۱۰ مورد از چشمگیرترین موتورهای فورد که تا به حال ساخته شده است

۱۰ مورد از چشمگیرترین موتورهای فورد که تا به حال ساخته شده است

در طول دهه ۱۹۶۰، بازار شدید و رقابتی برای خودروهای سریع و قدرتمند وجود داشت. در حالی که نوآوری قابل توجهی رخ داد، گاهی اوقات به نظر می رسید که چیز بزرگ بعدی صرفاً یک موتور بزرگتر است. این دوره ای است که در آن فورد ۴۲۷ برای اولین بار ظاهر شد و حداکثر خروجی را از یک بلوک V8 نسبتا ساده ارائه داد. با این حال، برای مسابقه، ۴۲۷ بزرگ به چیزی کمی اضافی نیاز داشت.

در حالی که فورد در اوایل دهه ۶۰ به شدت درگیر مسابقات اتومبیلرانی بود، رقیبش کرایسلر یک موتور جدید ۴۲۶ Hemi را عرضه کرد که ثابت کرد یک حریف قدرتمند در پیست است. در پاسخ، مهندسان فورد یکی از ۴۲۷ بلوک اثبات شده آن را برداشتند و سرهای جدیدی ساختند که با استفاده از بادامک‌های بالای سر، خروجی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌داد، که برای خودروهای آمریکایی آن دوران نادر بود. فورد با استفاده از یک زنجیر زمان به جای چرخ دنده برای پایین نگه داشتن هزینه ها، هیولای عظیم یک موتور را برای فصل نسکار ۱۹۶۵ به پایان رساند، اما به دلیل اینکه رئیس نسکار فکر می کرد آن را “بیش از حد اروپایی” می دانست، آن را ممنوع کرد. اگرچه در نهایت در یک مسابقه در یک کهکشانی بزرگ که محدود به یک کاربراتور بود، شرکت کرد، فورد اشتیاق خود را از دست داد و در عوض آن را از طریق نمایندگی‌های خود در دسترس قرار داد.

از آنجا، ۴۲۷ Cammer به محبوبیت مسابقات درگ تبدیل شد و باعث افزایش کلاس Funny Car شد. با قیمت حدود ۲۳۰۰ دلار (۱۹۵۷۴ دلار به عبارت مدرن)، اتومبیل‌رانان یک بلوک پیچیده، قوی و قدرتمند با توانایی بیش از ۵۰۰ اسب بخار دریافت کردند که فورد را از آن زمان مترادف با مسابقه درگ کرد.

[Featured image by Mr.Choppers via Wikimedia Commons | Cropped and scaled | CC BY-SA 3.0]


منبع: https://www.slashgear.com/1493398/most-impressive-ford-engines-ever-built/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *