۱۰ موپارس فوق‌العاده کمیاب که ممکن است هرگز حضوری نبینید

۱۰ موپارس فوق‌العاده کمیاب که ممکن است هرگز حضوری نبینید

در میان ماشین‌های عضلانی افسانه‌ای موپار، چلنجر معمولاً مورد توجه است. این یک مدل موفق زمانی بود که جدید بود و از آن زمان به نماد خودروهای کلاسیک آمریکایی تبدیل شد و تا آنجا پیش رفت که الهام بخش احیای آن به عنوان یک نسخه مدرن در سال ۲۰۰۸. چلنجر اصلی که در سال ۱۹۷۰ عرضه شد، یک ورود دیرهنگام موپار به بخش خودروهای پونی بود که قبلاً تحت سلطه موستانگ و کامارو قرار داشت. با این حال، Challenger خود را با برخی ویژگی‌های نوآورانه متمایز می‌کند، از جمله برف‌پاک‌کن‌های مخفی شیشه جلو، دستگیره‌های درب و پانل‌های درب پلی‌پروپیلن قالب‌گیری‌شده – اول از همه برای خودرو.

چلنجرها به صورت کوپه یا کانورتیبل با امکان انتخاب تقریباً از هر موتوری که دوج عرضه می کرد در دسترس بودند. مدل‌های پایه یک شیب شش با یک V8 اختیاری در اندازه‌های ۳۱۸ تا ۴۴۰ در دسترس دریافت کردند. یک مدل ویژه Challenger T/A که برای مسابقات SCCA ساخته شده بود، یک موتور ۳۴۰ V8 منحصر به فرد را با Six Pack، یک تنظیم کاربراتوری دو بشکه سه‌گانه ارائه می‌کرد. در حالی که با شتاب بزرگ شروع شد و در سال ۱۹۷۰ به فروش ۸۳۰۰۰ نسخه رسید، قدرت ستاره آن در سال ۱۹۷۴ زمانی که فروش به تنها ۱۶۰۰۰ کاهش یافت، از بین رفت. مقررات آلایندگی و ارقام کم اسب بخار احتمالاً عوامل مهمی در کاهش آن هستند.

با ده ها هزار چلنجر فروخته شده، موپار کمیاب نیست. با این حال، در سال ۱۹۷۰، می توان یک چلنجر کانورتیبل مجهز به چند بسته آپشن مختلف را سفارش داد. کانورتیبل ها تنها پنج درصد از کل تولید را تشکیل می دادند و بسته های ویژه آنها را نادرتر می کند. در سال افتتاحیه ۱۹۷۰، تنها ۹ مشتری یک دراپ تاپ با Hemi را انتخاب کردند، که این شانس را برای شما ایجاد می کند که یکی فوق العاده باریک را ببینید.


منبع: https://www.slashgear.com/1481491/rare-mopar-chrysler-dodge-plymouth-models-you-might-never-see/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *