گوگل کروم در مک و iOS از URL بیدرنگ محافظت می کند

گوگل امروز اعلام کرد که در حال ارتقای Google Safe Browsing با محافظت بی‌درنگ URL است تا کاربران کروم را از وب‌سایت‌های مخرب در امان نگه دارد. Safe Browsing برای محافظت در برابر حملات فیشینگ، بدافزارها و نرم‌افزارهای ناخواسته با بررسی URLها در برابر فهرست اصلی طراحی شده است.

گوگل کروم در مک و iOS از URL بیدرنگ محافظت می کند
محافظ استاندارد کروم قبلاً از فهرستی استفاده می‌کرد که در دستگاه ذخیره می‌شد و هر ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به‌روزرسانی می‌شد، اما اکنون وب‌سایت‌ها با فهرست سایت‌های بد شناخته شده در سمت سرور Google در زمان واقعی بررسی می‌شوند. گوگل می گوید انتظار دارد با این تغییر، ۲۵ درصد بیشتر تلاش های فیشینگ را مسدود کند.

Google با Fastly همکاری می‌کند تا به منظور حفظ حریم خصوصی کاربر، یک سرور حفظ حریم خصوصی HTTP را بین Chrome و Safe Browsing راه‌اندازی کند. «مرور ایمن» آدرس IP کاربر را نمی‌بیند و بررسی‌های «مرور ایمن» با موارد ارسال‌شده از سایر کاربران Chrome ترکیب می‌شوند.

کاربران کروم می‌توانند از «حفاظت پیشرفته» استفاده کنند، یک حالت مرور ایمن که از هوش مصنوعی برای جلوگیری از حملات استفاده می‌کند و در برابر برنامه‌های افزودنی مخرب Chrome محافظت می‌کند.

گوگل همچنین به تازگی Password Checkup را در دستگاه های iOS به روز کرده است. علاوه بر آگاه کردن کاربران از رمزهای عبور به خطر افتاده، رمزهای عبور ضعیف و استفاده مجدد را نیز علامت گذاری می کند.

کروم یک مرورگر رایگان است که به عنوان جایگزینی برای سافاری در مک در دسترس است. آیفونو آی پد.

برچسب ها: کروم


منبع: https://www.macrumors.com/2024/03/14/chrome-real-time-url-protection/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *