یونیورسال موزیک تهدید می کند که آهنگ های TikTok را به دلیل شرایط پرداخت حذف خواهد کرد

گروه موسیقی یونیورسال (UMG) تهدید کرده است که امروز پس از شکست مذاکرات بر سر حق امتیاز، تمام موسیقی خود را از TikTok خارج خواهد کرد. نامه ی سرگشاده. این بدان معناست که سازندگان TikTok دسترسی به آهنگ‌های ستارگانی از جمله تیلور سویفت، بیلی آیلیش، The Weeknd، دریک و دیگران را از دست خواهند داد.

با پایان یافتن قرارداد UMG با TikTok، طبق گزارش ها، طرفین در سال گذشته در حال مذاکره بوده اند. چنین معاملاتی سالانه میلیاردها دلار برای شرکت های انتشارات موسیقی ارزش دارد و معمولاً هر چند سال یک بار مذاکره می شود. یونیورسال بزرگترین کمپانی ضبط جهان است و اگر موسیقی خود را از TikTok بیرون بکشد، اولین بار است که این اتفاق در اخیر رخ می دهد.

یونیورسال گفت TikTok می‌خواهد مبلغی را بپردازد "کسر" نرخ پرداخت شده توسط سایر سایت های رسانه های اجتماعی. "همانطور که مذاکرات ما ادامه داشت، TikTok تلاش کرد ما را به پذیرش معامله ای با ارزش کمتر از معامله قبلی، بسیار کمتر از ارزش بازار منصفانه و منعکس کننده رشد تصاعدی آنها وادار کند." 

در آن پست خودTikTok گفت که به عنوان یک ابزار بازاریابی ارزشمند برای هنرمندان و ناشران عمل می کند. "علیرغم روایت و سخنان نادرست یونیورسال، واقعیت این است که آنها تصمیم گرفته اند از پشتیبانی قدرتمند یک پلتفرم با بیش از یک میلیارد کاربر که به عنوان یک وسیله تبلیغاتی و کشفی رایگان برای استعدادهای آنها عمل می کند، کنار بیایند."

TikTok همچنین از دسترسی به کاتالوگ یونیورسال سود زیادی می برد و قطع دسترسی به هنرمندان فوق العاده محبوبی مانند تیلور سوئیفت ضربه بزرگی به سازندگان و کاربران خواهد بود. بایت دنس مادر چینی TikTok بیش از ۳ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و در یک سه ماهه منتهی به ژوئن ۲۰۲۳، ۲۹ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. فایننشال تایمز. موزیک برادران وارنر، شماره سه شرکت موسیقی سونی و UMG، اخیراً با TikTok قراردادی منعقد کرده است.

یونیورسال گفت که دارد "معنای این کار برای هنرمندان و طرفداران آنها را دست کم نگیرید" اما از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی کند. "تاکتیک‌های TikTok واضح هستند: از قدرت پلتفرم آن برای آسیب رساندن به هنرمندان آسیب‌پذیر استفاده کنید و سعی کنید ما را برای قبول معامله بدی که به موسیقی ارزش کمتری می‌دهد و هنرمندان و ترانه‌سراها و همچنین طرفداران آن‌ها را کم‌ارزش می‌کند، مرعوب کنید." این شرکت اضافه کرد که پرداخت‌ها از TikTok به "تنها حدود ۱ درصد از کل درآمد ما است."

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/universal-music-threatens-to-pull-songs-from-tiktok-over-payment-terms-101528365.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/universal-music-threatens-to-pull-songs-from-tiktok-over-payment-terms-101528365.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *