گوگل از کلاهبردارانی شکایت می کند که ظاهراً بارد مملو از بدافزار را منتشر کرده اند

هیاهویی که پیرامون فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی مولد وجود دارد، نوعی غرب وحشی برای بازیگران بدی ایجاد می کند که به دنبال سود بردن از سردرگمی مصرف کننده هستند. برای این منظور، گوگل است که گویا مردم را فریب داده تا نسخه «منتشر نشده» آن را دانلود کنند به جای یک ربات چت مفید، این Bard ظاهراً مملو از بدافزار بود.

این شکایت امروز در کالیفرنیا تنظیم شد و ادعا می‌کند که افراد مستقر در ویتنام صفحاتی در رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرده‌اند و تبلیغاتی را اجرا می‌کنند که کاربران را تشویق می‌کنند نسخه‌ای از Bard را دانلود کنند، اما این نسخه پاسخ‌های مفیدی در مورد نحوه پخت ریزوتو یا هر چیز دیگری ارائه نمی‌دهد. . این Bard، پس از دانلود توسط برخی روب، راه خود را به سیستم نفوذ می کند و رمزهای عبور و اعتبار رسانه های اجتماعی را می دزدد. در این دادخواست اشاره شده است که این کلاهبرداران به طور خاص از فیس بوک به عنوان روش توزیع ترجیحی خود استفاده کرده اند.

پست وبلاگ رسمی گوگل در مورد این موضوع اشاره می‌کند که بیش از ۳۰۰ درخواست حذف را قبل از تصمیم‌گیری برای شکایت ارسال کرده است. این شکایت به دنبال غرامت مالی نیست، بلکه دستوری برای جلوگیری از کلاهبرداران ادعایی از راه اندازی دامنه های مشابه، به ویژه با ثبت دامنه های مستقر در ایالات متحده است. این شرکت می گوید که این نتیجه “به عنوان یک بازدارنده عمل می کند و مکانیزم روشنی برای جلوگیری از کلاهبرداری های مشابه در آینده ارائه می دهد.”

این شکایت در ادامه نشان می‌دهد که فناوری‌های نوظهور چگونه برای این کار آماده هستند در این مورد، کلاهبرداران ادعا شده گفتند که برد یک سرویس پولی است که نیاز به دانلود دارد. در واقع، این یک وب سرویس رایگان است.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/google-sues-scammers-that-allegedly-released-a-malware-filled-bard-knockoff-162222150.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/google-sues-scammers-that-allegedly-released-a-malware-filled-bard-knockoff-162222150.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *