گوگل موافقت کرد که دعوای ۵ میلیارد دلاری را به اتهام ردیابی کاربران ناشناس حل و فصل کند

در سال ۲۰۲۰، گوگل بود با دعوای قضایی زده که آن را متهم به ردیابی فعالیت های کاربران کروم حتی زمانی که از حالت ناشناس استفاده می کردند. اکنون، پس از یک تلاش ناموفق برای رد کردن آن، شرکت موافقت کرده است که شکایتی را که در ابتدا به دنبال خسارت ۵ میلیارد دلاری بود، حل و فصل کند. مطابق با رویترز و واشنگتن پستهیچ یک از طرفین جزئیات حل و فصل را علنی نکرده اند، اما آنها قبلاً با شرایطی که در ماه فوریه به دادگاه ارائه می کنند، موافقت کرده اند.

زمانی که شاکیان شکایت خود را مطرح کردند، گفتند گوگل از ابزارهایی مانند محصول Analytics، برنامه ها و افزونه های مرورگر برای نظارت بر کاربران استفاده می کند. آنها استدلال کردند که با ردیابی فردی در حالت ناشناس، این شرکت به دروغ به مردم این باور را می دهد که می توانند اطلاعاتی را که مایل به اشتراک گذاری با آن هستند کنترل کنند. در آن زمان، سخنگوی گوگل گفت که اگرچه حالت ناشناس فعالیت کاربر را در دستگاه آنها ذخیره نمی کند، وب سایت ها همچنان می توانند اطلاعات آنها را در طول جلسه جمع آوری کنند.

شاکیان این شکایت ایمیل‌های داخلی ارائه کردند که ظاهراً مکالمات بین مدیران Google را نشان می‌داد که ثابت می‌کرد این شرکت استفاده از مرورگر ناشناس را برای فروش تبلیغات و ردیابی ترافیک وب نظارت می‌کرد. شکایت آنها گوگل را به نقض استراق سمع فدرال و قوانین حفظ حریم خصوصی کالیفرنیا متهم کرد و از هر کاربر آسیب دیده حداکثر ۵۰۰۰ دلار درخواست کرد. آنها ادعا کردند که میلیون ها نفری که از سال ۲۰۱۶ از حالت ناشناس استفاده می کردند احتمالاً تحت تأثیر قرار گرفته اند، که این موضوع خسارات عظیمی را که آنها از این شرکت می خواستند توضیح می دهد. گوگل احتمالاً با مبلغی کمتر از ۵ میلیارد دلار موافقت کرده است، اما هنوز جزئیات این توافق را فاش نکرده است و هنوز با بیانیه رسمی به Engadget مراجعه نکرده است.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/google-agrees-to-settle-5-billion-lawsuit-accusing-it-of-tracking-incognito-users-042435935.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/google-agrees-to-settle-5-billion-lawsuit-accusing-it-of-tracking-incognito-users-042435935.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *