گوگل از هوش مصنوعی برای سازماندهی و سفارشی سازی مرورگر کروم شما استفاده می کند

گاهی اوقات، “سازماندهی اطلاعات جهان” فقط به معنای تمیز کردن برگه های مرورگر شما است. اما گوگل به زودی برنامه های بزرگتری دارد.

مرورگر کروم گوگل تا حد زیادی به هوش مصنوعی متمایل شده است. گوگل به جای اینکه نوار کناری Bard را به مرورگر وارد کند، چند ویژگی را به کار می‌برد که به مدل‌های آن ضربه می‌زند تا امیدواریم استفاده از مرورگر شما را کمی دلپذیرتر کند. آن‌ها امروز در حالت آزمایشی راه‌اندازی می‌شوند (شما می‌توانید به تنظیمات بروید و «هوش مصنوعی تجربی» را برای دریافت آن‌ها روشن کنید)، و گوگل می گوید آنها تازه شروع کار هستند تصاحب مرورگر هوش مصنوعی

ویژگی جدید Tab Organizer کروم قانع‌کننده‌ترین ویژگی آن است: می‌توانید روی یک برگه Chrome کلیک راست کرده و «سازمان‌دهی تب‌های مشابه» را انتخاب کنید، و Chrome تلاش می‌کند یک گروه برگه پر از موارد مشابه ایجاد کند. اگر برای چیزی خرید می‌کنید، در حال غواصی عمیق در یک موضوع باطنی هستید، یا فقط همه برگه‌های خواندن اخبار خود را به یکباره باز می‌کنید، Chrome سعی می‌کند همه آن چیزها را با هم نگه دارد. گروه های برگه کروم هستند به طور کلی یک ویژگی دست کم گرفته شده – آنها یک راه مفید برای مرتب نگه داشتن وسایل شما هستند، اما برای تنظیم آنها کمی کار لازم است. این فقط باعث می شود همه چیز به صورت خودکار انجام شود.

فروشگاه تم Chrome نیز ارتقای هوش مصنوعی دریافت می‌کند: شما می‌توانید یک تصویر، یک سبک، یک رنگ و چند مورد دیگر را انتخاب کنید، و Chrome به‌طور خودکار یک تم مرورگر برای مطابقت ایجاد می‌کند. گوگل می گوید از همان مدل تبدیل متن به تصویر استفاده می کند والپیپرهای مولد اندرویدکه در تجربه من، گاهی اوقات عجیب و غریب اما اغلب بسیار جالب هستند.

سومین ویژگی جدید هوش مصنوعی در کروم که ماه آینده ارائه می‌شود، همچنین اشاره خوبی به آنچه برای مرورگر خواهد آمد است. گوگل اضافه می کند ویژگی “به من در نوشتن کمک کن”. به هر سایتی در وب؛ شما فقط روی هر جعبه متنی در هر نقطه راست کلیک کنید، ویژگی را انتخاب کنید، و هوش مصنوعی گوگل از شما می پرسد که چه چیزی را می خواهید بنویسید و سپس اولین پیش نویس را برای شما ایجاد می کند. Google پیشنهاد می‌کند که می‌توانید از «Help me write» برای نوشتن نظرات و ایمیل‌ها یا پاسخ به مهمان‌ها استفاده کنید.

این نوع ادغام هوش مصنوعی در سطح وب به همین دلیل است که کروم می تواند مکانی قدرتمند برای گوگل باشد تا مدل Gemini، دستیار Bard و بقیه ابزارهای هوش مصنوعی نوپای خود را یکپارچه کند. موتور جستجوی گوگل در حال حاضر مانند یک لایه در بالای اینترنت است. این شرکت بدیهی است که می‌خواهد هوش مصنوعی آن به همان روشی کار کند تا به شما کمک کند نه تنها چیزهایی را پیدا کنید، بلکه با آنها تعامل کنید و چیزهای بیشتری ایجاد کنید. ما در حال حاضر شاهد نمایش این نمایش در ویژگی هایی مانند خلاصه مقاله کرومو ما به زودی بیشتر از آن را خواهیم دید.

اگر چیزی وجود دارد، گوگل دیر به مهمانی اینجا رفته است. مایکروسافت ویژگی های مشابه هوش مصنوعی را در Edge قرار داده است برای سال گذشتهو بازیکنان کوچکتر مانند قوس و اپرا ادغام های هوش مصنوعی خود را نیز انجام می دهند. شاید ربات‌های چت در حال حاضر اپلیکیشن جدید هوش مصنوعی باشند، اما مرورگرها مکانی هستند که توسعه‌دهندگان می‌توانند عملاً به همه چیز دسترسی داشته باشند.

پست وبلاگ Google که ویژگی های جدید کروم را اعلام می کند، می گوید که چیزهای بیشتری در راه است، از جمله برنامه هایی برای ادغام مدل جدید جمینی “برای کمک به شما برای مرور آسان تر و سریع تر.” ممکن است هنوز نوار کناری Bard وجود نداشته باشد، اما از دیدن هوش مصنوعی در هر برگه خیلی زود تعجب نکنید.


منبع: https://www.theverge.com/2024/1/23/24047843/google-chrome-browser-ai-organize-tabs-themes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *