گوگل از هوش مصنوعی و تصاویر ماهواره ای برای نظارت بر نشت متان استفاده خواهد کرد

در حالی که دی اکسید کربن بیشترین توجه را به خود جلب می کند ، عوامل دیگری در بازی وجود دارد. به گفته آژانس بین المللی انرژی، متان عامل حدود ۳۰ درصد افزایش دمای جهانی از زمان انقلاب صنعتی تاکنون است. حدود ۴۰ درصد از از فعالیت های انسانی ناشی از بخش انرژی است. گفته می شود شناسایی و کاهش این انتشارات یکی از حیاتی ترین اقداماتی است که می توانیم در کوتاه مدت برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی انجام دهیم.

در این راستا و صندوق دفاع از محیط زیست (EDF) دارند برای مقابله با این موضوع همکاری کردند. جفت قبلا در شهرهای بزرگ با استفاده از حسگرها در خودروهای نمای خیابان. این بار آنها از ترکیبی از تصاویر ماهواره ای و هوش مصنوعی استفاده می کنند.

EDF و شرکای آن ماهواره ای ساخته اند که قرار است در اوایل ماه مارس با موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس پرتاب شود. در حالی که دیگران بوده اند MethaneSAT قرار است جامع ترین تصویر را از انتشار گاز متان در سراسر سیاره ارائه دهد.

این ماهواره ۱۵ بار در روز در ارتفاع بیش از ۳۵۰ مایلی به دور زمین می چرخد ​​و بر روی اندازه گیری سطح متان در مناطق برتر نفت و گاز تمرکز می کند. این دستگاه قادر به تصویربرداری از انتشارات بزرگ از یک منبع واحد و همچنین منابع کوچکتر متان پراکنده در مناطق وسیع تر خواهد بود.

EDF و شرکای آن الگوریتم‌های مبتنی بر Google Cloud را برای محاسبه انتشار در مکان‌های خاص و ردیابی آنها در طول زمان توسعه دادند. همچنین از هوش مصنوعی برای تعیین دقیق زیرساخت‌های نفت و گاز مانند ظروف ذخیره‌سازی و جک‌های پمپ استفاده می‌شود، دقیقاً مانند گوگل که از هوش مصنوعی برای شناسایی پیاده‌روها، علائم خیابان‌ها و نام جاده‌ها در تصاویر ماهواره‌ای Maps استفاده می‌کند.

انتظار می رود ترکیب نقشه متان با نقشه ای که زیرساخت های نفت و گاز را نشان می دهد، تصویر واضح تری از محل انتشار گازهای گلخانه ای ارائه دهد. این باید به شرکت‌های انرژی اطلاعات عملی بدهد تا به آنها در جلوگیری از نشت اطلاعات کمک کند.

اطلاعات بینش از پروژه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و اواخر امسال یائل مگوایر، معاون گوگل و مدیر کل توسعه‌دهنده و پایداری ژئو، گفت: «با در دسترس قرار دادن مجموعه‌های داده MethaneSAT در Earth Engine که بیش از ۱۰۰۰۰۰ کاربر فعال ماهانه دارد، تشخیص روندها و درک ارتباط بین فعالیت‌های انسانی و تأثیرات محیطی برای کاربران آسان‌تر می‌شود. ، در یک پست وبلاگ نوشت. کاربران Earth Engine می‌توانند داده‌های متان را با نقشه‌های دیگر، مانند نقشه‌هایی که جنگل‌ها، مرزهای منطقه‌ای و آب را نشان می‌دهند، مطابقت دهند. آنها همچنین قادر خواهند بود انتشار گاز متان را در طول زمان مشاهده کنند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/google-will-use-ai-and-satellite-imagery-to-monitor-methane-leaks-130051724.html?src=rss منتشر شد


منبع: https://www.engadget.com/google-will-use-ai-and-satellite-imagery-to-monitor-methane-leaks-130051724.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *