‌شکنی سامسونگ جای تحسین دارد

به‌هر روی، باید این سنت‌شکنی سامسونگ را تحسین کرد؛ حتی اگر‌ جزو افرادی باشید که فکر می‌کنند هوش مصنوعی کماکان هیاهوی تبلیغاتی است و تا جدی شدن این تکنولوژی سال‌ها فاصله داریم.

احتمالا شما هم چند سالی است از روند کند پیشرفت در گوشی‌های هوشمند خسته شده‌اید. مراسم‌های سالانه‌ی رونمایی از نسل جدید گوشی‌ها دیگر آن هیجان سابق را ندارند و انگار صنعت موبایل با دیدن خط پایان، سرعتش را کم کرده تا کمی دیرتر به بن‌بست برسد.

اما سامسونگ در مراسم دیشب به جای تمرکز روی پیشرفت‌های سخت‌افزاری، روی نرم‌افزار مانور داد که به‌نظرم تصمیم هوشمندانه‌ای بود. چراکه اگر بخواهیم واقعا روراست باشیم، پای پیشرفت سخت‌افزاری خاصی در گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ در میان نبود. پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مدتی است در گوشی‌های دیگر عرضه شده و آن حس تازگی تراشه‌های اختصاصی آیفون را ندارد. فریم تیتانیومی را هم قبلا در آیفون ۱۵ پرو دیده بودیم. شیشه‌ی محافظ مقاوم‌تر آنقدرها هم هیجان‌انگیز نیست. بازگشت تراشه‌ی دردسرآفرین اگزینوس در گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس نیز حسابی دلسردمان کرد. و البته، خبری هم از معرفی هدست واقعیت مجازی سامسونگ نبود.

سامسونگ با تمرکز بر نرم‌افزار خوش درخشید

در این شرایط، نرم‌افزار جایی بود که سامسونگ می‌توانست بدرخشد و اتفاقا از این فرصت نهایت استفاده را برد تا گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ خاطره‌انگیزتر از اکثر مراسم‌های رونمایی گوشی در چند سال گذشته شود.

به‌نظر می‌رسد در عصری هستیم که یکه‌تازی دیگر جواب نمی‌دهد و همکاری‌های استراتژیک، دست‌کم در حوزه‌ی هوش مصنوعی، مرز بین برنده و بازنده را تعیین می‌کنند. مایکروسافت با OpenAI قرارداد بست و از گوگل جلو افتاد. سامسونگ با گوگل وارد همکاری شد و از اپل جلو زد. اپل معتقد است در حوزه‌ی هوش مصنوعی به‌هیچ‌عنوان از رقبا عقب نیست، اما آنچه در عمل می‌بینیم این است که حتی بهترین محصولات این شرکت به‌صورت گسترده هوش مصنوعی ندارند.

آیا این انقلاب سوم صنعت موبایل است؟ احتمالا پاسخ این سوال را تا ۹ ماه دیگر و با عرضه‌ی آیفون ۱۶ خواهیم فهمید.

مراسم گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ در ۱۲ دقیقه

تماشا در یوتیوب

مهم‌ترین اتفاقات مراسم گلکسی آنپکد ۲۰۲۴

Galaxy AI؛ ستاره‌ی مراسم


منبع: https://www.zoomit.ir/exhibition/415337-galaxy-unpacked2024-wrapup/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *