یونایتد ایرلاینز ناوگان ایرباس A321neo را به دلیل قانون قدیمی منع سیگار کشیدن متوقف کرد

یونایتد ایرلاینز به طور خلاصه هواپیماهای جدید ایرباس A321neo، این ربطی به ایمنی نداشت، همانطور که در مورد آن بود بلکه به دلیل این بود که هواپیما با مقررات سال ۱۹۹۰ در مورد علائم “سیگار ممنوع” مخالف بود.

حکم سال ۱۹۹۰ دستور می دهد که علائم «سیگار ممنوع» موجود در هواپیما باید به صورت دستی توسط خدمه اداره شود. ایرباس A321neo که به تازگی طراحی شده است دارای نرم افزاری است که به طور خودکار علائم را در طول پرواز نمایش می دهد، بنابراین خدمه آن را روشن و خاموش نمی کنند. تقریباً همین است. در همین حال، نزدیک به ۲۵ سال پیش استعمال دخانیات در پروازهای داخلی و خارجی به طور کامل ممنوع شد.

سیستم های علامت گذاری خودکار جدید نیستند. بسیاری از شرکت های مسافرتی هوایی با درخواست برای معافیت از سازمان هوانوردی فدرال، مقررات سال ۱۹۹۰ را دور می زنند. یونایتد از طرف کل ناوگان خود در سال ۲۰۲۰ برای این معافیت اقدام کرد. فقط یک مشکل وجود دارد ایرباس A321neo این شرکت آنقدر جدید است که تحت حمایت آن معافیت قرار نمی گیرد. این هواپیماها از دو ماه پیش پرواز خود را در آسمان دوستانه آغاز کردند.

یونایتد است برای اضافه کردن به معافیت از قبل موجود. آژانس فدرال ضمن ارزیابی این درخواست، به یونایتد اجازه داده است تا ناوگان A321neos خود را که در مجموع پنج عدد است، پرواز کند.

همانطور که FAA خاطرنشان کرد، این یک مشکل ایمنی پرواز نیست. پنج هواپیمای A321ne ما در روز دوشنبه برای مدت کوتاهی از خدمت خارج شدند، در حالی که ما در مورد این مشکل با FAA کار می‌کردیم، که منجر به تاخیرهای انگشت شماری شد اما هیچ لغو لغو شد، زیرا ما آن پرواز را تعویض کردیم. یونایتد در بیانیه ای نوشت: سایر انواع هواپیما در تلاش برای به حداقل رساندن اختلال برای مشتریان خود.

فقط یک سوال برای پرسیدن باقی مانده است. هزینه ساخت تنها یک هواپیمای A321neo حدود ۱۳۰ میلیون دلار است، بنابراین یونایتد برای ساخت این ناوگان ۶۵۰ میلیون دلار هزینه کرد. این مقدار زیادی چدار است، پس چرا قبل از اینکه شرکت شروع به رزرو پرواز کند، این موارد معافیت را مرتب نکرد؟

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/united-airlines-grounds-airbus-a321neo-fleet-over-antiquated-no-smoking-sign-law-173652417.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/united-airlines-grounds-airbus-a321neo-fleet-over-antiquated-no-smoking-sign-law-173652417.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *