یوتیوب می گوید که سرعت فایرفاکس را کاهش نمی دهد – فقط مسدود کننده های تبلیغات

یوتیوب با رسیدگی به شکایات مبنی بر اینکه ویدیوهای یوتیوب در فایرفاکس زمان زیادی بارگذاری می کنند، می گوید که به تلاش هایش برای حفظ جریان تبلیغات است.

کاربران در Reddit و اخبار هکرها شکایت دارند که به نظر می رسد یوتیوب یک تأخیر عمدی پنج ثانیه ای را قبل از بارگیری صفحات ویدیویی در فایرفاکس موزیلا و گاهی اوقات برخی از مرورگرهای دیگر وارد کرده است. یوتیوب می گوید آستانه اینکه این کاربران در مورد تاخیر درست می‌گویند، اما مرورگر هیچ ربطی به آن ندارد – این بخشی از تلاش‌های شرکت برای حذف مسدودکننده‌های تبلیغات در همه پلتفرم‌ها است.

کریستوفر لاوتون، مدیر ارتباطات یوتیوب، در ایمیلی نوشت: «در هفته گذشته، کاربرانی که از مسدودکننده‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند، ممکن است تماشای کمتر از حد مطلوبی را تجربه کرده باشند که شامل تأخیر در بارگذاری، صرف‌نظر از مرورگری است که استفاده می‌کنند. لاوتون نوشت که غیرفعال کردن مسدودکننده تبلیغات باید این مشکل را حل کند، اگرچه کاربران “هنوز ممکن است تاخیر موقتی در بارگیری تجربه کنند” تا زمانی که مرورگر آنها به روز شود.

لاوتون همچنین گفت که با بهبود روش‌های شناسایی مسدودکننده تبلیغات YouTube، کاربران همچنان مشکلاتی از این دست را مشاهده خواهند کرد.

این مشکل در ابتدا به عنوان هدف قرار دادن کاربران فایرفاکس گزارش شده بود، اما کاربران آنلاین گفته اند که این تاخیر را در کروم و اج نیز مشاهده می کنند. کاربران Reddit و Hacker News که کدی را که به نظر می‌رسد باعث تأخیر شده است را بررسی کرده‌اند، گفته‌اند که هیچ نشانه‌ای نمی‌بینند که یوتیوب بررسی می‌کند که چه نوع مرورگری در حال استفاده است. مدیر ارشد برند موزیلا، دامیانو دمونته، در ایمیلی به آستانه که “هیچ مدرکی دال بر اینکه این یک مشکل خاص فایرفاکس است وجود ندارد.”

اینجاست تاخیر به نظر می رسدهمانطور که توسط یک کاربر در Reddit ثبت شده است:

تأخیر پنج ثانیه ای بر همه تأثیر نمی گذارد. چند نفر از ما در آستانه سعی شد این مشکل را هم در دستگاه‌های مک و هم در ویندوز ایجاد کند. اما چه وارد یوتیوب شده باشیم یا نه، از مسدودکننده تبلیغات استفاده کرده باشیم یا نه، یا به حالت ناشناس برویم یا نه، هیچ یک از ما تأخیر گزارش شده را ندیدیم.

گوگل اخیراً حرکت‌های بزرگی در زمینه مسدود کردن تبلیغات انجام داده است، و فشار زیادی برای این تلاش در YouTube احساس شده است، که شروع به غیرفعال کردن ویدیوها برای برخی از بینندگان با استفاده از مسدودکننده‌های تبلیغاتی کرد. در ماه ژوئن. یوتیوب ماه گذشته تایید شد که “تلاش جهانی” را آغاز کرده است تا کاربران را وادار کند که تبلیغات را فعال کنند یا در سرویس Premium ماهانه ۱۳٫۹۹ دلاری بدون تبلیغات خود مشترک شوند. لاتون تبلیغات را «راه نجاتی حیاتی برای سازندگان ما» نامید.

هفته گذشته، گوگل جزئیات الف تغییر بزرگ در کروم که uBlock Origin، یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های مسدودکننده تبلیغات را تضعیف می‌کند. توسعه‌دهندگان مستقل تا زمانی که تبلیغات در اینترنت وجود دارد در یک مسابقه تسلیحاتی با شرکت‌های بزرگی هستند که می‌خواهند تبلیغات را نشان دهند – و در حال حاضر، به نظر می‌رسد گوگل در مورد عقب‌نشینی جدی است.


منبع: https://www.theverge.com/2023/11/21/23970721/google-youtube-ad-blocker-five-second-delay-firefox-chrome

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *