گلکسی بوک ۴ پرو با پردازنده نسل ۱۴ اینتل در دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی معرفی شد

سامسونگ امروز رسماً از اعضای سری گلکسی بوک ۴ رونمایی کرد. پرچمدار این خانواده گلکسی بوک ۴ اولترا نام دارد. در کنار این دستگاه پرچمدار، سامسونگ گلکسی بوک ۴ پرو را نیز با پردازنده نسل ۱۴ اینتل معرفی کرد. گلکسی بوک ۴ پرو در نسخه‌های استاندارد و ۳۶۰ عرضه می‌شود. در ادامه مشخصات، قیمت و زمان عرضه گلکسی بوک ۴ پروی استاندارد را مرور خواهیم کرد.

مشخصات فنی و قابلیت‌های گلکسی بوک ۴ پرو

گلکسی بوک ۴ پرو با پردازنده نسل ۱۴ اینتل در دو مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی معرفی شد

سامسونگ برای گلکسی بوک ۴ پرو دو مدل با نمایشگر ۱۴ و ۱۶ اینچی امولد لمسی را در نظر گرفته است. مشخصات پنل نمایشگر هردو نیز یکسان بوده و از قابلیت‌هایی مانند رزولوشن +WQXGA، نرخ رفرش متغیر ۱۲۰ هرتزی و پوشش ۱۲۰ درصدی بازه رنگی DCI-P3 در کنار حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیتی بهره می‌برد. گلکسی بوک ۴ پرو در دو رنگ‌بندی خاکستری و نقره‌ای به‌دست کاربران خواهد رسید.

گلکسی بوک ۴ پرو یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های نسل جدید سامسونگ است که از پردازنده مرکزی سری Meteor Lake بهره می‌برد. بنابراین شاهد تجهیز این لپ‌تاپ به پردازنده Core Ultra 5 یا Core Ultra 7 هستیم. برخلاف گلکسی بوک ۴ اولترا، خبری از پردازنده گرافیکی مجزا در مدل پرو نیست. بنابراین سامسونگ گلکسی بوک ۴ پرو از پردازشگر گرافیکی مجتمع Intel قدرت می‌گیرد. ۱۶/۳۲ گیگابایت رم LPDDR5X و ۲۵۶/۵۱۲/۱۰۲۴ گیگابایت حافظه SSD نیز این مجموعه را تکمیل کرده‌اند.

سامسونگ با به‌کارگیری دو عدد پورت تاندربولت ۴ و کارت‌خوان MicroSD به‌همراه سایر پورت‌های مرسوم نیز این گلکسی بوک را به گزینه‌ای مناسب برای مالتی‌مدیا و کاربران حرفه‌ای‌تر بدل کرده است. گلکسی بوک جدید کره‌ای‌ها از بلوتوث نسل ۵.۳ و وای‌فای ۶E پشتیبانی می‌کند. حضور وب‌کم ۲ مگاپیکسلی با وضوح فیلم‌برداری ۱۰۸۰p نیز به برقراری باکیفیت‌تر تماس‌های ویدیویی کمک شایانی می‌کند.

مدل ۱۴ و ۱۶ اینچی گلکسی بوک ۴ پرو به‌ترتیب از باتری ۶۳ و ۷۶ وات‌ساعتی برخوردارند که برای شارژ آن‌ها می‌توانید از آداپتور ۶۵ واتی موجود در جعبه دستگاه استفاده کنید. به‌کارگیری اسپیکر استریوی چهارگانه نیز جذابیت این لپ‌تاپ را برای طرفداران موزیک دوچندان می‌کند.

قیمت و زمان عرضه

هنوز خبری از اعلام قیمت‌گذاری رسمی گلکسی بوک ۴ پرو توسط سامسونگ نیست. درعوض اما کره‌ای‌ها می‌گویند که نسل جدید گلکسی بوک پرو از ابتدای سال آینده میلادی آماده فروش می‌شود.


منبع: https://digiato.com/laptop/galaxy-book-4-pro-announced

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *