گوگل شروع به غیرفعال کردن کوکی های شخص ثالث برای کاربران کروم کرده است

گوگل به تازگی غیرفعال شده است کوکی های شخص ثالث برای یک درصد از کاربران کروم، سال‌ها پس از معرفی پروژه Privacy Sandbox خود. شرکت اعلام کرد در اواخر سال گذشته، با غیرفعال کردن کوکی‌ها برای یک درصد از کاربران کروم در سراسر جهان در تاریخ ۴ ژانویه، همه چیز را آغاز کرد. Gizmodoاین بدان معناست که گوگل کوکی ها را برای ۳۰ میلیون کاربر از بین برده است.

افرادی که در این عرضه گنجانده شده اند، هنگام راه اندازی مرورگر خود، اعلانی را مشاهده می کنند که به آنها می گوید یکی از اولین کسانی هستند که محافظت از ردیابی را تجربه می کنند. همچنین توضیح می‌دهد که «حفاظت ردیابی» سایت‌ها را از استفاده از کوکی‌های شخص ثالث برای ردیابی آنها در هنگام مرور محدود می‌کند. از آنجایی که این راه‌اندازی به احتمال زیاد تعدادی از وب‌سایت‌ها را که هنوز با تغییری که روی اکثر افرادی که به اینترنت سر می‌زنند تأثیر می‌گذارد تطبیق نداده‌اند، خراب می‌کند، Google به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور موقت کوکی‌های شخص ثالث را دوباره فعال کنند. آنها می توانند این کار را با کلیک بر روی نماد چشمی که اکنون در نوار مرورگر آنها قرار دارد انجام دهند تا ویژگی جدید را خاموش کنند.

ابتکار Google’s Privacy Sandbox، درست همانطور که از نامش پیداست، به گونه‌ای طراحی شده است که جایگزینی برای کوکی‌ها باشد که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا تبلیغات کاربران را ارائه دهند و در عین حال از حریم خصوصی آنها نیز محافظت کنند. کاربران را بر اساس فعالیت‌های مرور اخیرشان به گروه‌هایی بر اساس علایقشان اختصاص می‌دهد و تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از آن اطلاعات برای مطابقت با تبلیغات مرتبط استفاده کنند. قرار است این سیستم نسبت به کوکی‌ها تهاجمی کمتری داشته باشد – همه داده‌ها و پردازش‌ها در خود دستگاه انجام می‌شود و گوگل می‌گوید که علایق کاربران را به مدت سه هفته ذخیره می‌کند. پروژه دارد توجه را جلب کرد از تنظیم کننده بیش از این نگرانی که شرکت را حتی قدرتمندتر از آنچه که هست می کند. اما اگر همه چیز به خوبی پیش برود، Google در چند ماه آینده به اجرای «محافظت ردیابی» ادامه می‌دهد تا اینکه کوکی‌های شخص ثالث را برای همه کاربران Chrome تا اواسط سال ۲۰۲۴ غیرفعال کند.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/google-has-started-disabling-third-party-cookies-for-chrome-users-060955481.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/google-has-started-disabling-third-party-cookies-for-chrome-users-060955481.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *