اپل، غایب بزرگ نمایشگاه CES 2024

اگرچه انتظار می‌رود هوش مصنوعی مولد در سال جدید میلادی به هر محصول و خدماتی اضافه شود، حوزه‌ی مهم دیگر در ۲۰۲۴ می‌تواند فناوری واقعیت ترکیبی باشد. اپل، ویژن پرو را اخیراً معرفی کرده تا حضور قدرتمندی در این بازار داشته باشد اما دستگاه مذکور هنوز به‌دست مشتریان نرسیده است.

در برخی شایعات اشاره شده که اپل قصد دارد ویژن پرو را در ماه جاری میلادی عرضه کند اما این گزارش‌ها به‌طور رسمی تأیید نشده‌اند. احتمال عرضه‌ی هدست مورد اشاره در CES امسال صفر است.

همه‌ی شرکت‌های سازنده‌ی دستگاه‌های واقعیت مجازی که در رویداد CES 2024 گرد هم می‌آیند با دقت روند عرضه‌ی ویژن پرو را زیرنظر دارند؛ زیرا اطلاع از قابلیت‌ها و عملکرد واقعی این محصول برای تعیین مسیر نسل بعدی هدست‌های آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

درواقع شرکت‌های مختلف سازنده‌ی هدست واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی قبل‌از صرف هزینه‌های هنگفت برای تحقیق‌وتوسعه در مورد این فناوری باید مشخص کنند آیا توانایی تولید سخت‌افزاری را دارند که با ویژن پرو رقابت کند یا قیمت هدست واقعیت مجازی غول فناوری اهل کوپرتینو باعث شکست این محصول خواهد شد؟

ComputerWorld می‌نویسد باتوجه به سابقه‌ی سازنده‌ی گوشی آیفون و طرفداران پروپاقرصش بعید به‌نظر می‌رسد هدست واقعیت مجازی اپل به شکست تجاری تبدیل شود. ازطرفی موفقیت این محصول باعث ایجاد استانداردهایی در حوزه‌ی واقعیت مجازی خواهد شد که سایر شرکت‌ها باید با آن هماهنگ شوند.

هوش مصنوعی مولد یکی دیگر از مهم‌ترین مباحث CES 2024 خواهد بود. این تکنولوژی جذاب درحال حاضر در طیف وسیعی از محصولات ارائه شده است. به‌عنوان مثال Smart Eye قصد دارد دستیار شخصی مخصوص خودرو را معرفی کند که می‌تواند احساسات انسان را درک کند و به آن‌ها پاسخ دهد.

باتوجه به اینکه اپل همچنان به تحقیقاتش در حوزه‌ی هوش مصنوعی ادامه می‌دهد، چندان تعجب نخواهیم کرد اگر ببینیم این فناوری را به بخش مهمی از نقشه‌ی راه خود اضافه کند.


منبع: https://www.zoomit.ir/exhibition/414386-apple-big-noise-no-show-ces2024/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *