یونیتی برنامه‌هایی را برای شارژ در هر نصب بازی نشان می‌دهد که انتقاد جامعه توسعه‌دهنده را برانگیخته است

وحدت دارد اعلام کرد تغییرات چشمگیر در مدل کسب و کار Unity Engine آن که باعث می شود از اول ژانویه سال آینده به ازای هر نصب بازی جدید، هزینه ای ماهانه ارائه کند – اقدامی که انتقادات قابل توجهی را از طرف جامعه توسعه به دنبال داشته است.

Unity – موتور پشت بازی‌های تحسین‌شده بی‌شماری از جمله Tunic، Cuphead، Hollow Knight، Citizen Sleeper، RimWorld، Outer Wilds، Fall Guys، Ori and the Blind Forest، و Cities: Skylines – قبلاً برای توسعه‌دهندگان با استفاده از یک مدل بدون حق امتیاز ساخته شده بود. ردیف های اشتراک هرکسی که درآمد یا سرمایه‌شان در طول سال کمتر از ۱۰۰ هزار دلار بوده است (و نمی‌خواهند به ویژگی‌هایی مانند قابلیت حذف صفحه نمایش یونیتی دسترسی داشته باشند) می‌توانند از مجوز Unity Personal رایگان استفاده کنند، در حالی که Unity Plus اشتراک تا ۲۰۰ هزار دلار درآمد مورد نیاز بود و اشتراک Unity Pro یا بالاتر برای بیشتر مورد نیاز بود.

با این حال، از اول ژانویه ۲۰۲۴، انتظار می‌رود توسعه‌دهندگان به ازای هر نصب بازی جدید، یک هزینه ماهانه Unity Runtime Fee اضافی بپردازند – ظاهراً شامل نصب مجدد و نصب در چندین دستگاه – علاوه بر اشتراک مجوز موجود خود، با این هزینه‌ها شروع می‌شود. برای عناوینی که در ۱۲ ماه گذشته ۲۰۰ هزار دلار یا بیشتر درآمد داشته اند و حداقل ۲۰۰ هزار بازی مادام العمر نصب کرده اند. در همین حال، مشترکین Unity Pro و Unity Enterprise پس از گذراندن آستانه درآمد ۱ میلیون دلاری و نصب مادام العمر ۱ میلیون هزینه را مشاهده خواهند کرد.

پخش خبر: ۲ نسخه نمایشی فناوری را تغییر دهید و شایعات را منتشر کنید.در یوتیوب تماشا کنید

پس از شروع هزینه ها، توسعه دهندگانی که از Unity Personal استفاده می کنند، انتظار می رود هر ماه ۰٫۲ دلار به ازای هر نصب جدید بالاتر از آستانه ۲۰۰k بپردازند، در حالی که مشترکین Unity Pro و Enterprise باید به ترتیب ۰٫۱۵ دلار و ۰٫۱۲۵ دلار پس از عبور از خط ۱ میلیونی پرداخت کنند – رقمی که با رسیدن به آستانه نصب بالاتر کاهش می یابد. در همین حال، Unity Plus از امروز بازنشسته می شود، به این معنی که دسترسی به ویژگی های پیشرفته اکنون حداقل به اشتراک سالانه ۲۰۰۰ دلار نیاز دارد – افزایش بیش از ۱۶۰۰ دلار در مقایسه با Unity Plus.

هزینه‌های جدید یونیتی به‌طور عطف به همه بازی‌های موجود در بازار که از آستانه نصب و درآمد عبور می‌کنند، و برای همه بازی‌ها صرف نظر از قیمت اعمال می‌شود – که سوالاتی را در مورد قابلیت اجرا هدایای بازی رایگان، دموهای بازی، بسته‌ها و موارد دیگر ایجاد می‌کند – و این نگرانی وجود دارد که توسعه دهندگان اکنون ممکن است برای نصب بازی های غیرقانونی با هزینه هایی روبرو شوند. همچنین سوالاتی در مورد اینکه چگونه تغییرات لجستیک حضور در سرویس هایی مانند Game Pass را پیچیده می کند وجود دارد.

به نظر می رسد واکنش صنعت تا کنون ترکیبی از خشم، ناباوری و سردرگمی باشد و برخی از توسعه دهندگان قبلاً علناً متعهد شده اند که موتورها را تغییر دهند. Eurogamer برای پاسخگویی به تغییرات امروزی با تعدادی از استودیوها تماس گرفته است، از جمله Dan Marshall از Size Five Games، خالق لانه تحسین شده Lair of the Clockwork God، The Swindle و غیره.

مارشال به ما گفت: “این یک فاجعه لعنتی مطلق است.” بازی‌های یونیتی را بر عهده بگیریم، زیرا اکنون هزینه و سربار وجود دارد.” “نحوه ردیابی این موضوع بسیار مبهم است و نیمه تامل به نظر می رسد. به نظر می رسد برای سوء استفاده های بازبینی و بمب گذاری باز است، اما به گونه ای که در واقع برای توسعه دهندگان هزینه دارد. اگر شخصی یک بازی را در Steam بخرد و آن را روی سه ماشین نصب کند، می تواند توسعه دهندگان مسئول سه پرداخت هستند؟ اگر چنین است، بد است.

“همه اینها کاملاً وحشتناک است و آنها باید فوراً از این کشتی عقب نشینی کنند یا هر Dev که من می شناسم احتمالاً فردا از کشتی پرش می کند.”

مارشال ادامه داد: “من در حال حاضر چند پروژه در یونیتی در حال حرکت دارم، و آنها به اندازه کافی دور هستند که تعویض موتور یک گزینه نیست، و من فقط با فکر کردن به این موضوع احساس بدی در شکم دارم. سیاست هولناکی که احتمالاً توسط پولدارها تصور شده است. من کاملاً عصبانی هستم. من بیش از ۱۰ سال است که از Unity استفاده می کنم، این سرمایه گذاری زیادی در سیستمی است که می خواهم مانند سنگ داغ از بین برم. ”

با شنیدن بیشتر، به اشتراک‌گذاری واکنش‌های توسعه‌دهندگان ادامه خواهیم داد.


منبع: https://www.eurogamer.net/unity-reveals-plans-to-charge-per-game-install-drawing-criticism-from-development-community

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *