گوگل با محدودکردن بارد و موتور جست‌و‌جو به استقبال انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا می‌رود

به گزارش رویترز، گروه تجاری آلفابت (مالک گوگل) روز سه‌شنبه اعلام کرد که انواع درخواست‌های متنی مربوط‌به انتخابات را محدود می‌کند. این شامل چت‌بات بارد و بخش هوش مصنوعی موتور جست‌و‌جو است.

چت‌بات‌ها ممکن است در آستانه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌ متحده پاسخ‌هایی دهند که شاید برای همه خوشایند نباشد یا اشتباه برداشت شود یا حتی صحیح نباشد.

شرکت آلفابت گفت که این محدودیت‌ها قرار است تا اوایل سال ۲۰۲۴ اعمال شوند. به غیر از ایالات‌ متحده، در سال ۲۰۲۴ انتخابات ملی در هند و آفریقای جنوبی نیز مورد انتظار هستند.

گوگل گفت که به نقش هوش مصنوعی در انتخابات توجه بیشتری خواهد کرد، زیرا به رای‌دهندگان و کمپین‌های مرتبط با این انتخابات خدمات ارائه می‌دهد.

متا، مالک فیس‌بوک و اینستاگرام، در ماه نوامبر (آبان و آذر) گفته بود که کمپین‌های سیاسی و تبلیغ‌کنندگان در سایر صنایع تحت‌نظر را از استفاده از محصولات تبلیغاتی جدید هوش مصنوعی خود منع می‌کند.

تبلیغ‌کنندگان در متا همچنین باید اطلاع دهند که چه زمانی از هوش مصنوعی یا سایر روش‌های دیجیتال برای تغییر یا ایجاد تبلیغات سیاسی، اجتماعی یا انتخاباتی در فیس‌بوک و اینستاگرام استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر، پلتفرم اجتماعی ایکس ایلان ماسک که توسط اتحادیه‌ی اروپا در حال بررسی است، در ماه آگوست (مرداد و شهریور) اعلام کرد که اجازه‌ی تبلیغات سیاسی در ایالات‌ متحده را به نامزدها و احزاب سیاسی می‌دهد. همچنین ایکس تیم ایمنی و انتخابات خود را قبل از انتخابات ایالات متحده گسترش خواهد داد. همه‌ی تبلیغات سیاسی قبلاً از سال ۲۰۱۹ در سطح جهانی در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) ممنوع شده بودند.

مقاله‌های مرتبط

دولت‌ها در سراسر جهان برای تنظیم مقررات هوش مصنوعی با توجه به تهدیداتی که همراه خود دارد، مانند انتشار اطلاعات نادرست، با هم بسیح شده‌اند.

شرکت‌های بزرگ فناوری باید با توجه به قوانین جدید اتحادیه‌ی اروپا کارهای خود را به‌صورت شفاف انجام دهند. آنها باید روی پلتفرم‌های خود برای تبلیغات سیاسی برچسب بزنند، بگویند چه کسی برای آن هزینه کرده است و چه مقدار و کدام انتخابات را مورد هدف قرار داده‌اند.


منبع: https://www.zoomit.ir/internet-network/413589-alphabet-limit-election-queries-bard-search/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *