۱۰ تا از بزرگترین اشتباهاتی که مایکروسافت تا به حال مرتکب شده است

۱۰ تا از بزرگترین اشتباهاتی که مایکروسافت تا به حال مرتکب شده است

اینترنت اکسپلورر به یکی از مخرب ترین نرم افزارهای تاریخ مایکروسافت تبدیل شده است. برای بخش زیادی از زمان، به دلیل اقدامات ضدرقابتی این شرکت، انحصار گسترده ای بر بازار مرورگرها داشت. به گفته کسانی که با این وضعیت آشنا هستند و با The Ringer صحبت کردند، این به گونه ای در ویندوز نوشته شده بود که حذف آن باعث نقص سیستم عامل می شود.

اینترنت اکسپلورر نه تنها یک برنامه پر از باد بود، بلکه مملو از آسیب‌پذیری‌های امنیتی بود که مسیر مستقیم حمله را برای بدافزار بی‌پایانی ایجاد می‌کرد که ویندوز زمانی به آن معروف بود و یکی از محققان امنیتی آن را «سطح حمله رسیده برای ورود اولیه به آن» نامید. ماشین‌های ویندوز” حتی پس از اینکه مایکروسافت این مرورگر را در سال ۲۰۲۲ بازنشسته کرد.

امروزه، محبوب‌ترین مرورگر از نظر دور، گوگل کروم است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ از اینترنت اکسپلورر در سهم بازار پیشی گرفت. به عنوان مدرکی حکایتی مبنی بر اینکه نفرت از اینترنت اکسپلورر فراگیر شده است، به یاد داشته باشید که برای نصب کروم، اکثر کاربران باید ابتدا آن را باز کنند. اینترنت اکسپلورر را دانلود کنید.

برای یادآوری، مایکروسافت برای پیروزی در جنگ مرورگرها به قدری مشتاق بود که در اینترنت اکسپلورر یک طرح ضدتراست تاریخی را متحمل شد. و با این حال، کمی بیش از یک دهه بعد، نظر مصرف کنندگان در مورد مرورگر مایکروسافت به حدی تیره شده بود که گوگل توانست آن را به طور کامل ببلعد. مرورگر پیش‌فرض ویندوز، مایکروسافت اج، اکنون بر روی کرومیوم اجرا می‌شود.


منبع: https://www.slashgear.com/1478736/biggest-mistakes-microsoft-has-made/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *