گوگل پیکسل ۸ با ۵ سال به روز رسانی در سراسر سامسونگ غوطه ور می شود

با نزدیک شدن به معرفی Google Pixel 8 و Pixel 8 Pro در ۴ اکتبر، زمان زیادی را صرف صحبت در مورد مشخصات فاش شده و تغییرات طراحی و قیمت خواهیم کرد. اما یک بخش شایعه از داستان وجود دارد که ما بیشترین توجه را به آن داریم، و آن حوزه ای است که واقعاً گوگل را در سطحی بزرگتر از آنچه در حال حاضر تصور می شود قرار می دهد. اگر آنها ۴ یا ۵ سال به‌روزرسانی تلفن‌های پیکسل را اعلام کنند، تا ۲ سال بیشتر از آنچه سامسونگ در حال حاضر انجام می‌دهد جهش خواهند کرد.

بیایید از جایی که اکنون در آن هستیم قدم برداریم و سپس متوجه شویم که به‌روزرسانی‌های ۵ ساله Google واقعاً چگونه می‌تواند باشد.

در حال حاضر، گوگل ۳ سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل و ۵ سال وصله‌های امنیتی ماهانه را روی تلفن‌های پیکسل انجام می‌دهد. آنها این برنامه را با عرضه Pixel 6 و Pixel 6 Pro آغاز کرد و تا راه اندازی اخیر Pixel Fold به آن ادامه داده اند. قبل از این برنامه به روز رسانی، آنها ۳ سال به روز رسانی سیستم عامل و فقط ۳ سال به روز رسانی امنیتی انجام می دادند. می‌توانید برنامه کامل به‌روزرسانی پیکسل را ببینید اینجا.

از سوی دیگر، سامسونگ در حال انجام ۴ به روز رسانی نسخه اندروید و ۵ سال به روز رسانی امنیتی است. گفتن این زمان‌بندی با صدای بلند در کنار برنامه‌های گوگل بدون اینکه بفهمیم گوگل چگونه و چه زمانی گوشی‌ها را راه‌اندازی می‌کند، به نظر می‌رسد که سامسونگ پادشاه تعداد به‌روزرسانی‌های سیستم‌عاملی است که ارسال می‌کند. و نگاه کنید، سامسونگ هنوز هم پادشاه به‌روزرسانی‌ها در ذهن ماست، اما در پایان عمر یک گوشی سامسونگ، همان نسخه اندرویدی خواهد بود که گوشی پیکسل برتر گوگل که در همان زمان عرضه شد.

می دانم، ریاضی آنجا جمع نمی شود. ۴ > ۳ است، درست است؟ این است! کار خوبه دوست موضوع اینجاست – سامسونگ گوشی‌هایی را عرضه می‌کند که دارای نسخه اندروید هستند، در حالی که گوگل بهترین گوشی‌های خود را با جدیدترین نسخه‌ای که به تازگی منتشر شده است، عرضه می‌کند. به عبارت دیگر، اولین به‌روزرسانی نسخه اندرویدی که سامسونگ ارسال می‌کند، تنها به گوشی‌های گوگل می‌رسد و سپس هر کدام ۳ نسخه دیگر سیستم‌عامل را دریافت می‌کنند و آنها را در همان نقطه پایانی قرار می‌دهند.

اگر در اینجا یک استثنا وجود داشته باشد، سری A گوگل است که از نظر نسخه نهایی اندروید (خارج از مدل ۴a 5G) با نسخه‌های پیکسل بالاتر مطابقت ندارد. گوشی‌های سری A معمولاً در اواسط چرخه نسخه اندروید عرضه می‌شوند و سپس مانند گوشی‌های سامسونگ باید به‌روزرسانی نسخه جدید را مشاهده کنند. دلیل آن تصمیمی است که گوگل در مورد زمان بندی سری A گرفته است، که معمولا در اواخر بهار هر سال اتفاق می افتد. گوگل واقعا باید عشق بیشتری به سری A بدهد.

برای نشان دادن آنچه در مورد آن صحبت می کنم، در اینجا ساده ترین صفحه گسترده تمام دوران است.

و اکنون جایی است که ما به Pixel 8 و Pixel 8 Pro برمی گردیم، زیرا شما آن سری طولانی نسخه های به روز رسانی را برای تلفن های بعدی Google مشاهده کرده اید که دو سال خارج از گوشی تاشوی تازه راه اندازی شده سامسونگ با قیمت ۲۰۰۰ دلار است.

را جدیدترین شایعات پیرامون به روز رسانی برای سری پیکسل ۸ نشان می دهد که گوگل از نظر پشتیبانی از سامسونگ پیشی خواهد گرفت. ما هنوز جزئیات خاصی از آن ایده را نمی دانیم (به همین دلیل است که ۴ اکتبر یک معامله بزرگ است)، اما برتری سامسونگ باید به معنای به‌روزرسانی‌های بیشتر برای مدت زمان طولانی‌تری باشد. ما به تازگی توضیح دادیم که گوگل ۳ نسخه به روز رسانی اندروید و ۵ سال وصله امنیتی را ارسال می کند، در حالی که سامسونگ ۴ نسخه و ۵ سال به روز رسانی امنیتی را انجام می دهد. آیا باید فرض کنیم که گوگل برای هر دو به ۵ سال می رسد؟ به‌جای پاسخ دادن به آن، دوباره به صفحه‌گسترده بالا نگاه کنید تا ببینید چگونه به‌روزرسانی‌های نسخه ۴ و ۵ اندروید واقعاً می‌توانند گوگل را به سطح بعدی سوق دهند.

هنگامی که پیکسل ۸ پرو در ماه اکتبر عرضه می شود، اندروید ۱۴ را در دسترس خواهد داشت. اگر ۴ نسخه دیگر را به‌روزرسانی دریافت کند، آن را از طریق اندروید ۱۸ در سال ۲۰۲۷ می‌گذراند. اگر به مدت ۵ سال پیش برویم، خوب، اکنون وارد اندروید ۱۹ و ۲۰۲۸ شده‌ایم. زیرا دوباره، Google با جدیدترین نسخه اندروید راه‌اندازی می‌کند. سامسونگ در حال حاضر حتی یک گوشی را که اندروید ۱۸ یا اندروید ۱۹ وعده داده شده باشد، نمی فروشد. انتظار می رود Fold 5 و Galaxy S23 در اندروید ۱۷ متوقف شوند، زیرا این نسخه چهارمین به روز رسانی آنها خواهد بود.

من می دانم که تعداد زیادی وجود دارد باید در این بخش، اما نکته این است که اگر گوگل به ۴ نسخه به‌روزرسانی نسخه اندروید در پیکسل ۸ را متعهد شود، خیلی طول نمی‌کشد تا به‌روزرسانی‌های اندروید را به سطح جدیدی برساند. سامسونگ، قدیمیپادشاه به‌روزرسانی‌های اندرویداین عنوان بالاخره خانه جدیدی پیدا می کند، احتمالاً جایی که باید همیشه می بود.


منبع: https://www.droid-life.com/2023/09/06/google-pixel-5-years-updates-samsung-get-smoked/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *