گوگل، فیس بوک بدترین در جمع آوری داده ها از برنامه های کودکان، گروه تحقیقات حفظ حریم خصوصی را می یابد

گوگل، فیس بوک بدترین در جمع آوری داده ها از برنامه های کودکان، گروه تحقیقات حفظ حریم خصوصی را می یابد

مطالعه اخیری که توسط شرکت خدمات حفظ حریم خصوصی داده Arrka انجام شده است، میزان هشدار دهنده ای را که گوگل و فیس بوک دریافت کنندگان اصلی داده های جمع آوری شده از برنامه های کودکان هستند، روشن کرده است.

این تحقیق که شامل ۶۰ برنامه اندرویدی کودکان در ۹ دسته از جمله بازی ها، edtech، مدرسه، برنامه نویسی و مراقبت از کودکان است، نشان داد که گوگل با جمع آوری ۳۳ درصد از داده ها پیشتاز است و پس از آن فیس بوک با ۲۲ درصد قرار دارد. بار.

شیوانگی نادکارنی، بنیانگذار و مدیر عامل Arrka، با وجود افزایش جهانی تمرکز بر حریم خصوصی کودکان و اجرای مقررات مختلف در سال گذشته، نسبت به پردازش داده های شخصی کودکان بدون حفاظت کافی ابراز نگرانی کرد.

این مطالعه نشان داد که برنامه‌های edtech، مراقبت از کودکان و برنامه‌نویسی به بیشترین تعداد مجوزهای خطرناک دسترسی دارند، به طوری که حدود دو سوم برنامه‌های مراقبت از کودکان و edtech به مکان دقیق کودکان دسترسی دارند و ۱۰۰ درصد برنامه‌های edtech و برنامه‌نویسی به دوربین دسترسی دارند.

این مطالعه چندین گیرنده داده کوچکتر مانند AppsFlyer و AppLovin را شناسایی کرد که هر کدام حدود ۲ درصد از کل ردیاب‌های شناسایی شده را تشکیل می‌دهند و مجموعاً ۳۸ درصد از داده‌ها را دریافت می‌کنند.

علاوه بر این، مشخص شد که ۸۵ درصد از برنامه های مورد بررسی حداقل به یک “مجوز خطرناک” دسترسی داشته اند، که نشان دهنده احتمال سوء استفاده از داده های بسیار حساس است که می تواند به کودکان آسیب برساند.

ردیاب های تجزیه و تحلیل در ۸۰ درصد از برنامه های کودکان تعبیه شده بود و ۵۴ درصد دارای ردیاب های تبلیغاتی بودند. برنامه‌های بازی، edtech و برنامه‌نویسی از نظر تعداد ردیاب‌ها در صدر فهرست قرار گرفتند.

این گزارش همچنین بر تفاوت قابل توجهی در مکانیسم های تعیین سن در بین برنامه های هندی در مقایسه با همتایان جهانی تأکید کرد. تنها ۳۵ درصد از برنامه‌های هندی تاریخ تولد کاربر را جمع‌آوری می‌کنند و تنها ۱۳ درصد دسترسی به برخی ویژگی‌ها را بر اساس سن محدود می‌کنند، در حالی که این میزان در برنامه‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا به ترتیب ۶۰ درصد و ۵۵ درصد است.

این مطالعه همچنین نشان داد که اپلیکیشن‌های کودکان هندی از لحاظ شفافیت، مانند داشتن بخش اختصاصی برای والدین در خط‌مشی حفظ حریم خصوصی، عقب‌تر هستند.

تنها ۳۸ درصد از برنامه‌های کودکان هندی دارای چنین بخش‌هایی بودند، در حالی که ۸۳ درصد برای برنامه‌های اروپایی و ۶۷ درصد برای برنامه‌های ایالات متحده، این بخش را داشتند. علاوه بر این، ۳۵ درصد برخلاف بیش از نیمی از برنامه های ایالات متحده و اتحادیه اروپا، سیاست حفظ حریم خصوصی جداگانه برای کودکان داشتند.

این تحقیق بر اهمیت انطباق با قانون حفاظت از داده های شخصی دیجیتال (DPDPA) که در آگوست سال گذشته تصویب شد، تأکید کرد که شامل مقرراتی برای جلوگیری از سوء استفاده از داده ها است که می تواند بر رفاه کودکان تأثیر منفی بگذارد. نتیجه گیری شد که برنامه های هندی در مقایسه با همتایان جهانی خود، در جنبه های مختلف حریم خصوصی و شفافیت فضایی برای بهبود دارند.


منبع: https://www.firstpost.com/tech/google-facebook-worst-at-collecting-data-from-apps-for-kids-finds-key-privacy-research-13666602.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *